Gość iDe3x Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Witam, mam astre f z 1995 roku, wygląd jak na ten wiek i stan blacharski ideał! tylko silnik.... bierze olej... Silnik 1.6 8v LPG od 2005 roku, otórz bierze dużo oleju 1 litr na 300 - 500 KM, byłem u mechanika który dorabia sobie po godzinach mówił, że to uszczelniacze zaworowe w 100% kupiłem je no i zaczął rozbierać silnik od góry, poluzował głowicę zdjął pokrywe zaworów i powiedział, że są za duże luzy na uszczelniaczach zaworowych i nie opłaca się tego robić.. poluzował głowice i od tamtej pory zaczęła mi brać, bądź lecieć skądś płyn od chłodnicy na 3 miesiace uciekło mi ok 700ml, płynu. Śilnik zachowuje się dobrze, nie szarpie jest dynamiczny, nie mam problemów z zapalaniem tylko ten olej, no i Spalanie LPG ok 18 litrów w mieście, gazownik stwierdził, że to wina tego, że silkik bierze olej. świece muszę czyścić tak raz do 3 miesięcy bo zachodzą ciemnym nagarem tzn olejem i są mokre w oleju. opłaca się ten silnik robić ?? czy zainwestować w jakiś sprawdzony slnik ? bo jedni mówią, że lepiej zrobić bo będę wiedział że dużo pojeździ a inni mówią, że nie da się tego zrobić. Kompresja była robiona na 1 cylindrze ok 12, na 2 ok 11 na 3 ok 11 i na 4 ok 10. Proszę o fachową doradę bo już sam się gubie a ciężko mi się z nią rozstać....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65648-astra-f-95-bierze-olej-luzy-na-uszczelniaczach-zaworowych/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Zobacz tu http://forum.opel24.com/topic/25652-splanowanie-glowicypopychaczezawory-cena/ lub http://forum.opel24.com/topic/30067-opel-vectra-bbrak-cisnienia-na-cylindrach/ ceny zapewne już się trochę zmieniły. Ale będziesz miał jakiś odnośnik do porównania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65648-astra-f-95-bierze-olej-luzy-na-uszczelniaczach-zaworowych/#findComment-519067 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość papieju Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Po prostu, jedź do dobrego mechanika, niech zdejmie głowicę, zawieź ją do fachowców od głowic, sprawdzą, wymienią co trzeba i zakładasz ją do auta, zalewasz nowym olejem i płynem i cieszysz się z jazdy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65648-astra-f-95-bierze-olej-luzy-na-uszczelniaczach-zaworowych/#findComment-519123 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek 398 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 opłaca się ten silnik robić ? Nie opłaca się. Agonia. Niby regeneracja głowicy polegająca na wymianie gumek (uszczelniaczy), planowaniu i dotarciu pastą zaworów nic nie da! A tak właśnie "regenerują" za 250-300zł. Zrobienie samej "czapy" do porządku jest już nieopłacalne, a gdzie reszta. Szukaj drugiego silnika, bo jeśli ten spala 1oleju na 300km i zarzuca świece to nic już z niego nie będzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65648-astra-f-95-bierze-olej-luzy-na-uszczelniaczach-zaworowych/#findComment-519756 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość papieju Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Szukaj drugiego silnika Tylko że - to tez loteria. Bardzo łatwo można wtopić. Kupowałem dół x16szr dla siebie i pierścienie musiałem zmienić, bo z 2 cylindrów uciekło po kilku minutach, do tego sporo nagaru - więc brała olej. Naprawa głowicy typu wymiana prowadnic i uszczelniaczy + planowanie wystarczy w zupełności żeby ograniczyć spalanie oleju. Po jej zdjęciu można zweryfikować stan pierścieni i je ewentualnie wymienić. 1995 rok to już x16szr, taki silnik będzie z głowicą kosztował ponad tysiaka + kasa za przekładkę, więc jednak chyba zreanimować ten wyjdzie taniej, o ile okaże się że wystarczy zrobić głowicę i wymienić pierścienie + uszczelki nowe na miskę, głowicę i dekiel, płyny pomijam bo przy wymianie silnika i tak trzeba je zmienić. Osobiście wolałbym najpierw spróbować zrobić, a przynajmniej mieć 100% wiedzę co trzeba zrobić i wtedy porównać koszty. I wziąć pod uwagę że nowy silnik nie musi być lepszy, bo choćby może wydmuchać uszczelkę głowicy po miesiącu i już masz dodatkowe nieplanowane koszty, a gwarancję możesz sobie w buty wsadzić zwłaszcza jak kupujesz silnik w drugim końcu Polski.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65648-astra-f-95-bierze-olej-luzy-na-uszczelniaczach-zaworowych/#findComment-519789 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość iDe3x Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 no dobra a jak bym wymienił całą głowicę to dało by to coś ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65648-astra-f-95-bierze-olej-luzy-na-uszczelniaczach-zaworowych/#findComment-520418 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 Tak jak w poście wcześniejszym. Tylko że - to tez loteria......... Zobacz też link w tym temacie http://forum.opel24.com/topic/65717-corsa-b-16i-siwy-dym-czy-moze-byc-inny-problem-niz-uszczelka/?p=520306   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65648-astra-f-95-bierze-olej-luzy-na-uszczelniaczach-zaworowych/#findComment-520481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 papieju w 1995 były jeszcze x16sz ja taka astre miałem.Podejrzewam ze kupic taki w dobrym stanie to raczej łatwo nie bedzie Ps.Te silnik maja dwa rodzaje głowice rózniace sie rodzajem swiec i przewodów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65648-astra-f-95-bierze-olej-luzy-na-uszczelniaczach-zaworowych/#findComment-520506 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość papieju Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 papieju w 1995 były jeszcze x16sz ja taka astre miałem.Podejrzewam ze kupic taki w dobrym stanie to raczej łatwo nie bedzie Ps.Te silnik maja dwa rodzaje głowice rózniace sie rodzajem swiec i przewodów. To kup x16szr, pójdzie na gratach od x16sz. Albo rób głowicę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65648-astra-f-95-bierze-olej-luzy-na-uszczelniaczach-zaworowych/#findComment-520562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Moj sprzedany i jezdzi bezproblemowo co prawda olej juz bierze ale jeszcze pojezdzi...Chodziło mi bardziej o to iDe3x ze moze miec x16sz lub x16szr. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/65648-astra-f-95-bierze-olej-luzy-na-uszczelniaczach-zaworowych/#findComment-520583 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.