Skocz do zawartości

Corsa C, błąd 170, 300, 301


Gość devomartinez

Rekomendowane odpowiedzi

Gość devomartinez

Witam wszystkich,

pisze w imieniu swojej kobiety która ma problemy ze swoim wozidełkiem. Widziałem, ze temat wypadajacych zapłonów częsty. Moje głowne 2 pytania to czy kolejność wymrugiwancyh błędów w corsie pokazuje który błąd pojawił się pierwszy? Ten ostatni wymrugany to pierwszy który wystąpił?.Dużo by to powiedziało.

A drugie pytanie czy można jakoś zresteować i zaprogramować mape zapłonów bez podłączania do kompa? Odłączanie aku na jakis dłuższy czas coś da? Autko miało montowaną instalacje gazową, kiepscy gazownicy, ciągłe problemy i jest niezuywana od paru miesięcy. Kojarze, ze ponoc cos mowili o walniętym komputerze i koniecznej wymianie jako przyczynie niemoznosci ustawienia lpg bo niby nie zapamiętywał czegos ale reki sobie nie dam juz uciąć. Baba jak to baba nic mi nie powie bo nie pamieta.

Troche rzeczy sprawdziłem sam, podejrzewam albo rozjechana mape na benzynie albo walnięty wtrysk ew moooze jakiś czujnik odpowiadajacy za mieszanke ale musialby to być czujnik dla konkretnego cylindra a watpie zeby takie były (bo tylko na 1 cyl jest problem). Wiązki do wtryków i cewki napięcia i opory ok, świece zmienione, rezystancja na wtryskach ok, na pinach napięcia są. Iskra przy odpalaniu na świecach wygląda ok i w kolejności.

Będe wdzieczny jak mi ktos odpowie na te 2 pytanka ;)

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ASO OPEL Wawrosz Oświęcim

A poziom oleju masz dobry??? Jak jest mało oleju to napinacz nie napina łańcucha i też mogą być problemy... :niie:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość devomartinez

Poziom oleju prawie pod sam max był. Generalnie problem występuje zaras po odpaleniu, jakieś 5-10 sek chodzi jakoś nierówno i jakby miał zaras zgasnąć. Potem wszystko się stabilizuje i juz normalnie chodzi silnik. Ale raz na x odpaleń zapala się kontorlka silnika a po paru sekundach samochód z kluczem i zaczyna chodzić jak traktor, podejrzewam ze komp wyłącza cylinder. Problem jest tylko na cyl nr 1.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak . Zresetuj błędy , potem pojeździj do momentu zapalenia check engine i odczytaj błędy , powinien wyjść ten właściwy . Tak na początek , przyjrzałbym się świecom , a potem modułowi zapłonowemu .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odlacz aku na pare minut

pozniej podlacz odpal auto i nic nie rob do czasu az sie zalaczy wentylator

zostaw na wolnych obrotach

tak sie wstepnie programuje ECU

jak nic nie da to komputerem zresetowac

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość devomartinez

świece zmienione, cewka wyjęta, iskry daje normalne, w kolejności, ale wiadomo problem jest raz na jakiś czas więc na oko nie stwierdze.

Błędy skasowane, po następnym check engine pojawiają sie ponownie te same. Wymruguje w kolejności 300,301, 170. Orietnujecie się czy ten ostatni wymrygany to ten pierwszy który wystąpił? Jeśli tak by było to by był 170 a wtedy bym szukał raczej po stronie wtrysku i sterowania wtryskiem a nie zapłonu.

Jutro sprobuje odłączyć aku i w ten sposób zaprogramować, dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności