Skocz do zawartości

Szarpanie, brak mocy przy połowie gazu, ciężkie odpalanie


Gość wjjasiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dość długo walczę z problemem w mojej Tigrze z pracą na benzynie.

Szarpie podczas zwalniania, czasem nawet przy przyspieszaniu i to bardzo, gdy przyspieszam z połową wciśniętym gazem słabiej ciągnie niż z 1/4 gazu :/ Gaz do końca - ciągnie jak oszalała.

Problem z odpalaniem - z rana za 1 kręceniem tylko załapie, za drugim razem odpala po dłuższym kręceniu ale ma bardzo niskie obroty, trzeba dodać gazu żeby się unormowały. Gdy silnik ciepły pali od tzw 'strzała'.

Błędów żadnych.

Wymienione:

- świece

- kable

- MAP Sensor

- czujnik temperatury

Filtr paliwa wymieniany jakieś 2 lata temu, filtr powietrza jesienią.

Macie jakies pomysły ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość raziel88ck

Skoro błędów nie ma, a filtry zostały wymienione, to jedyne co mi przychodzi do głowy, to lewe powietrze w układzie dolotowym. Rozbierz wszystkie gumy i sprawdź, czy nie ma na nich uszczerbku. Nawet mała szczelina potrafi dać się we znaki.

 

A jak tam ze sprzęgłem?

Edytowane przez raziel88ck

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniałem EGR, wyjalem przepustnice, wszystko uszczelniłem dokładnie więc żadnego syczenia nigdzie nic nie słychać a słuchałem baaardzo dokładnie.

Mam zalozony gaz I gen (taki juz byl) BRC.

Gdy kończę jazde, gasze auto na lpg, przełącze na benzyne to odpala bez najmniejszego jęknięcia, dosłownie tak jak powinno byc. A gdy postoi z godzine już jest problem.

 

Co ze sprzęgłem? Wymienione. Sprężynki drgań w starej tarczy dosłownie robily za grzechotke :rotfl:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

- czujnik temperatury

 

A nie masz przypadkiem 2 czujników temperatury ? Jeden na deskę i drugi na kompa ? Jeśli to jest uniwersalny ( 2 w jednym ) , to rozgrzej silnik do normalnej temp. i niech ci sprawdzą w warsztacie termometrem temperaturę na chłodnicy / silniku. Potem niech to porównają z tym co dostaje komputer / deska.

Problem z odpalaniem sugeruje błędną temperaturę na kompa .

To chyba najtańsza i w miarę sensowna propozycja wykrycia usterki.

 

Możesz jeszcze wziąć trochę benzyny / spreya który jest łatwopalny i na odpalonym silniku mazać / psikać po dolocie powietrza.

Jeśli obroty chwilowo się zwiększą , to dolot powietrza jest dziurawy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mam 2 czujniki temperatury - jeden 2 pinowy który daje sygnał na kompa, a drugi obok niego co daje sygnał na zegary.

Aż z ciekawości podmieniłem wczoraj właśnie czujnik który daje sygnał na kompa i niestety bez zmian.

Ogółem na zimnym silniku (ssanie) jakie powinno być wskazanie sondy lambda ? Sonda 1V jednoprzewodowa.

U mnie wskazuje 85-90 mV czyli nawet nie 0,1V (powtarzam NA SSANIU).

Po wyłączeniu ssania wskakuje na 1000mV nastepnie skacze 200-800mV.

Ciekawi mnie te wskazanie na zimnym czy jest normalne ?

 

Dolot szczelny :) psikłem Plakiem we wlot powietrza filtra to ledwo co utrzymał silnik obroty :)

Edytowane przez wjjasiu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czegoś doszedłem :)

Po rozłączeniu wtyczki od sondy na rozgrzanym silniku nie ma zadnych zmian w pracy, chodzi dokładnie tak samo.

CHECK rownież nie zapala sie po jej rozłączeniu a powinien. W czym problem ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W czym problem ?

 

 

Nie wiem , ale to raczej się nie zmieniło od pierwszych montowanych sond w autkach - na zimnym silniku sonda nie działa .

Dopiero jak się silnik rozgrzeje , ale nie wiem dokładnie od jakiej temperatury

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku vertix tylko, że ja rozłączyłem wtyczke sondy na rozgrzanym silniku i nie ma różnicy w pracy silnika czy jest podłączona czy nie.

Nawet w momencie rozłączenia (chociaż przez 1 sek) nie spadły ani nie wzrosły obroty, a chyba powinny choc troche ?

Również CHECK sie nie zapalil. Chyba, że od razu nie wylapie bledu, dopiero jak zrobie kilka km :suchy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem - nie wiem. Trochę mnie dziwi fakt , że masz 1-voltową sonde , bo myślałem że w silnikach 16v są standardowo 5-ciovoltowe.

U mnie każde odchylenie od normy spalin sygnalizowane jest przez checka i awarię sondy - miałem wyrwaną szpilke na kolektorze wydechowym i walił awarię lambdy, bo szło lewe powietrze na wydech.

Tak mi przyszło do głowy , że może ktoś wcześniej odciął kable i je zmostkował , żeby checka nie wywalało ( ja tak mam zrobione z czujnikiem poziomu oleju) , a lambde na sztuke wrzucił jednopinową. Tylko to musiałby potwierdzić ktoś , kto wie jak lambda tam powinna być - 1voltowa czy 5voltowa.

Jeśli masz szeroką wtyczkę na sonde to masz 5voltową , ale coś z nią może być nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności