Skocz do zawartości
apanasiuk

Sprawdzenie czy działa klapa obiegu wewnętrznego?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy jeśli jest słyszalny taki dźwięk(ruch, przesuwanie) przy włączeniu/wyłączeniu obiegu wewnętrznego to znaczy, że klapa jest otwarta, sprawna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na włączonym obiegu wewnętrznym jest zauważalnie głośniej - dmuchawa chodzi głośniej

jeśli zatnie się silniczek na obiegu wewnętrznym to przy takiej pogodzie (deszczowej) szyby od razy zrobią się białe i nie zwalczysz tego zmianą siły ani kierunku nawiewu

 

przy zmianie - zamknięciu/otwarciu przez moment słychać że coś się dzieje

 

obieg zewnętrzny = klapa zamknięta (do wewnątrz pojazdu)

obieg wewnętrzny = klapa otwarta (do wewnątrz pojazdu)

 

odpowiada za to wszystko silniczek bosha (koszt nowego koło 155 zł) wartość części użytych do jego produkcji góra 15 zł (silniczek modelarski i 3 plastikowe zębatki od chińskiego zegarka... ja mam u siebie 6 szt. tego ustrojstwa i muszę się zabrać za ich przegląd...

 

poczytaj jeszcze tu - http://forum.opel24.com/topic/60244-nie-dziala-obieg-wew-astra-g-szyby-pauja/

Edytowane przez timig

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Posiadam podobny problem, model auta to Opel Astra G Kombi 1.7 DTI z klimatyzacją. Usterka objawia się parowaniem szyb przy jesiennej pogodzie. W związku z nieprzyjemnym zapachem podczas pracy nawiewu/klimatyzacji wymieniłem filtr kabinowy oraz dodatkowo przeprowadziłem dezynfekcję nawiewów tzw. granatem - zapachy ok, jednak szyby dalej parują.... Podczas wymiany filtru zauważyłem, iż przy włączeniu nawiewu i zmianie cyrkulacji obiegu powietrza "kopuła" nad wentylatorem nawiewu w ogóle się nie porusza - jest cały czas otwarta. Jak sprawdzić działanie serwomechanizmu "na krótko", dysponuje ktoś jakiś schematem, instrukcją ? Podejrzewam usterki w dwóch miejschach, pierwsza to słaby styk na panelu nawiewów (pomimo, iż kontrolka nawiewu reaguje poprawnie), druga to problemy z serwomechanizmem. Chciałbym wyeliminować uszkodzenie serwa więc chciałbym je przetestować, lecz nie posiadam dokumentacji, jeśli ktoś dysponuje schematem elektrycznym poproszę.

Poniżej zamieszczam zdjęcie wentylatora nawiewu: 1 - kopuła wentylatora, 2 - cięgno serwomechanizmu, 3 - serwomechanizm obiegu;

 

Proszę o poradę w tej kwestii.

post-41744-0-85637800-1385895306_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez wyciągnięcia ustrojstwa raczej nic nie zrobisz, jak dla mnie to silniczek wspominany powyżej. Nie szukaj na siłe przy panelu, rozepnij przewody przy silniczku i sprawdź czy jest napięcie na nich i już wiesz co zawiniło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem polegał na tym, że ustawił się na stałe obieg zamknięty i szyby parowały tak, że uniemożliwiały dalszą jazdę. Wyjąłem schowek, na stałe ustawiłem obieg otwarty i wypiąłem wtyczkę zasilającą gdyż silniczek który porusza kopułką najprawdopodobniej się zużył i nie działał prawidłowo. Kopułka, która odpowiada za obieg powietrza powinna być zamknięta, wtedy ustawiony jest obieg otwarty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stała usterka, magnesy potrafią się tak przestawić że silnik zmienia polaryzację i kręci się w odwrotną stronę.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy wtedy zamieni przewody przy silniczku- 2 minuty i lutownica, demontaż i montaż 45 minut...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez rozebrania mechanizmu i silniczka nie obejdzie się, trzeba ustawić magnesy w odpowiedniej pozycji i unieruchomić je.

Naprawa z zamianą kabli jest tymczasowa, po pewnym czasie magnesy znowu się przemieszczą.

Mogą się tak ustawić iż silniczek będzie działał tylko w jedną stronę np. otwierając obieg wewnętrzny i parowanie szyb nieuniknione.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio miałem taki problem, że ta plastikowa oś na klapce pękła, bo silniczek jest dość silny, czego skutkiem było swobodne, luźne zwisanie klapki a co za tym idzie - obieg wewnętrzny. Sam silniczek możesz mieć sprawny. Wyjmij schowek i wtedy będziesz wszystko widział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 11.01.2014 o 20:12, faraday napisał:

Bez rozebrania mechanizmu i silniczka nie obejdzie się, trzeba ustawić magnesy w odpowiedniej pozycji i unieruchomić je.

Naprawa z zamianą kabli jest tymczasowa, po pewnym czasie magnesy znowu się przemieszczą.

Mogą się tak ustawić iż silniczek będzie działał tylko w jedną stronę np. otwierając obieg wewnętrzny i parowanie szyb nieuniknione.

A gdzie są te magnesy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.