Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Pogromca15

Ok nic się nie zmieniło, po wyczyszczeniu wtyczek i przewodów (pełno piachu w nich było) jedynie znikła kontrolka (serwis) a zapaliła sie kontrolka od (silnika) ;x jakieś sugestie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66025-esp-i-1300-obrot%C3%B3w-serwis/page/2/#findComment-524393
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

W takim razie zakładając że dobrze wyczyściłeś wtyczki oraz je osuszyłeś to pozostaje Ci zgodnie ze schematem kilka kostek po drodze: pierwsza jest przy pedale gazu więc musisz go odłączyć i sprawdzić. Na wszelki wypadek wykręć pedał i otwórz jego pokrywę. Sprawdzisz wtedy ciągłość ścieżek potencjometru. Kolejne złącze znajduje się (prawdopodobnie bo mam nieczytelny schemat) pod tablicą przekaźników i bezpieczników oznaczone na schemacie jako X1 (nadwozie i tablica rozdzielcza) Trzeci wtyk (X4) oznaczony jest na schemacie jako biegun dodatni akumulatora i nadwozie. :( Kurde w astrze H było to bardziej czytelne :( Może ktoś wskaże gdzie szukać X1 i X4. O dziwo na schemacie nawet nie opisano że to pedał gazu (ale jestem pewien że to on bo tak samo jest w astrze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66025-esp-i-1300-obrot%C3%B3w-serwis/page/2/#findComment-524442
Udostępnij na innych stronach

Gość Pogromca15

W takim razie zakładając że dobrze wyczyściłeś wtyczki oraz je osuszyłeś to pozostaje Ci zgodnie ze schematem kilka kostek po drodze: pierwsza jest przy pedale gazu więc musisz go odłączyć i sprawdzić. Na wszelki wypadek wykręć pedał i otwórz jego pokrywę. Sprawdzisz wtedy ciągłość ścieżek potencjometru. Kolejne złącze znajduje się (prawdopodobnie bo mam nieczytelny schemat) pod tablicą przekaźników i bezpieczników oznaczone na schemacie jako X1 (nadwozie i tablica rozdzielcza) Trzeci wtyk (X4) oznaczony jest na schemacie jako biegun dodatni akumulatora i nadwozie. :( Kurde w astrze H było to bardziej czytelne :( Może ktoś wskaże gdzie szukać X1 i X4. O dziwo na schemacie nawet nie opisano że to pedał gazu (ale jestem pewien że to on bo tak samo jest w astrze.

 

Hmm, a czy suszarka to było by dobre rozwiązania do tych wtykow? :D Napisz krok po kroku jak Ty to robiles z tymi kostkami :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66025-esp-i-1300-obrot%C3%B3w-serwis/page/2/#findComment-524503
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Po zdemontowaniu wtyczek zostały one potraktowane dużą ilością preparatu do usuwania wilgoci. Później osuszyłem je powietrzem w sprayu. Pamiętaj by wcześniej odłączyć aku. To cała filozofia. U mnie jak widać problem był bardzo powierzchowny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/66025-esp-i-1300-obrot%C3%B3w-serwis/page/2/#findComment-524510
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności