Skocz do zawartości

Alternator, całkowity brak ładowania. Proszę o pomoc.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poczytałem trochę na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na wszystkie pytania, więc opiszę mój przypadek... może ktoś pomoże.

 

Tydzień temu, jakieś 150 km od domu zaświeciła się w mojej corsie c 1.7 di kontrolka ładowania. Było tak: przejechałem wspomniany dystans i przy mecie postanowiłem wskoczyć do sklepu. Wracam, zapalam a kontrolka nie gaśnie. Robię restart w nadziei, że pomoże.. nic z tego. Miałem jeszcze do przebycia 15 km, jakoś dojechałem. Nie zauważyłem, żadnych niepokojących objawów. Akumulator jest sprawny. Po ok 3 godzinach zapalam ponownie. Kontrolka świeci, dodaje gazu do ok 2500 obr i wszystko wraca do normy. Następnego dnia miałem wracać. Jakieś 40 km od domu kontrolka znowu się zapala. Tym razem też udało się dojechać. Parkuję wrzucam na luz, słyszę że silnik pracuje na zwiększonych obrotach - ok 1000. Kierownica robi się twarda, nie ma wspomagania... zapewne przez brak ładowania. Mierzę napięcie na aku, jest ok 10V przy wysokich obrotach rośnie o około 0,5V. Przy pełnym obciążeniu spada do 9V Zmierzyłem jeszcze sam alternator - daje max 1V ;/ Przy oględzinach zauważyłem, że cienki kabel wychodzący z alternatora ma przerwaną izolację, jednak nie zauważyłem żeby był urwany czy złamany.

Alternator produkcji HITACHI 12V - 70A, LR170 - 509F

 

Moje pytanie: miał ktoś z Was podobny przypadek?

Czy macie jakieś sugestie, która część alternatora mogła ulec uszkodzeniu? (Zakładam, że to alternator, chociaż w sprawach mechaniki samochodowej nie jestem zbyt biegły)

Nigdzie już tym autem nie dojadę, więc jedyne wyjście to pewnie wymontować alternator i zawieźć do elektryka. Chciałbym jednak mieć przed oddaniem jak największą wiedzę w tej sprawie.

Czy ktoś może pomóc dobrą rada?

 

Kurczę, zła lokalizacja tematu... proszę o przeniesienie do 'Ogólne porady techniczne'

Edytowane przez bigziii

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63832-alternator-ca%C5%82kowity-brak-%C5%82adowania-prosz%C4%99-o-pomoc/
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

jeśli chodzi o Twoją przypadłość to słabo szukałeś na forum bo jest to zwyczajny objaw, jaki przytrafia się większości kilku/kilkunasto-letnich aut. Prawdopodobnie padł regulator napięcia. Jak będziesz tak jeździł to zabijesz akumulator. Pewnie już się w znacznym stopniu zasiarczył.

 

http://forum.opel24.com/topic/58754-awaria-alternatora-17dti-corsa-c/

To jeden z najbardziej awaryjnych elmentów w silniku 1.7DTI/CDTI

Edytowane przez mk5

 

Prawdopodobnie padł regulator napięcia. Jak będziesz tak jeździł to zabijesz akumulator. Pewnie już się w znacznym stopniu zasiarczył.

Nie będę tak jeździł. To co przejechałem było można powiedzieć wymuszone. Zdecydowałem się spróbować dojechać do domu, bo nie chciałem zostać w środku nocy z niesprawnym samochodem gdzieś pośrodku 'niczego'.

 

To jeden z najbardziej awaryjnych elmentów w silniku 1.7DTI/CDTI

 

Dzięki za link. Wiem już mniej więcej jakie są koszty i jakie mam możliwości.

Trzeba będzie tylko wymontować alternator, mam nadzieje, że to nie będzie bardzo skomplikowana operacja ;]

 

Czy gdybym zdecydował się zakupić regenerowany to 100A będzie ok?? Obecnie zamontowany to jak już pisałem 70A

Edytowane przez bigziii

 

Nie jest to samochód z dodatkowymi 'udziwnieniami' typu car audio itd. A pytam bo przeglądam sieć i zdecydowanie łatwiej znaleźć 100 A niż 70 i tak mi się nasunęło czy ewentualna zamiana miałaby jakieś niekorzystne skutki.

 

Gość popencjusz

pamiętaj też: katalogowy alternator + katalogowy akumulator! Pierwsze może być większe bez drugiego (ale po co). Drugie nie może być większe bez zmiany pierwszego.

 

100A były montowane w samochodach z klimatyzacją .. 70 A w samochodach dez klimy (różne zapotrzebowanie na prąd); jak sobie zamontujesz mocniejszy alternator to nic sie nie stanie ..

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności