Skocz do zawartości

Silnik kolizyjny, czy bezkolizyjny? Astra F - 93 r.


Gość Jupek_88

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Jupek_88

Witam :D

 

Niestety nieco smutny :roll: w sobotę przeskoczył mi pasek rozrządu, o kilka ząbków. Jakiś czas temu pewien mechanik po zdjęciu głowicy, powiedział mi, że silnik jest bezkolizyjny i żebym się bardzo nie przejmował. Ale trochę się teraz stracham co tam będzie jak zdejmę głowicę, więc chciałbym usłyszeć wasze opinie, czy w silnikach 1,4 i - 8V - 60KM z początku 93 roku, Opel Astra F, może być silnik bezkolizyjny? Jeśli ktoś wie jeszcze to ile ząbków mają paski rozrządu? 111??

 

Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość forestit

Miałem ten silnik w swojej 1 astrze i wiem ze jest bezkolizyjny po tym jak zesmarzył mi się pasek bo źle założyłem obudowę i obcierał:D koszta naprawy to w sumie cenanowego paska i mechanik to wykonal w 30min:D

dodano

Ogólnie to nawet nie ma sensu ściągania głowicy ponieważ to zaraz słychać ze jest ok jak się kreci rozrusznikiem:) jakby było coś nie tak to by sie w ogóle nie obracał wał albo by hałasował. niepotrzebne koszty

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jednak w sieci i na forum można spotkac opinie ze c14nz jest kolizyjny. i po zerwanym pasku tłok polizał zawór :D

 

jeśli przeskoczył ci pasek to go wymień. albo miałeś juz stary i nie wiadomo jaki albo źle naciągnięty.

i tak czy siak musisz kupić pasek.

załóż nowy na znaki i zobaczysz czy silnik pracuje tak jak wcześniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tutaj ujawnia sie plus silników bezkolizyjnych - w przypadku np jak tutaj zerwania paska koszt naprawy jest duzo dużo mniejszy od kolizyjnych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

forestit, że miałeś dużego fuksa to mało powiedziane http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

 

Jupek_88, ten silnik jest kolizyjny

ale wcześniejsze poprawne założenie paska i kontrola jest niemal zawsze wskazana

dlatego że nie zawsze przeskoczenie paska musi się skończyć koniecznością naprawy głowicy.

 

Pasek ma 111 zębów i 17mm szerokości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Astrze c14nz jest taki jak podałem wyżej

Masz w takim razie silnik zapakowany (lub bardziej wymieniony na silnik) jeszcze z Kadetta (01.90-08.91) :drunk:

a nr silnika powinien mieścić się w przedziale do 19311737

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Maciej-123

C14NZ jest kolizyjny wiem z doświadczenia ponieważ w mojej asi się zerwał i spotkały się zawory na 2 i 3 cylindrze z tłokiem koszt naprawy 4 zawory 2 ssące i 2 wydechowe (wymieniłem od razu tak na wszelki wypadek) do tego jeszcze uszczelka pod głowice pasek rolka napinacza od razu jeszcze pompa płynu całość coś koło 550 zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

 

Mam podobny problem z przeskoczeniem paska w moim kadecie silnik 14NZ bez napinacza.Ogólnie silnik odpala i pali ,ale muszę trzymać lekko na gazie(nawet daje rade powoli jechać).I stąd pytanie co do kolizyjności.Czy gdybym miał pogięte zawory to by w ogóle silnik pracował i nawet jechał?Czytałem na forach i zdania są podzielone co do silnika 14nz.Czy wprowadzenie rolki napinającej w tym silniku w czerwcu roku 90 miało jakieś znaczenie dla konstrukcji i jej kolizyjności.Ja nie mam rolki tylko napinam pompą wodną .Czy można to jakoś w końcu uściślić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności