Skocz do zawartości

Astra H - podwyższone obroty przy niskich temperaturach


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem właścicielem Astry H 1,7CDTI i mam chyba nietypowy problem. Otóż zawsze wtedy, kiedy temperatura powietrza spada poniżej 0 stopni, automatycznie przyśpieszeniu ulegają obroty silnika na biegu jałowym. Problem ten występuje zarówno przy zimnym, jak i już rozgrzanym silniku. Standardowe obroty to około 750obr/min, a przy opisanym problemie rosną one do około 850 obr/min. Żeby było ciekawie, to zawsze wtedy, kiedy temperatura nawet w trakcie jazdy wzrośnie powyżej 0 stopni, to obroty automatycznie spadają i jest wszystko ok. Oczywiście w ASO nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi na mój problem. Czy może być z tym związany fakt regeneracji przed 4 miesiącami alternatora?

Jeśli ktoś z Was ma podoby problem lub wie co może być jego powodem, poprosiłbym o poradę co mam dalej robić :evil:

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja jak bym miał taki problem to normalnie o eutanazje bym poprosił. :evil:

 

ale traci moc, słabnie czy cos z tych rzeczy??? moze po prostu ten typ tak ma http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

a altku jest czujnik obrotow do obrotomierza ale watpie zeby to mialo jakies powiazanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

no ja jak bym miał taki problem to normalnie o eutanazje bym poprosił.

 

ale traci moc, słabnie czy cos z tych rzeczy??? moze po prostu ten typ tak ma

a altku jest czujnik obrotow do obrotomierza ale watpie zeby to mialo jakies powiazanie.

 

Czy ja wiem czy traci moc?Jakoś specjalnie tego nie zauważyłem. Ostatnio pojechałem nawet do ASO w tej sprawie, ale niestety było powyżej 0, wiec problem nie występował :evil: Gościu z ASO powiedział tylko tyle, że o ile przy zimnym silniku na samym początku te obroty moga byc trochę wyzsze, to o tyle przy ciepłym nie jest to sytuacja normala.

Być może odrobinę przesadzam, ale w podobny sposób kilka miesięcy temu zaczął się mój problem z alternatorem - najpierw były podwyższone obroty, potem zaczynała się świecić kontrolka od ESP, aż wreszcie alternator padł. Ale alternator pracuje ok - były przeprowadzane ostatnio testy i okazało się, że napięcie jest ok.

Hmm, co więc może być powodem? I czy to w ogóle cos poważnego, czy machnąć po prostu ręką?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

750-850 obr/min to zakres prawidłowych obrotów biegu jałowego.

Skoro podwyższone obroty do 850 pojawiają się zawsze poniżej 0 C, a spadają do 750 powyżej 0 C, to jest to potwierdzenie, że z czujnikami jest wszystko OK.

Co inżynierowie niemieccy chcieli uzyskać poprzez podwyższenie obrotów nie wiem ale widać TTTM i nie przejmowałbym się tym za bardzo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności