Gość Jabyk Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Witam wszystkich, Syn jeździł moim samochodem, a ponieważ w pewnym momencie nie mógł odpalić, poprosił sąsiada, żeby go rozciągnął. Jakoś silnik uruchomił i dojechał do domu, ale z dziwnie pracującym silnikiem. Postanowiłem sprawdzić rozrząd. No i tu mam pytanie: czy możliwe jest, że pasek przeskoczył aż o 19 ząbków (liczone na wałku rozrządu) a silnik nadal pracował i samochód byle jak, ale jechał? Czy też mogły powstać jakieś inne uszkodzenia? Astra jest z 96 roku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64961-przeskoczy%C5%82-pasek-rozrz%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaal Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Nie wydaje mi się aby silnik pracował po przeskoczeniu aż 19 ząbków. Co do innych uszkodzeń to nie jestem pewien czy ten silnik miał rozrząd bezkolizyjny. Może niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64961-przeskoczy%C5%82-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-512096 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dawtow Opublikowano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2013 Jak było wyliczone że przeskoczył o 19 ząbków ! Ustawić tłok na pierwszym cylindrze na gmp i zobaczyć w którym miejscu jest znacznik na górnym kole zębatym i będzie wiadomo czy przeskoczył i o ile   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64961-przeskoczy%C5%82-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-512112 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jabyk Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Te 19 ząbków wyliczyłem tak - ustawiłem znaki na kole wałka korbowego i policzyłem ile brakuje ząbków do spasowania znaków na kole wałka rozrządu. I takie mi wyszło przesunięcie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64961-przeskoczy%C5%82-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-512370 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mały 25 Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Hey., no i zmieniłeś ten pasek rozrządu ? jak masz silnik 1.4 8V., to niestety one były (są) kolizyjne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64961-przeskoczy%C5%82-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-512373 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jabyk Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Jeszcze nie zmieniłem paska, bo nie jestem pewien, czy warto. Tak, jak napisałem na wstępie silnik pracował. Wprawdzie nie miał pełnej mocy, na niskich obrotach gasł (stąd było to rozciąganie, jak się okazało, nie raz), nie miał pełnych obrotów, ale jakoś syn przejechał kilkanaście km. I teraz nie wiem, co mnie czeka, jeśli chodzi o naprawy. Może trzeba rozejrzeć się za innym silnikiem? A może najpierw warto byłoby ustawić rozrząd na starym pasku i zobaczyć co będzie. A ponieważ nie bardzo wiem, co mam lepiej zrobić, to założyłem ten temat. No i wraca pytanie jak na wstępie - Czy też mogły powstać jakieś inne uszkodzenia?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64961-przeskoczy%C5%82-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-512376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Zobacz ten temat http://forum.opel24.com/topic/35823-silnik-kolizyjny-czy-bezkolizyjny-astra-f-93-r/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64961-przeskoczy%C5%82-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-512378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Co prawda w innym aucie i silniku ale mi przemodelowało zawory i pękła głowica. Dojechałem do domu jakieś 50km ale z prędkością 30-40km/h (więcej nawet nie pojechał a trzymając pedał gazu w jednej pozycji "falował" prędkością właśnie 30-40-30-40-30-40). Zawory klekotały jak w starym transicie. Moim zdaniem masz tam nieźle namieszane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64961-przeskoczy%C5%82-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-512379 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość papieju Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Wprawdzie nie miał pełnej mocy, na niskich obrotach gasł (stąd było to rozciąganie, jak się okazało, nie raz) Bo zamiast poszukać usterki powodującej problemy z rozruchem, na chama ciągał auto. Bez urazy, ale typowa mentalność kogoś niedorozwinietego. Byle się kółka kręciły... 19 ząbków w silniku kolizyjnym oznacza totalną masakrę w glowicy. Aż dziwne że jeszcze jeździ.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64961-przeskoczy%C5%82-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-512388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bunczu Opublikowano 7 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2013 Hey., no i zmieniłeś ten pasek rozrządu ? jak masz silnik 1.4 8V., to niestety one były (są) kolizyjne Z ciekawości - a co z silnikami 1.4 16V? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/64961-przeskoczy%C5%82-pasek-rozrz%C4%85du/#findComment-512422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.