Gość apanasiuk Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 Witam, Czy jeśli jest słyszalny taki dźwięk(ruch, przesuwanie) przy włączeniu/wyłączeniu obiegu wewnętrznego to znaczy, że klapa jest otwarta, sprawna?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość timig Opublikowano 9 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2013 (edytowane) na włączonym obiegu wewnętrznym jest zauważalnie głośniej - dmuchawa chodzi głośniej jeśli zatnie się silniczek na obiegu wewnętrznym to przy takiej pogodzie (deszczowej) szyby od razy zrobią się białe i nie zwalczysz tego zmianą siły ani kierunku nawiewu przy zmianie - zamknięciu/otwarciu przez moment słychać że coś się dzieje obieg zewnętrzny = klapa zamknięta (do wewnątrz pojazdu) obieg wewnętrzny = klapa otwarta (do wewnątrz pojazdu) odpowiada za to wszystko silniczek bosha (koszt nowego koło 155 zł) wartość części użytych do jego produkcji góra 15 zł (silniczek modelarski i 3 plastikowe zębatki od chińskiego zegarka... ja mam u siebie 6 szt. tego ustrojstwa i muszę się zabrać za ich przegląd... poczytaj jeszcze tu - http://forum.opel24.com/topic/60244-nie-dziala-obieg-wew-astra-g-szyby-pauja/ Edytowane 9 Listopada 2013 przez timig   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spoczo Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Witam, Posiadam podobny problem, model auta to Opel Astra G Kombi 1.7 DTI z klimatyzacją. Usterka objawia się parowaniem szyb przy jesiennej pogodzie. W związku z nieprzyjemnym zapachem podczas pracy nawiewu/klimatyzacji wymieniłem filtr kabinowy oraz dodatkowo przeprowadziłem dezynfekcję nawiewów tzw. granatem - zapachy ok, jednak szyby dalej parują.... Podczas wymiany filtru zauważyłem, iż przy włączeniu nawiewu i zmianie cyrkulacji obiegu powietrza "kopuła" nad wentylatorem nawiewu w ogóle się nie porusza - jest cały czas otwarta. Jak sprawdzić działanie serwomechanizmu "na krótko", dysponuje ktoś jakiś schematem, instrukcją ? Podejrzewam usterki w dwóch miejschach, pierwsza to słaby styk na panelu nawiewów (pomimo, iż kontrolka nawiewu reaguje poprawnie), druga to problemy z serwomechanizmem. Chciałbym wyeliminować uszkodzenie serwa więc chciałbym je przetestować, lecz nie posiadam dokumentacji, jeśli ktoś dysponuje schematem elektrycznym poproszę. Poniżej zamieszczam zdjęcie wentylatora nawiewu: 1 - kopuła wentylatora, 2 - cięgno serwomechanizmu, 3 - serwomechanizm obiegu; Proszę o poradę w tej kwestii.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość timig Opublikowano 1 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2013 Bez wyciągnięcia ustrojstwa raczej nic nie zrobisz, jak dla mnie to silniczek wspominany powyżej. Nie szukaj na siłe przy panelu, rozepnij przewody przy silniczku i sprawdź czy jest napięcie na nich i już wiesz co zawiniło.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MMStore Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 U mnie problem polegał na tym, że ustawił się na stałe obieg zamknięty i szyby parowały tak, że uniemożliwiały dalszą jazdę. Wyjąłem schowek, na stałe ustawiłem obieg otwarty i wypiąłem wtyczkę zasilającą gdyż silniczek który porusza kopułką najprawdopodobniej się zużył i nie działał prawidłowo. Kopułka, która odpowiada za obieg powietrza powinna być zamknięta, wtedy ustawiony jest obieg otwarty.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faraday Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Stała usterka, magnesy potrafią się tak przestawić że silnik zmienia polaryzację i kręci się w odwrotną stronę.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość timig Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 wystarczy wtedy zamieni przewody przy silniczku- 2 minuty i lutownica, demontaż i montaż 45 minut...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
faraday Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Bez rozebrania mechanizmu i silniczka nie obejdzie się, trzeba ustawić magnesy w odpowiedniej pozycji i unieruchomić je. Naprawa z zamianą kabli jest tymczasowa, po pewnym czasie magnesy znowu się przemieszczą. Mogą się tak ustawić iż silniczek będzie działał tylko w jedną stronę np. otwierając obieg wewnętrzny i parowanie szyb nieuniknione.   1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DarekEs Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 ja ostatnio miałem taki problem, że ta plastikowa oś na klapce pękła, bo silniczek jest dość silny, czego skutkiem było swobodne, luźne zwisanie klapki a co za tym idzie - obieg wewnętrzny. Sam silniczek możesz mieć sprawny. Wyjmij schowek i wtedy będziesz wszystko widział.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maro64 Opublikowano 14 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2020 W dniu 11.01.2014 o 20:12, faraday napisał: Bez rozebrania mechanizmu i silniczka nie obejdzie się, trzeba ustawić magnesy w odpowiedniej pozycji i unieruchomić je. Naprawa z zamianą kabli jest tymczasowa, po pewnym czasie magnesy znowu się przemieszczą. Mogą się tak ustawić iż silniczek będzie działał tylko w jedną stronę np. otwierając obieg wewnętrzny i parowanie szyb nieuniknione. A gdzie są te magnesy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.