Skocz do zawartości

Meriva B Jaki silnik wybrać


Gość Toubi

Rekomendowane odpowiedzi

gdzie znajdę szczegółowy opis dotyczący danych technicznych silników montowanych w Merivach B?
Obecnie jeżdżę Astrą z silnikiem 1.7 CDTI 101KM, planuję zmianę na Merivę B ale chciałbym się podszkolić w tematach dwóch silników:
1. - 1.4 Turbo ECOTEC 120KM
2. - 1.7 CDTI ECOTEC 100/110/130KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy gdy kupowałem Astrę - wszystko co ważne do podjęcia decyzji o zakupie znalazłem tutaj. Teraz też szukam tutaj wspacia.

Czy do Merivy pakują silniki Isuzu czy oplowskie? Który z silników diesla posiadają wtryskiwacze piezo a które elektromagnetyczne? I czy są one Bosch'owskie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 1.7 to jest silnik JTD z fiata. Nie wypowiem się na temat awaryjności, ale ma trudnousuwalnego DPFa, który w mieście sprawia kłopoty. 1.4T to silnik Opla, gazowalny. Dość nowa jednostka, nieszczególnie awaryjna, ale już z epoki downsizingu (turbo, mała pojemność i spora moc), więc nie jakoś mega trwała. Ja bym poszedł chyba mimo wszystko w 1.4 i założył dobry gaz i tanio i sprawnie się przemieszczał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.3 , 1.9 i 2.0 to konstrukcje Fiata z tego ze ten 2.0 jest już po rozwodzie z Fiatem i jest produkowany w Oplowskiej fabryce i ma już dużo zmian w stosunku do oryginała.

1.7 to stara konstrukcja Isuzu produkowana w zakładzie w Tychach który od niedawna należy do GMMP w Gliwicach.

 

Wszystkie diesle mają DPF.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ten 1.7 to jest silnik JTD z fiata. Nie wypowiem się na temat awaryjności, ale ma trudnousuwalnego DPFa, który w mieście sprawia kłopoty. 1.4T to silnik Opla, gazowalny. Dość nowa jednostka, nieszczególnie awaryjna, ale już z epoki downsizingu (turbo, mała pojemność i spora moc), więc nie jakoś mega trwała. Ja bym poszedł chyba mimo wszystko w 1.4 i założył dobry gaz i tanio i sprawnie się przemieszczał.
- no tos teraz ładnie koledze podpowiadasz .. :) .. jak coś nie wiesz to się po prostu nie radzi.

 

 

 

1.3 , 1.9 i 2.0 to konstrukcje Fiata z tego ze ten 2.0 jest już po rozwodzie z Fiatem i jest produkowany w Oplowskiej fabryce i ma już dużo zmian w stosunku do oryginała. 1.7 to stara konstrukcja Isuzu produkowana w zakładzie w Tychach który od niedawna należy do GMMP w Gliwicach. Wszystkie diesle mają DPF.
.. tu kolega ma więcej racji .. choć silnik 1.9 również był produkowany w fabryce w Kaisseslauters (Niemcy). A silnik 1.7 to rzeczywiście konstrukcja Isuzu .. ale czy taka stara to bym się sprzeczał. Blok jest starym odlewem, ale reszta jest nowsza, stale udoskonalana .. moc 130 KM mówi już swoje.

 

Ja osobiscie mam diesla, tego najmocniejszego, brak ma 1.4 Turbo 120 KM /5 biegowej skrzyni .. i to troche mało (jak dla mnie). Jeździłem również Astrą IV z silnikiem 1.4 Turbo 140KM/6 biegowa skrzynia biegów z gazem fabrycznym i te jeździ lepiej ale jak dla mnie "dupy nie urywa".

Wiem, że ja jestem trochę zboczony na punkcie diesla .. lubię jego charakterystykę pracy .. niska prędkość obrotowa a już fantastyczny moment obrotowy .. dlatego wszystko porównuję do pracy diesla (jeżdżę nimi od ok. 10 lat). Na pewno sprawdzaja się w moim stylu jazdy. Mam codzienie do przejechania min. 100 km, więc ich oszczędność mi się opłaca.

 

Sam silnik 1.7 .. 100KM występuje tylko w automacie .. również jeździłem i było całkiem OK - to silnik inny starszej konstrukcji niż ten nastęny .. spalanie na poziomie 7-8 litrów wiekszośc krótkie odcnki; 110 i 130KM to ten sam silnik tylko ucięty software-owo, ale z tego co wiem nie jest proste go przemianować. Spalanie na trasie .. 6 litrów .. w miescie .. 7,5 l/100km (auto jest cięzkie ok. 1500kg). Ten na benzynie .. hmm spalanie ok. 9 litrów w mieście .. na trasie .. hmm ok. 7-8 litrów w zależności od prędkości.

Uzytkuje ten samochód już 2 lata .. (auto ma 3) .. wiec jak cos chcesz wiedzieć .. pytaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Meriva pali średnio 7-7.5 w cyklu mieszanym bo mieszkam 10km od Gliwic .

Na trasie przy delikatnej jeździe zeszłem poniżej 6.

Autostrada prędkości 150- 160 to już spalanie blisko 9 litra.

Więc dopłata około 10 tysiecy do diesla już do mnie nie przemawia.

Przy nowym aucie oczywiście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pewność że silniki 1.7 CDTI to konstrukcje ISIZU a dokłądniej 1686cm3. Ten mój to 17DTH, jeszcze bez PDF'u. Teraz chciałbym odświeżyć auto i gdyby nie PDF brałbym młodszego opla z tym samym silnikiem. Czasy się jednak zmieniły - o środowisko - bardzie dbamy, PDF czy w przypadku HDI (FAP) stały się faktem. Auto z 2010 roku ma i będzie miał filtr cząstek stałych, no chyba, że była ingerencja wujka mechanika. To dlatego przychylam siędo benzyny. Meriva 1.4 (moc:120KM) wydaję się nie najgorsza. Czy rzeczywiste spalanie takiego silnika w mieście będzie poniżej 9 litrów setki a na trasie poniżej 6 litrów setki? Jazda czteroosobową rodzinką bez zacięcia rajdowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności