Gość kongo Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 WitamMam problem przy wymianie rozrusznika w opleku. Wymieniłem stary rozrusznik na nowy , podłączyłem kable do rozrusznika tak jak były ale przy próbie podłączenia minusowej klemy do akumulatora idą dość duże iskry.Co może być tego przyczyną ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63803-wymiana-rozrusznika-iskry-po-pod%C5%82%C4%85czeniu-akumulatora/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Delikatnie może zaiskrzyć, jeśli faktycznie mocno iskrzy i zaczynają się grzać przewody to sprawdź czy rozrusznik dobrze podpięty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63803-wymiana-rozrusznika-iskry-po-pod%C5%82%C4%85czeniu-akumulatora/#findComment-500723 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kongo Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Dwa grube kable do dużej śruby elektromagnesu , jeden cienki do małej śruby elektromagnesu.Dodam jeszcze , że po przekręceniu stacyjki lampki na tablicy rozdzielczej palą się ale na tym cienkim przewodzie uruchamiającym elektromagnes rozrusznika nie ma napięcia a na grubym plusowym jest tylko 8 volt. Oczywiście rozrusznik nie kręci.Czy jest jakiś bezpiecznik na przewodzie uruchamiającym elektromagnes rozrusznika ? Czy napięcie na cewkę elektromagnesu idzie bez pośrednio ze stacyjki ?Wszystkie operacje podłączania kabli do rozrusznika robiłem przy odłączonym akumulatorze , przy ponownym podłączeniu kabli do akumulatora występuje silne iskrzenie na minusowej klemie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63803-wymiana-rozrusznika-iskry-po-pod%C5%82%C4%85czeniu-akumulatora/#findComment-500731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Bezpiecznika i przekaźnika nie ma w obwodzie elektromagnesu. Po drodze jest tylko stacyjka. 8V masz po podpięciu kabli do akumulatora? A ile jest bez podpięcia ? Odepnij gruby przewód z alternatora i wtedy sprawdź jeszcze raz i zmierz napięcie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63803-wymiana-rozrusznika-iskry-po-pod%C5%82%C4%85czeniu-akumulatora/#findComment-500734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kongo Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Tak po podpięciu kabli do akumulatora jest 8v a bez podpięcia na akumulatorze jest 12v. Jak sprawdzić który gruby przewód jest do alternatora ? , to jest ten na którym jest napięcie ? ( na jednym jest około 8 v a na drógim 0v )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63803-wymiana-rozrusznika-iskry-po-pod%C5%82%C4%85czeniu-akumulatora/#findComment-500735 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Przy klemie plusowej powinieneś mieć dwa kable. Grubszy bezpośrednio na rozrusznik a drugi na instalacje samochodu. Zobacz czy jeden z nich możesz wypiąć osobno. Będziesz wiedział co robi zwarcie - rozrusznik czy instalacja. Odpinając najgrubszy przewód bezpośrednio na alternatorze wykluczysz go - taki pobór i spadek napięcia może też on powodować.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/63803-wymiana-rozrusznika-iskry-po-pod%C5%82%C4%85czeniu-akumulatora/#findComment-500736 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.