Skocz do zawartości

Analiza parametrów z Powodu BŁEDU P2279


Rekomendowane odpowiedzi

Gość DaaMiaaaaN

Kupilem innego EGR z podstawą cewke sprawdzalem na stoliku i chodzi, do auta załozylem samą cewke podstawa zostala stara i mimo tego dalej wywalalo błąd probowalem zaslepiać ale nie wiem czy w dobrym miejscu zalozylem zaslepke po puszcze miedzy chlodnicą spalin i podstawą EGR i niestety bylo to samo, po parametrach wdzialem ze jak wywali blad to EGR staje i parametry od przepustnicy tez, a nie zauważyleś cos zlego odnośnie elektrozaworu doladowania turbiny ?? obstawialem ze to moze tez miec jakis zwiazek jak by przepuszczal przy wyzszym cisnieniu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508338
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

jeśli zawór od turbiny by nie pracował prawidłowo to turbina przeładowywałaby. On działa odwrotnie. Ma za zadanie ograniczać i regulowany jest podciśnieniem. Jesli miałby za bardzo ograniczać to tylko i wyłączenie gdy podciśnienie pompy vac byłoby za wysokie ale to jest raczej niemożliwe). Co do EGR to zazwyczaj w pierwszej kolejności siada część mechaniczna a elektryczna jest następstwem złej pracy mechanicznej. Jak wrócę do domu to jeszcze zerknę na parametry pracy elementów z innych silników. NA tą chwilę moja diagnoza to EGR.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508341
Udostępnij na innych stronach

Gość DaaMiaaaaN

Aha rozumiem po parametrach patrzylem turbina nie jest przeladowana wiec dziala no to dobrze, da sie rozebrać podstawe EGR ?? jest mozliwe zeby ukruszyla sie klapka zamykajaca go ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508342
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

są jeszcze dwie możliwości:

1. Cięgno od turbiny się zacina (gruszka go nie wciąga do końca) i turbina nie pompuje.

2. Jeśli nie ma dziur w wężykach od podciśnienia to może też pompa vacum nie pompować jak należy. Objawy będą takie same.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508346
Udostępnij na innych stronach

Gość DaaMiaaaaN

hmm powiem Ci ze sprawdzalem Ciegne od turbiny po zapaleniu zaciaga je a w zależnosci o odbrotów silnika dzwigienka sie rusza, rury sprawdzalem zatykajac reka rure od filtra zasysa weże i auto gaśnie wiec wnioskuje ze dolot jest szczelny a jezeli vacum pompa by nie dawala ćisnienia to hamulec tez by nie dzialal jak nalezy bo dowiedzialem sie ze jedno z drugim jest powiazane, a hamulce sa jak brzytwa nie wiem, jak sie myle to wyprowadz mnie z błędu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508348
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

dobrze kombinujesz :-) dlatego też do auta trzeba podejść ze starannością i wyeliminować opisane wyżej składniki silnika mogące wywoływać ten błąd. W samym EGR nie może się nic odłamać, conajwyżej zatrzeć.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508349
Udostępnij na innych stronach

Gość DaaMiaaaaN

Masakra :-) jak mialem wymontowana stara podstawe i zmontowane z cewka to podpinalem po aku i normalnie cykalo to znaczy ze otwieral i zamykał, a Cewka EGR ma sie mega mocno nagrzewać ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508350
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

nie powinieneś jej podłączać do aku ponieważ nie jest ona sterowana prądem stałym. Jest ona sterowana prądem przemiennym a cała regulacja polega na wypełnieniu zmiennego przebiegu (sinusoidy lub przebiegu prostokątnego) tzw. sterowanie PWM szerokości impulsu. Temat opisywany na forum.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508351
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

co do sprawdzenia to możesz zasymulować jego pracę opcomem ale tylko pozycja otwarty-zamknięty (recyrkulacja 0-100%). Płynna regulacja tylko przy użyciu generatora impulsów i pewnie oscyloskopu (wyższa szkoła jazdy :) )

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64579-analiza-parametr%C3%B3w-z-powodu-b%C5%82edu-p2279/page/2/#findComment-508353
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności