Skocz do zawartości

(S)Planowanie glowicy/popychacze/zawory - cena


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Aby się za dużo nie rozpisywać:

Astra G 1.6 16V

Przebieg:270.000

Po przejechaniu 235000km przeszedłem z Mobil 1 5/50 na Mobil 1 10/40

Wymiana wszystkich filtrów i oleju co 10.000km.

Problemy:

W czasie jazdy auto straciło moc.Przy dodaniu gazu,w kabinie zauważyłem smród podobny

do kleju dwuskładnikowego (żywica + utwardzacz).Szybki telefon do niby kumatego gościa.Odpowiedz:

-"to może być ptaszku sprzęgło,a ten zapach to raczej z katalizatora.Nie spala i takie tam bla,bla."

Szybki zjazd do warsztatu,bo do domu jeszcze 400km.

Pan mechanik w niebieskiej piżamce czyni swoja powinność:

wymienia świece,które przejechały 8tys. - dalej to samo.

podpina się ze swoim laptopem pod ta kostkę przy lewarku - "nie pali na jednym garze"-stwierdza.

wykręca świece i sprawdza ciśnienie taka maszynka podobna do robienia lewatywy i pokazuje wynik.

-"nie pali na czwartym panie"

.Na tej karteczce było :3 równo po 12(chyba),a na czwartym 8(chyba).Pisze "chyba",bo ten świstek sie gdzieś zapodział.

I zaczął wymieniać co trzeba robić:

-(s)planowanie głowicy - tak się mówi/pisze?

- popychacze x 16

- zawory+coś tam+uszczelki itd.

Z racji tego,ze mam pojecie mgliste,słuchałem jednym uchem a wypuszczałem drugim.Bo po co się pocić i zastanawiać ,gdy i tak nie wiem co i jak?Musze zrobić i już.

I prośba w tym momencie do was ,zapaleńców,maniaków,fanatyków Asty G ,oczywiście nie w pejoratywnym znaczeniu:

Ta robótka z głowicą,popychacze,zawory,uszczelki i wszystko co z tym związane - jakich kosztów się spodziewać?Orientacyjny czas wykonania takiego czegoś?Moze trzeba dodatkowo coś zrobić przy okazji tego remontu?

Pytanie orientacyjne,bo wiadomo,ze z mechanikami jest podobnie jak z kobietami - każda inaczej kroi swojego faceta.

Chciałbym wiedzieć jakiś prawdziwy lub przypuszczalny przedział cenowy takiego remontu,aby szczęka nie opadała jeżdżąc po warsztatach .A i na karpia trzeba zostawić....Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica

co do kosztu to nie wiem jak popychacze itd ale samo planowanie 16v cos w okolicach 100-150 zł

 

co do czynnosci jakie mozna zrobic, mozesz zmienic rozrzad jesli masz dosc wysluzony i pompe wody

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planowanie w mojej okolicy 60 zł kosztuje jak dasz samą głowicę rozkręconą już z wałków a z rozkręceniem i zmianą uszczelniaczy na zaworach ja zapłaciłem 170zł

za rozkręcenie i złozenie silnika 150zł razem juz 320zł + jeszcze części typu uszczelka pod głowice jeśli konieczne 90zł dałem a reszty nie pamiętam. Około 400-500zł całkowity koszt.

P.S. Ładny już przebieg masz a na oleju 15/50 to był jak nabyłeś nie powinien być cały czas 10/40?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dziekuje za zainteresowanie.

Gdzies jeszcze doczytalem,ze musze odlozyc ok.1500/2000 zl.,bo nie wiadomo co moze wyskoczyc.

Mysle,ze wszystko sie okaze po sciagnieciu glowicy.

Czekam,moze ktos jeszcze dopisze jakis post,a mial z takim remontem do czynienia.

 

P.S. Ładny już przebieg masz a na oleju 15/50 to był jak nabyłeś nie powinien być cały czas 10/40?

Poprostu zle przeczytales.

Napisalem Mobil 1 5/50.

Kupilem go nowego w salonie.Na dotarciu byl olej Opla.A pozniej jak w 1poscie.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za zainteresowanie.

Gdzies jeszcze doczytalem,ze musze odlozyc ok.1500/2000 zl.,bo nie wiadomo co moze wyskoczyc.

