Gość Opublikowano 31 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2014 Wreszcie znalazłem czas na czyszczenie, prezentuje zdjęcia z pierwszego dnia prac. EGR jeszcze nie wykręcony, chciałbym poprosić o jakąś poradę, jak odkręcać EGR, EGR widze trzyma się na dwóch śrubach. Jak myślicie po zastosowaniu zaślepki z fiata z dziurkami będzie błąd? Trzpień EGR pracuje bardzo delikatnie. Nie zacina się.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość impress Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Przy takim "zasmoleniu" wyskakiwał Ci błąd EGR ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2014 Nie, miałem wysokie ciśnienie doładowania i drugi: obwód regulacji ciśnienia doładowania, odchylenie ujemne. Na razie czyszczę cały dolot z intercoolerem. Trzpień EGR pracuje delikatnie więc błąd nie występuje. Nazbierało się syfu przez te kilka lat. Zobaczymy co będzie bo miałem zaworek wypięty od przepustnicy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) Nowe zdjęcia kolektora. Bardzo dużo nagaru, syfu nie wiem czego jeszcze. Pytanie moje, czy po zastosowaniu zaślepki fiata EGR z trzema dziurkami będzie się świecił CHECK ?, opinie są różne. Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 kolego michalck przecież o zaślepianiu już pisaliśmy... i już Ci odpowiadałem, że temat taki jest na forum... http://forum.opel24.com/topic/62321-usuwanie-elektroniczne-egr-czy-zaslepienie-z13dt-z13dtj/ opcja całkowitego zaślepienia spowoduje wystąpienie błędu, najlepsze rozwiązanie to "usunięcie" elektroniczne jak wymieniałem termostat, to widziałem, że też mam tak upierdzielony kolektor... a co do egr to ma 300tys i od nowości ma się dobrze, wystarczy autem nie jeździć jak emeryt   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2014 (edytowane) Okej, zostawie, nie będe zaślepiał bo w sumie błedu EGR nie było. Trzepień pracuje delikatnie. Bardzo ciężko odkrecały się śruby od kolektora. Co myślicie żeby przed ponownym montażem delikatnie smarem miedzianym posmarować, ale naprawdę delikatnie ? Edytowane 2 Kwietnia 2014 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2014 (edytowane) Chciałbym podzielić się własnymi spostrzeżeniami na temat czyszczenia EGR, przepustnicy, układu dolotowego w tym kolektora. Generalnie dostęp do kolektora jest straszny. Trzeba się ostro na gimnastykować. Przed taką robotą proponuję się zaopatrzyć w: - nowy płyn chłodzący, - narzędzia w tym nasadki, przedłużki, torxy 30 i torxy 45. Kolektor i EGR trzyma się na torxach 45. - preparat do czyszczenia gaźników i co najmniej 4-5 szmatek, - nowe śruby na kolektor i EGR, tylko w ASO, koszt: na kolektor: 5 długich (5zł szt.) i 4 krótkie, a na EGR długie 2 torxy : 22zł szt. niestety, - uszczelka na EGR pod chłodnice, w ASO FIAT koszt 12zł, - uszczelka na EGR do silnika w ASO Opel koszt 18zł, Cała robota zajęła 4 dni robocze, na samą uszczelkę i śruby czeka się co najmniej dzień. Jeżeli chodzi o trudność roboty to uważam, że do łatwiejszej nie należy. Jeżeli ktoś chce to zrobić to niech się przygotuje na trochę roboty i gimnastyki. Na pierwszy rzut oka wydaję się prosta ale taka nie jest. Trzeba sporo się na odkręcać, pomijam rzeczy które widać, trzeba odkręcić wszystko na i za kolektorem w tym odpowietrznik oleju. Sporo opasek jest fabrycznych i na nowy montaż tylko ślimakowe. Jeżeli chodzi o to co się zmieniło to samochód lepiej zbiera się od dołu i płynniej przyspiesza, takie są moje odczucia po czyszczeniu. Syfu było tyle, że uzbierał się duży kubek nagaru albo czegoś podobnego. Kolektor wychodzi swobodnie po odkręceniu, a EGR wyjmowałem między zbiorniczkiem płynu hamulcowego, a silnikiem w stronę akumulatora, który trzeba oczywiście wyjąć razem z podstawką. Czyściłem, ponieważ samochód od dołu przyspieszał słabiutko i brakowało dynamiki. Jeżeli EGR, a raczej część elektryczna działa bez błędu to odradzam zaślepienie. Edytowane 5 Kwietnia 2014 przez Gość   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 (edytowane) Nie zła robota, podziwiam i doceniam. Jakie mogą być koszty takiej naprawy w warsztacie? Jeszcze jedno, jaki masz przebieg? Edytowane 6 Kwietnia 2014 przez TomekCorsa   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Ciężko powiedzieć o kosztach czyszczenia w warsztacie, mnie za samo wyjęcie części EGR elektrycznej i czyszczenie skasował kiedyś 100zł, więc myślę, że koło 500zł na pewno z uwagi na ciężki dostęp i sporo pracy. Co do przebiegu to 160tys, taki przynajmniej mam na blacie.Poradziłeś sobię ze swoją corsą? Z tym autem z kluczykiem i odcinką mocy?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość TomekCorsa Opublikowano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2014 (edytowane) Dałem sobie na tą chwilę spokój. Byłem u kilku "mechaników" i ręce opadają. Cały czas szukam kogoś kto zajmie się moim autem ale już bez większych emocji. Jeździ tak że po mieście starczy, jedynka i dwójka bez problemu a później są już kolejne światła i znów stoimy Jestem gotów dać tysiąca za taką robotę tylko odpowiedniej osoby nie mogę znaleźć. Już kiedyś pisałem, za nerwowy jestem. Może dam ogłoszenie tu na forum, żeby ktoś zrobił w moim aucie to co Ty zrobiłeś w swoim. Tysiąc mam do wydania, są chętni ? Edytowane 6 Kwietnia 2014 przez TomekCorsa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.