Gość pbhel Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Witam kolegów z forum,mam nastepujacy problem,przy normalnej jezdzie na trasie i w miescie czyli plynnej jezdzie biegi wchodza idealnie ale juz gdy mam zamiar ostro przycisnac i przy szybkiej zmianie biegów z 2 na 3 jest charakterystyczny zgrzyt co moze byc przyczyna i czy jest to jakas powazna usterka?!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Jaki silnik masz u siebie,120KM czy 150KM???   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pbhel Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 1.9 CDTI 150KM, SILNIK WYSOKOPRĘŻNY Z19DTH[LRD] F40 (WR) RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Skrzynia oprócz w sytuacji kiedy trzeba zrobic szybka zmiane biegu z 2 na 3 chodzi super,biegi wchodza idealnie! Czy to wina synchronizatora? Moze warto wymienic olej w skrzyni jesli tak to na jaki i ile wchodzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 a może to wina poduszki pod silnikiem? Miałem tak kiedyś w peugeocie 406, że jak gwałtownie ruszałem lub przyśpieszałem na niskich biegach to ciężko wchodziły i nawet potrafił mi bieg wyskoczyć.Widać było że lewarek zmiany biegów zmienia swoje położenie podczas przyśpieszania.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Sprawdź najpierw ile masz oleju w skrzyni.W tych skrzyniach ilość żeby sprawdzić ile jest to trzeba go spuścić. Powinno być 2,2 litra.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał_79 Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 (edytowane) Jeśli nie poduszka to oznaka zużytej skrzyni biegów, niestety sporo jest na forach o F40, czasami pomaga wymiana oleju do poziomu 2.4L a czasami nie. Ja mam u siebie lekkie zgrzytnięcie pomiędzy 1-2-3 w zimę, na rozgrzanej skrzyni jest już lepiej. Jeśli ten zgrzyt nie powoduje spowolnienia zmiany biegu to pozostaje tylko jeździć aż skrzynia wyzionie ducha. Edytowane 9 Marca 2014 przez Rafał_79   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pbhel Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Tego sie nie spodziewałem,wcześniej jeżdzilem starszymi autami i nie bylo takich problemów.A sadzicie ze lepiej wymienić olej na nowy czy zosta przy starym i ewentualnie dolać?To jaki powinien być prawidłowy poziom 2,2 czy 2,4? Proszę też o podanie dokładnij nazwy oleju jaki ewentualnie kupić!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał_79 Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Ja kupiłem dedykowany do tej skrzyni w ASO, standardowo F40 zalewane były ok. 3.2L ale to podobno za dużo i zmienili do 2.4L. Polecam lekturę: http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/155267-wymiana-oleju-w-skrzyni-f40/   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BENY72 Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Ilość taka jak Rafał,a olej nr GM 19 40 182 i najlepiej taki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pbhel Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 Bardzo dziekuje za odpowiedz,zrobie wymiane za pare dni i napisze czy to pomoglo! Rafal pamietasz mniej wiecej koszt tego oleju,bo nie mam rozeznania! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.