Mysle,ze wszystko sie okaze po sciagnieciu glowicy.

Czekam,moze ktos jeszcze dopisze jakis post,a mial z takim remontem do czynienia.

 

 

P.S. Ładny już przebieg masz a na oleju 15/50 to był jak nabyłeś nie powinien być cały czas 10/40?

Poprostu zle przeczytales.

Napisalem Mobil 1 5/50.

Kupilem go nowego w salonie.Na dotarciu byl olej Opla.A pozniej jak w 1poscie.Pozdrawiam

wyskoczyć może ewentualnie pryszcz na pośladku :P

 

a tak serio:

- planowanie 50-60zł

- docieranie zaworów 30zł

- uszczelka głowicy 40-50zł

- płyn do chłodnicy ok. 40zł

- robocizna - zależnie od warsztatu ok. 200-250zł

 

jeśli pękła głowica i dlatego dą te problemy, to głowica używana ok. 200-400zł

 

tak czy siak 2000 to kwota z innej galaktyki

z palcem w odbytniucy samemu robiąc mieścisz się w NAJGORSZYM wypadku w kwocie 600zł, jak u mechanika to dodaj koszt robocizny ale nie 2000

 

[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 19:45 ]

acha... nie wiem co to za dureń, ale popychacze wymienia się jak klepia a nie jak sie robi standardowe naprawy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

 

 

- planowanie 50-60zł

- docieranie zaworów 30zł

- uszczelka głowicy 40-50zł

- płyn do chłodnicy ok. 40zł

- robocizna - zależnie od warsztatu ok. 200-250zł

 

 

tak czy siak 2000 to kwota z innej galaktyki

z palcem w odbytniucy samemu robiąc mieścisz się w NAJGORSZYM wypadku w kwocie 600zł, jak u mechanika to dodaj koszt robocizny ale nie 2000

Wiem,ze dobrze mi zyczysz,aby zostalo mi na karpia i moze na Sylwestra.Dzieki sliczne.

Ile trwa taka praca?

 

jeśli pękła głowica

A jak to sprawdzic?Czy dopiero podczas rozkrecania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile trwa taka praca?

 

specjalizowany zakład naprawy głowic u mnie robi to max w 36h

 

 

A jak to sprawdzic?Czy dopiero podczas rozkrecania?

możesz tego nawet nie zauważyć

w zakładzie regeneracji głowic mogą ci ją prześwietlić i dokładnie sprawdzić

u mnie to kosztuje 30zł i dostajesz papierek z całym opisem głowicy + cechy w postaci cyfr - wysokość głowicy, kąt przylgni gniazd zaworowych, krzywizna czoła itp itd

 

jak zlecisz od razu sprawdzenie to ci dokładnie powiedzą czy jest sens naprawiać jeśli byłaby uszkodzona

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

w zakładzie regeneracji głowic mogą ci ją prześwietlić i dokładnie sprawdzić

u mnie to kosztuje 30zł i dostajesz papierek z całym opisem głowicy + cechy w postaci cyfr - wysokość głowicy, kąt przylgni gniazd zaworowych, krzywizna czoła itp itd

 

jak zlecisz od razu sprawdzenie to ci dokładnie powiedzą czy jest sens naprawiać jeśli byłaby uszkodzona

Swietnie.

Jezeli Slask ,to prosze o namiary na ten zaklad.Oczywiscie jak nie jest to tajemnica.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie tajemnica

 

P.P.U.H. POL-PROFIL

 

Imieli 14

41-605 Świętochłowice

woj. śląskie

Polska

tel.: +48 32 245 17 80

tel.: +48 603 101 138

fax: +48 32 245 17 80

e-mail: [email protected]

www.polprofil.pl

 

robiłem tam kilka głowic w ciągu ostatnich kilku lat i zawsze byłem zadowolony

ostatnio rok temu dawałem głowice do zrobienia jak kadeta składałem do kupy

zawozisz, oni oddzwaniają podając dokładne info i decydujesz czy robić czy nie albo określasz zakres robót

nigdy dłużej nie czekałem niż 2 dni robocze

 

mapka dojazdu:

http://www.emiasto.org/plan_mapa10398_emanuela_imieli_14_swietochlowice.html

 

to są chyba piaśniki na pograniczu z chropaczowem (dzielnice świętochłowic)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności