Skocz do zawartości
19adamo88

zmiana rozstawu felg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, obecnie posiadam alufelgi 15stki o rozstawie 4x100. Czy jest możliwość założenia felg o innym rozstawie? Widziałem inne Corsy D i posiadały felgi na 5 śrub. Co muszę kupić, wymienić by móc zakupić felgi o innym rozstawie. Jaki byłby w przybliżeniu koszt takiej operacji. Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Przykładowo: http://allegro.pl/dystanse-zmieniajace-rozstaw-srub-adaptery-i3931265196.html

 

Nie jest tania zabawa, trzeba liczyć 400-500zł jeśli chcesz kupić bez znajomości. Jeśli nie zakładasz jakiś wyjątkowych, rzadkich, oryginalnych felg to czy jest sens?

 

Chyba że jest jakiś inny sposób czy wytłumaczenie.

 

Edit. Jeszcze jedna możliwość, przerobienie piast.

Edytowane przez thegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

thegu to teraz przeczytaj dokładnie :

 

ZMIANY ROZSTAWU MOŻLIWE SĄ TYLKO Z 4 na 4 i 5 na 5 ŚRUB !!!

Z 4 na 5 i odwrotnie NIE MA MOŻLIWOŚCI TECHNICZNYCH !!!!!!

 

19adamo88 odpuść temat bo to nie ma większego sensu i nie jest proste - inne piasty, tarcze półosie ilość frezów itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
ZMIANY ROZSTAWU MOŻLIWE SĄ TYLKO Z 4 na 4 i 5 na 5 ŚRUB

 

 

To piszą na allegro. W rzeczywistości można dorwać dystanse 4 na 5 śrub. Tylko że do siebie bym tego nie założył, bo takie dystanse powinny mieć odpowiednią grubość.

Edytowane przez thegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem kto takie rozwiązania w ogóle dopuszcza... chyba samobójcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4x100 to jeden z popularniejszych rozstawow

i felg do wyboru do koloru

zmiana piast w calosci albo pierscienie kompletnie sie nie oplacaja

wyjda tyle co sredniej klasy felgi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

nie wiem kto takie rozwiązania w ogóle dopuszcza... chyba samobójcy

To co w takim razie powiesz na zaspawanie starych otworów w piaście i wywiercenie nowych? :-D Szkoda że nie mam zdjęć, ale znajomy pokazał jak przyjechał do niego na warsztat ABS na dalsze "przeróbki" mechaniczne.

 

Da się zrobić takie rzeczy, nie ma problemu, ale nie metodą chałupniczą.

Edytowane przez thegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem w tym ze takie pierscienie

kosztuja tyle ile dobre felgi

wiec jaki sens ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Tu masz odpowiedź:

 

 

Jeśli nie zakładasz jakiś wyjątkowych, rzadkich, oryginalnych felg (...)
Czyli nie ma sensu się w to bawić.
Edytowane przez thegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w takim przypadku auto powinno byc grubo zmodyfikowane

i wlasciciel ma wywalone na koszta

inaczej mija sie to z celem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Natan
Napisano (edytowane)

 

 

To piszą na allegro. W rzeczywistości można dorwać dystanse 4 na 5 śrub. Tylko że do siebie bym tego nie założył, bo takie dystanse powinny mieć odpowiednią grubość.

Dystanse 4 na 5 śrub?.Jak to technicznie wygląda?...bo czegoś tutaj nie kumam?.Dystanse pełnia zupełnie inną funkcję.Pierwsze słyszę o takim rozwiazaniu :? .Pomieszałeś coś Panie kolego.

Edytowane przez Natan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o samą zmianę ilości śrub to nie ma problemu, wykorzystuje się 1 już istniejący otwór i do niego w dystansie dorabia się kolejne otwory. W przypadku zmiany średnicy można np. zrobić coś takiego:

http://tablica.pl/oferta/dystanse-zmieniajace-rozstaw-srub-4x100-5x112-2x18mm-2x25mm-sruby-CID5-ID3JFuz.html

Są też inne metody, ale jak już napisałem, żadnego z powyższych rozwiązań bym do siebie nie założył.

 

Jedyna w miarę sensowna rzecz, to wykorzystanie naprawdę grubego dystansu. Kiedyś czytałem o tym chyba na jakimś anglojęzycznym forum, ale już nic z tego nie pamiętam. W skrócie wyglądało to tak, że ze względu na dużo materiału w dystansie można było bezproblemowo (i bezpiecznie) zrobić takie przejście. Ale było to wykorzystane w motosporcie, więc trzeba być naprawdę napalonym na jakąś felgę z niesamowicie małym ET żeby się bawić w takie (nietanie) rzeczy.

 

Inna sprawa to przeróbka piasty, ale tu się kłania się możliwość dostępu do tokarki.

 

Kolejna sprawa to taka sama ilość śrub, ale zmiana średnicy. Rozwiązanie to śruby pływające, które są zarówno chwalone, jak i krytykowane, albo jako ciekawostka... felgi pływające! Wykorzystują bodajże mimośrodowe tuleje. Mało znane rozwiązanie.

 

Poza tym, o tym to już sporo napisano na wszelkich tajunerskich forach, nie będę pisał dalej bo mogę coś pomylić i źle wytłumaczyć :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Natan

To co w takim razie powiesz na zaspawanie starych otworów w piaście i wywiercenie nowych? :-D Szkoda że nie mam zdjęć, ale znajomy pokazał jak przyjechał do niego na warsztat ABS na dalsze "przeróbki" mechaniczne.

 

Da się zrobić takie rzeczy, nie ma problemu, ale nie metodą chałupniczą.

Wszystko rozumiem.I zdaję sobie sprawę z tego,że nawet ze starej "padaczki" można zrobić wyścigową rakietę po totalnych przeróbkach.Ale jakim kosztem?.I czy sie kalkuluje?.Jeżeli ktos jest entuzjastą...lubi majsterkować i posiada zasobny portfet....to czemu nie?.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.