Skocz do zawartości

Silnik Z13DT przerywa i gaśnie


Gość KubaK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Za długo z Corsą miałem spokój więc napiszę o nowym problemie.

Otóż od jakiś 2 tygodni zdarzyło mi się ze 3 razy coś takiego, że auto odpaliło normalnie i po jakimś czasie jazdy czuć mocne jakby szarpnięcia silnika przy czym traci zupełnie moc i tak co chwila podszarpuje - coś jakby miał przerwy w dostawie paliwa lub coś podobnego. W momencie tego szarpania świruje też wskaźnik obrotów gdzie za każdym szarpnięciem spadają praktycznie do zera. Po takim szarpaniu zawsze zjeżdżałem gdzieś na pobocze i silnik dławiąc się coraz częściej po prostu gasł. Po kilku takich próbach coś mu się nagle samo naprawia i można jechac dalej.

Dodam, że filtry wszystkie są niedawno wymieniane więc coś w stylu zapchany filtr paliwa odpada.

Po podłączeniu do OP-COMa nie pokazuje żadnych błędów. Udało mi się też raz go podłączyć podczas takiego szarpania i w blokach pomiarowych wszystko wygląda w miarę ok włącznie z ciśnieniem na szynie CR. Spada jedynie odczyt obrotów i odczyt obrotów wałka do zera.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego w takim wypadku moje podejrzenie bedzie na czujnik walu korbowego,odpowiada za obroty silnika i za to jakie widzi ecu

a wybiurcze dzialanie wskazywac moze na jego uszkodzenie ( uszkodzony ma takie objawy ze raz dziala raz nie dziala)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tez bedzie w pierwszej kolejnosci sprawdzane w najblizszych dniach bo tak jak teraz jezdzic sie nie da bo nie wiadomo kiedy silnik stanie.

A czy znane sa moze jakies wartosci zeby zmierzyc multimetrem taki zdemontowany czujnik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opor 600-1200 omów mozesz zrobic pomiary multimetrem ale beda statyczne(w spoczynku)

 

a uszkodzenie lubi sie ujawniac podczas pracy wiec chcacy sprawdzic dynamicznie to tylko oscyloskop

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa rozwiązana.

Winny jak sądzono był czujnik obrotów wału.

Na czujniku było sporo opiłków metalu i uszkodzenie jak by dostał odłamniem jakimś ;)

Pewnie po ostatniej awarii rozrusznika coś dostało się do przestrzeni sprzęgła i stąd te wszystkie problemy.

Najważniejsze że do czujnika jest bardzo łatwe dojście w Corsie i nie trzeba żadnego kanału czy nawet garażu do jego wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

A ja od kilku dni w mojej CD 1,3 cdti 75KM mam problem tego typu, że w oczekiwaniu na zielone potrafi mi zgasnąć. Zdażyło się to już 3 razy w ciągu 3 dni. Brak jakichkolwiek błędów. Gdzie szukać problemu??

Edytowane przez bania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności