Skocz do zawartości

Na gazie gasnie... na benzynie szarpie na niskich obrotach


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

WItam

taki mam problem z moja astra II 2000... :evil:

 

na benzynie ponizej 2 tys. obrotów szarpie jakby mu sie paliwo konczylo, powyzej 2tys. obrotow zero problemow... na gazie, tez smiga wszystko lux, ale jak odpuszcza pedal gazu to obroty spadaja calkowicie do zera az sie wylacza silnik... wiec musze go trzymac powyzej 2tys. zeby nie zgasl...

 

co to kurde... moze byc

 

pozdrawiam

i dziekuje za odpowiedz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość master22221

Po pierwsze, nie wiemy jaki masz silnik, dokładne oznaczenie, w roku 2000 było 8 silników benzynowych...

Po drugie - wymrugaj błędy spinaczem (dla przypomnienia: złacze diag: 5+6 i liczysz błyski CE), będzie coś wstępnie wiadomo...

 

W obu przypadkach nie wiadomo, czy silnik ma za bogato, czy za ubogo... Przyczyna może być wspólna lub dwie niezależne...

 

A teraz wstępne hipotezy:

Benzyna i LPG:

Nieszczelny dolot - zasysa lewe powietrze, znaleźć nieszczelność

Filtr powietrza - sprawdzić, wymienić

Potencjometr TPS - sprawdzić, może uszkodzony

MAP sensor - sprawdzić (poprzez podmianę sprawnego), wymienić

 

Benzyna:

Silniczek krokowy b. jałowego - wyczyścić.

ECM - zresetować, np. przez odłaczenia aku, sprawdzić, czy pomogło

Przepływka - nie wiem, czy masz, może uszkodzona

 

LPG:

Instalka i parownik- regulacja pracy na wolnych obrotach, ustawienie emulacji sondy lambda (wpływa na jazdę na benzynie)

Filtr LPG - wymiana

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dzieki za odpowiedz.

 

silnk to: 1.6 16V.

 

dzisiaj bylem w gazowni i gosciu skalibrowal gaz i poki co wszystko smiga pieknie. Nie dusi sie na niskich obrotach, wszystko cacy... zobaczymy czy dlugo tak bedzie,

 

jakie mozliwosci zostaly wyeliminowane w ten sposob?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość master22221

silnk to: 1.6 16V.

Czyli mój silnik. Problem będzie się powtarzał - Multec jest wrażliwy na złą emulację sondy i zaśmieca sobie adaptacje na LPG. Ja mam emulację H/L=800ms/600ms, jest lepsza od fabrycznej 625/625.

jakie mozliwosci zostaly wyeliminowane w ten sposob?

Ja mam wiedzieć? Na jakiej podstawie? Spytaj gazownika...

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ok, bylem w oplu, zalatwili od reki...

podaje rozwiazanie mojego problemu dla osob szukajacych w przyszlosci...

 

zepsuty byl Zawór recyrkulacji spalin EGR i auto dusilo sie swoimi spalinami... Mozna go wyczyscic, ale moj byl zepsuty. Na allegro zawor kosztuje 250zl. Ale wiem ze mozna kupic jeszcze taniej :?

 

Na komputerze podczas diagnozy nie wyszlo nic innego. Auto jezdzi jak sie patrzy.

 

Dziekuje za zainteresowanie.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności