Gość apanasiuk Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Witam, Czy jeśli jest słyszalny taki dźwięk(ruch, przesuwanie) przy włączeniu/wyłączeniu obiegu wewnętrznego to znaczy, że klapa jest otwarta, sprawna?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64518-sprawdzenie-czy-dzia%C5%82a-klapa-obiegu-wewn%C4%99trznego/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość timig Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 (edytowane) na włączonym obiegu wewnętrznym jest zauważalnie głośniej - dmuchawa chodzi głośniej jeśli zatnie się silniczek na obiegu wewnętrznym to przy takiej pogodzie (deszczowej) szyby od razy zrobią się białe i nie zwalczysz tego zmianą siły ani kierunku nawiewu przy zmianie - zamknięciu/otwarciu przez moment słychać że coś się dzieje obieg zewnętrzny = klapa zamknięta (do wewnątrz pojazdu) obieg wewnętrzny = klapa otwarta (do wewnątrz pojazdu) odpowiada za to wszystko silniczek bosha (koszt nowego koło 155 zł) wartość części użytych do jego produkcji góra 15 zł (silniczek modelarski i 3 plastikowe zębatki od chińskiego zegarka... ja mam u siebie 6 szt. tego ustrojstwa i muszę się zabrać za ich przegląd... poczytaj jeszcze tu - http://forum.opel24.com/topic/60244-nie-dziala-obieg-wew-astra-g-szyby-pauja/ Edytowane 9 Listopada 2013 przez timig   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64518-sprawdzenie-czy-dzia%C5%82a-klapa-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-507721 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spoczo Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Witam, Posiadam podobny problem, model auta to Opel Astra G Kombi 1.7 DTI z klimatyzacją. Usterka objawia się parowaniem szyb przy jesiennej pogodzie. W związku z nieprzyjemnym zapachem podczas pracy nawiewu/klimatyzacji wymieniłem filtr kabinowy oraz dodatkowo przeprowadziłem dezynfekcję nawiewów tzw. granatem - zapachy ok, jednak szyby dalej parują.... Podczas wymiany filtru zauważyłem, iż przy włączeniu nawiewu i zmianie cyrkulacji obiegu powietrza "kopuła" nad wentylatorem nawiewu w ogóle się nie porusza - jest cały czas otwarta. Jak sprawdzić działanie serwomechanizmu "na krótko", dysponuje ktoś jakiś schematem, instrukcją ? Podejrzewam usterki w dwóch miejschach, pierwsza to słaby styk na panelu nawiewów (pomimo, iż kontrolka nawiewu reaguje poprawnie), druga to problemy z serwomechanizmem. Chciałbym wyeliminować uszkodzenie serwa więc chciałbym je przetestować, lecz nie posiadam dokumentacji, jeśli ktoś dysponuje schematem elektrycznym poproszę. Poniżej zamieszczam zdjęcie wentylatora nawiewu: 1 - kopuła wentylatora, 2 - cięgno serwomechanizmu, 3 - serwomechanizm obiegu; Proszę o poradę w tej kwestii.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64518-sprawdzenie-czy-dzia%C5%82a-klapa-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-511295 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość timig Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Bez wyciągnięcia ustrojstwa raczej nic nie zrobisz, jak dla mnie to silniczek wspominany powyżej. Nie szukaj na siłe przy panelu, rozepnij przewody przy silniczku i sprawdź czy jest napięcie na nich i już wiesz co zawiniło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64518-sprawdzenie-czy-dzia%C5%82a-klapa-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-511334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MMStore Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 U mnie problem polegał na tym, że ustawił się na stałe obieg zamknięty i szyby parowały tak, że uniemożliwiały dalszą jazdę. Wyjąłem schowek, na stałe ustawiłem obieg otwarty i wypiąłem wtyczkę zasilającą gdyż silniczek który porusza kopułką najprawdopodobniej się zużył i nie działał prawidłowo. Kopułka, która odpowiada za obieg powietrza powinna być zamknięta, wtedy ustawiony jest obieg otwarty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64518-sprawdzenie-czy-dzia%C5%82a-klapa-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-517573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faraday Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Stała usterka, magnesy potrafią się tak przestawić że silnik zmienia polaryzację i kręci się w odwrotną stronę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64518-sprawdzenie-czy-dzia%C5%82a-klapa-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-517642 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość timig Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 wystarczy wtedy zamieni przewody przy silniczku- 2 minuty i lutownica, demontaż i montaż 45 minut...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64518-sprawdzenie-czy-dzia%C5%82a-klapa-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-517644 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faraday Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Bez rozebrania mechanizmu i silniczka nie obejdzie się, trzeba ustawić magnesy w odpowiedniej pozycji i unieruchomić je. Naprawa z zamianą kabli jest tymczasowa, po pewnym czasie magnesy znowu się przemieszczą. Mogą się tak ustawić iż silniczek będzie działał tylko w jedną stronę np. otwierając obieg wewnętrzny i parowanie szyb nieuniknione.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64518-sprawdzenie-czy-dzia%C5%82a-klapa-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-517647 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DarekEs Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 ja ostatnio miałem taki problem, że ta plastikowa oś na klapce pękła, bo silniczek jest dość silny, czego skutkiem było swobodne, luźne zwisanie klapki a co za tym idzie - obieg wewnętrzny. Sam silniczek możesz mieć sprawny. Wyjmij schowek i wtedy będziesz wszystko widział.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64518-sprawdzenie-czy-dzia%C5%82a-klapa-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-523140 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro64 Opublikowano 14 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2020 W dniu 11.01.2014 o 20:12, faraday napisał: Bez rozebrania mechanizmu i silniczka nie obejdzie się, trzeba ustawić magnesy w odpowiedniej pozycji i unieruchomić je. Naprawa z zamianą kabli jest tymczasowa, po pewnym czasie magnesy znowu się przemieszczą. Mogą się tak ustawić iż silniczek będzie działał tylko w jedną stronę np. otwierając obieg wewnętrzny i parowanie szyb nieuniknione. A gdzie są te magnesy? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64518-sprawdzenie-czy-dzia%C5%82a-klapa-obiegu-wewn%C4%99trznego/#findComment-723287 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.