Gość kongo Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 WitamMam problem przy wymianie rozrusznika w opleku. Wymieniłem stary rozrusznik na nowy , podłączyłem kable do rozrusznika tak jak były ale przy próbie podłączenia minusowej klemy do akumulatora idą dość duże iskry.Co może być tego przyczyną ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Delikatnie może zaiskrzyć, jeśli faktycznie mocno iskrzy i zaczynają się grzać przewody to sprawdź czy rozrusznik dobrze podpięty.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kongo Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Dwa grube kable do dużej śruby elektromagnesu , jeden cienki do małej śruby elektromagnesu.Dodam jeszcze , że po przekręceniu stacyjki lampki na tablicy rozdzielczej palą się ale na tym cienkim przewodzie uruchamiającym elektromagnes rozrusznika nie ma napięcia a na grubym plusowym jest tylko 8 volt. Oczywiście rozrusznik nie kręci.Czy jest jakiś bezpiecznik na przewodzie uruchamiającym elektromagnes rozrusznika ? Czy napięcie na cewkę elektromagnesu idzie bez pośrednio ze stacyjki ?Wszystkie operacje podłączania kabli do rozrusznika robiłem przy odłączonym akumulatorze , przy ponownym podłączeniu kabli do akumulatora występuje silne iskrzenie na minusowej klemie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Bezpiecznika i przekaźnika nie ma w obwodzie elektromagnesu. Po drodze jest tylko stacyjka. 8V masz po podpięciu kabli do akumulatora? A ile jest bez podpięcia ? Odepnij gruby przewód z alternatora i wtedy sprawdź jeszcze raz i zmierz napięcie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kongo Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Tak po podpięciu kabli do akumulatora jest 8v a bez podpięcia na akumulatorze jest 12v. Jak sprawdzić który gruby przewód jest do alternatora ? , to jest ten na którym jest napięcie ? ( na jednym jest około 8 v a na drógim 0v )   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Przy klemie plusowej powinieneś mieć dwa kable. Grubszy bezpośrednio na rozrusznik a drugi na instalacje samochodu. Zobacz czy jeden z nich możesz wypiąć osobno. Będziesz wiedział co robi zwarcie - rozrusznik czy instalacja. Odpinając najgrubszy przewód bezpośrednio na alternatorze wykluczysz go - taki pobór i spadek napięcia może też on powodować.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.