Skocz do zawartości

Bardzo dziwne zachowanie Vectry. Obroty 300-400


Gość zetifek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. na początku napiszę ,że posiadam opla vectr 96 r 1.8 B/Gaz.

Od dłuższego czasu zmagam się z problemami odnośnie mojej vectry. Ma problem z odpalaniem i jak jest zimna to do momentu odpalenia i puszczenia kluczyka słychać taki dźwięk jakby zgrzytanie taki metaliczny dźwięk. Ale raz drugi i przestaje w końcu. Jednak dzisiejszej nocy gdy musiałem pojechać do dziewczyny problem jakby się przeinaczył. Mianowicie odpalam samochód. raz drugi trzeci nic,za czwartym odpali świeci się ABS i obroty są na 300 - 400 on po prostu parkocze i czuć,że próbuje wejść na normalne obroty jednak coś mu nie pozwala.. i tak parkocze parkocze aż w końcu gaśnie. dodam iż musiałem go pchać wczoraj i po drodze zostawiał plamy duże plamy jak wąchałem to przypominały olej jednak olej sprawdzałem jest.. Ostatnio też zauważyłem,że co chwila brakuje mu płynu chłodniczego,jednak dolewałem na czas. Ale odnośnie tego odpalania,wczoraj jak jeszcze zdążyłem pojechać przed tym jak zgasł całkowicie to zauważyłem,że jadąc 15 km/h na jedynce on próbuje zgasnąć jednak gdy wrzucę dwójkę to już normalnie się zachowuje. Sprzęgło? tak samo jak odpali i ma te 400 obrotów i gdy chce dodać gazu to obroty spadają zamiast iść w górę,tak samo jest ze sprzęgłem. Po prostu się dusi i gaśnie.. Może mnie ktoś nakierować mniej więcej na to co to może być? Bardzo proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jednym z cylindrów nie pali. Może tylko świeca, w najgorszym przypadku brak kompresji np z powodu uszkodzenia uszczelki pod głowicą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca była wymieniana z pół roku temu,właściwie to wszystkie były wymieniane z pół roku temu. Jeżeli okaże się ,że to uszczelka pod głowicą,to czy problem jest duży? chodzi mi o koszt i naprawę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty nie są małe. Zacznij od wykręcenia i obejrzenia świec.

Najlepszym wyjściem będzie chyba wizyta w warsztacie aby zrobić diagnostykę silnika. Pomiar ciśnienia itp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcone,świece są w dobrym stanie,on ładnie kręci próbuje zapalić czasem się zakrztusi ale tylko tyle.. rano jeszcze zapalił ale chodził na obrotach po 300,400.. no i jak dodawałem gazu albo wciskałem sprzęgło no to gasł. Zły ten rok jest dla mnie okrutnie. Jeszcze samochód do tego..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś był wujaszek u mnie,mechanik. sprawdziliśmy świece były zalane,przeczyściliśmy i chciała odpalić , czuć było,że chce ale jednak coś ją boli. I Nic. i znowu z ciekawości wykręciliśmy świece i znów były zalane. Okazało się,że dwie z nich w ogóle iskry nie dają. Myślicie,że to wszystko przez to ? a i mierzył ciśnienie (zaworów)? po odkręceniu świec w tych dołkach no i w każdym wyszło po 8 atmosfery na każdym wejściu. Nie znam się na tej kwestii dlatego tak może chaotycznie opisuje drugą część monologu. Miałem świece NGK podobno dziady,teraz muszę kupić BOSCH. Mam nadzieję,że to przez to się tak dzieje.

Przepraszam,że dopiero odpisuje,ale nie miałem dostępu do internetu.



A jak silinik się odpalało,to kontrolka silnika się nie świeciła,tylko ABS ale to 2 sekundy i znikało.

Edytowane przez zetifek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to. Dziękuje. Dodam jeszcze iż dwie niedziałajace świece były w środku a działające na zewnątrz po lewej i po prawej. I te nie działające były wkładane w kable od tych działających i również nie działały a te działające w kable od tych niedziałających i działały normalnie. trochę to pogmatfane ale wiadomo o co chodzi.

 

 

A od zalanych świec czuć paliwem.

Edytowane przez zetifek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka jest tak skonstruowana że daje napięcie jednocześnie na dwa cylindry.

W Twoim przypadku to 1 i 4 oraz 2 i 3, widać to nawet w w załączniku gdzie podane są rezystancje.

Mierzysz przejście cewki pomiędzy podanymi wyjściami na przewody cylindrów 1-4 i 2-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności