Skocz do zawartości

Wymiana wtryskiwacza Z17DTL


Rekomendowane odpowiedzi

Moj tez na zimnym głośno pracuje przy przyspieszaniu ale pracuje równo.Na szczescie wrtryski boscha w tym silniku.A wogóle robiłes cos przy tym silniku?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64707-wymiana-wtryskiwacza-z17dtl/page/2/#findComment-509344
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Olej wymieniałeś? Jeśli warczy z17dtl to przy okazji zdjętej pokrywy sprawdź luzy zaworowe bo tam nie ma hydrauliki tylko blaszki. U mnie już też po woli zaczynał warczeć przy 2-2,5tyś/obr najbardziej pomiędzy zmianami biegu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64707-wymiana-wtryskiwacza-z17dtl/page/2/#findComment-509349
Udostępnij na innych stronach

 

 

Potrzebował bym momentów dokręcania pokrywy zaworów i wtryskiwaczy.

nie mam do tego silnika momentów ale do podobnego (y17dt)

- pokrywa głowicy - 8 Nm

- wtryskiwaczy do głowicy - 50 Nm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64707-wymiana-wtryskiwacza-z17dtl/page/2/#findComment-509350
Udostępnij na innych stronach

Gość Konrad  Bugaj

Łoki:) y17dt miały chyba wtryski bezpośrednie i pompę VE. Pan moderator może orientuje się czy w ten sam sposób były montowane jak CR.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64707-wymiana-wtryskiwacza-z17dtl/page/2/#findComment-509351
Udostępnij na innych stronach

Poniżej dane z TISu .. jak bedziesz miał wątpliwości daj znać

 

4x zamocować wtryskiwacz •

4x dokręcić śrubę w trzech etapach

– 1. Dokręcić śrubę 40 Nm
– 2. Odkręcić śrubę
– 3. Dokręcić śrubę 32 Nm

Zamocować zasobnik ciśnieniowy

• 2x dokręcić śrubę 25 Nm

4x wymontować przewód wysokociśnieniowy zasobnika ciśnieniowego z wtryskiwacza

•Wykręcić 8x nakrętki kołpakowe
• Zamknąć przyłącza zbiornika ciśnieniowego za pomocą odpowiednich korków zamykających
• Zamknąć przyłącza wtryskiwaczy za pomocą nasadek ochronnych

Nałożyć masę uszczelniającą Ważne: Otwór odpływowy oleju (2) nie może być zakryty masą klejąco-uszczelniającą
• Nanieść masę klejąco-uszczelniającą (białą) na powierzchnie uszczelniające (1) i (3)

Zamontować pokrywę obudowy wałków rozrządu

• Założyć nową uszczelkę
• 9x dokręcić śrubę w przedstawionej kolejności dokręcania (1...9) 9,8 Nm

4x zamontować nową uszczelkę wtryskiwaczy (2)- chodzi o górny uszczelniacz

• Ustawić uszczelkę wtryskiwaczy
Wskazówka: Warga uszczelniająca uszczelki musi ściśle (strzałka) przylegać do wtryskiwacza
• 8x posmarować powierzchnię stykową główki śruby (1) smarem specjalnym (białym)
• Dokręcić uszczelkę wtryskiwacza w 2 etapach
Wskazówka: Podczas ręcznego dokręcania należy docisnąć uszczelkę wtryskiwacza do pokrywy obudowy wałków rozrządu

1. 2x dokręcić śrubę 10 Nm
2. 2x dokręcić śrubę 19 Nm

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/64707-wymiana-wtryskiwacza-z17dtl/page/2/#findComment-509439
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności