Gość DaaMiaaaaN Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Kupilem innego EGR z podstawą cewke sprawdzalem na stoliku i chodzi, do auta załozylem samą cewke podstawa zostala stara i mimo tego dalej wywalalo błąd probowalem zaslepiać ale nie wiem czy w dobrym miejscu zalozylem zaslepke po puszcze miedzy chlodnicą spalin i podstawą EGR i niestety bylo to samo, po parametrach wdzialem ze jak wywali blad to EGR staje i parametry od przepustnicy tez, a nie zauważyleś cos zlego odnośnie elektrozaworu doladowania turbiny ?? obstawialem ze to moze tez miec jakis zwiazek jak by przepuszczal przy wyzszym cisnieniu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 jeśli zawór od turbiny by nie pracował prawidłowo to turbina przeładowywałaby. On działa odwrotnie. Ma za zadanie ograniczać i regulowany jest podciśnieniem. Jesli miałby za bardzo ograniczać to tylko i wyłączenie gdy podciśnienie pompy vac byłoby za wysokie ale to jest raczej niemożliwe). Co do EGR to zazwyczaj w pierwszej kolejności siada część mechaniczna a elektryczna jest następstwem złej pracy mechanicznej. Jak wrócę do domu to jeszcze zerknę na parametry pracy elementów z innych silników. NA tą chwilę moja diagnoza to EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508341 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DaaMiaaaaN Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Aha rozumiem po parametrach patrzylem turbina nie jest przeladowana wiec dziala no to dobrze, da sie rozebrać podstawe EGR ?? jest mozliwe zeby ukruszyla sie klapka zamykajaca go ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508342 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 (edytowane) są jeszcze dwie możliwości: 1. Cięgno od turbiny się zacina (gruszka go nie wciąga do końca) i turbina nie pompuje. 2. Jeśli nie ma dziur w wężykach od podciśnienia to może też pompa vacum nie pompować jak należy. Objawy będą takie same. Edytowane 13 Listopada 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508346 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DaaMiaaaaN Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 hmm powiem Ci ze sprawdzalem Ciegne od turbiny po zapaleniu zaciaga je a w zależnosci o odbrotów silnika dzwigienka sie rusza, rury sprawdzalem zatykajac reka rure od filtra zasysa weże i auto gaśnie wiec wnioskuje ze dolot jest szczelny a jezeli vacum pompa by nie dawala ćisnienia to hamulec tez by nie dzialal jak nalezy bo dowiedzialem sie ze jedno z drugim jest powiazane, a hamulce sa jak brzytwa nie wiem, jak sie myle to wyprowadz mnie z błędu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508348 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 (edytowane) dobrze kombinujesz :-) dlatego też do auta trzeba podejść ze starannością i wyeliminować opisane wyżej składniki silnika mogące wywoływać ten błąd. W samym EGR nie może się nic odłamać, conajwyżej zatrzeć. Edytowane 13 Listopada 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508349 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DaaMiaaaaN Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 Masakra :-) jak mialem wymontowana stara podstawe i zmontowane z cewka to podpinalem po aku i normalnie cykalo to znaczy ze otwieral i zamykał, a Cewka EGR ma sie mega mocno nagrzewać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508350 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 nie powinieneś jej podłączać do aku ponieważ nie jest ona sterowana prądem stałym. Jest ona sterowana prądem przemiennym a cała regulacja polega na wypełnieniu zmiennego przebiegu (sinusoidy lub przebiegu prostokątnego) tzw. sterowanie PWM szerokości impulsu. Temat opisywany na forum.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508351 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DaaMiaaaaN Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 AHA no to o tym nie wiedzialem sorki czyli jak mozna ja sprawdzic ?? czy odpowiednio dziala ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508352 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 13 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2013 co do sprawdzenia to możesz zasymulować jego pracę opcomem ale tylko pozycja otwarty-zamknięty (recyrkulacja 0-100%). Płynna regulacja tylko przy użyciu generatora impulsów i pewnie oscyloskopu (wyższa szkoła jazdy ) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508353 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.