Skocz do zawartości

Zatarcie silnika 1.9 CDTI


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wszystkie elementy silnika maja kontakt z ciecza chlodzaca. Raczej postawilbym znak rownosci miedzy tymi czynikami chlodzacymi silnik. Brak jednego i drugiego doprowadzi do zatarcia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/page/2/#findComment-502189
Udostępnij na innych stronach

Niemniej jednak jak silnik stanął to bez rozbiórki się nie obejdzie. Osobiście poszukałbym innego, bo przegrzany silnik nigdy już nie będzie w 100% pewny. Miałem kolegę co raz w Calibrze 2.0 8v przegrzał, zrobił remont i auto jeździło, ale co chwilę wywalało UPG - strach było jechać za miasto.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/page/2/#findComment-502194
Udostępnij na innych stronach

olej ma osobna chlodnice zewnetrzna

albo zanurzana w plynie chlodniczym (np jak silnik V6 x25xe)

i nie jest on glownym czynnikiem chlodzacym silnik

od tego jest uklad chlodzenia

chlodzenie oleju to inna sprawa

 

silnik bez chlodzenia plynem powinien wytrzymac prace przez krotki okres czasu

a nie odrazu sie zaciera

wedlug opisu samochod stal kiedy to sie stalo

chyba ze ja juz sie gubie w tym co napisano

wyciek nagly musialo byc widac

nie napisano ile czasu chodzil po utracie plynu

jesli krotko to nie wiem jak sie mogl zatrzec

 

nikt nie napisal ze silnik pracowal bez oleju

tylko bez plynu chlodniczego

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/page/2/#findComment-502282
Udostępnij na innych stronach

z tego co ja zrozumiałem wyciek był przy 200 na blacie (więc pewnie nie było widać buchającej pary) a zatarł się już na postoju...

 

o ile przy 200 mógł jeszcze mieć jakieś chłodzenie powietrzem to na postoju raczej już brak...

a co do kontrolki - to nawet w serwisie mówią że jeśli się zapali to już "po sprawie"...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/page/2/#findComment-502301
Udostępnij na innych stronach

 

 

Silnik był mocno dogrzany bo jak wracałem do domu to 200 na szafie miałem i stało sie to na postoju bo postawiłem samochód i miałem jechać więc nie gasiłem

z tego ciezko wywnioskowac czy stalo sie to przy 200

czy jechal wczesniej 200 stanal i wtedy wywalilo plyn

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/63990-zatarcie-silnika-19-cdti/page/2/#findComment-502345
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności