Skocz do zawartości

Czyszczenie EGR, przepustnicy, brud, syf i niewiadomo co


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Wreszcie znalazłem czas na czyszczenie, prezentuje zdjęcia z pierwszego dnia prac. EGR jeszcze nie wykręcony, chciałbym poprosić o jakąś poradę, jak odkręcać EGR, EGR widze trzyma się na dwóch śrubach.

Jak myślicie po zastosowaniu zaślepki z fiata z dziurkami będzie błąd? Trzpień EGR pracuje bardzo delikatnie. Nie zacina się.

214733DSCN5718_tn.jpg

193012DSCN5721_tn.jpg

504100DSCN5722_tn.jpg

902425DSCN5723_tn.jpg

481831DSCN5724_tn.jpg

265248DSCN5725_tn.jpg

270578DSCN5726_tn.jpg

681120DSCN5727_tn.jpg

956099DSCN5728_tn.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, miałem wysokie ciśnienie doładowania i drugi: obwód regulacji ciśnienia doładowania, odchylenie ujemne. Na razie czyszczę cały dolot z intercoolerem.

Trzpień EGR pracuje delikatnie więc błąd nie występuje. Nazbierało się syfu przez te kilka lat. Zobaczymy co będzie bo miałem zaworek wypięty od przepustnicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe zdjęcia kolektora. Bardzo dużo nagaru, syfu nie wiem czego jeszcze.

 

Pytanie moje, czy po zastosowaniu zaślepki fiata EGR z trzema dziurkami będzie się świecił CHECK ?, opinie są różne.

 

128119DSCN5729_tn.jpg

 

295847DSCN5730_tn.jpg

 

785328DSCN5733_tn.jpg

 

536892DSCN5734_tn.jpg

 

181625DSCN5735_tn.jpg

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego michalck przecież o zaślepianiu już pisaliśmy... i już Ci odpowiadałem, że temat taki jest na forum...

 

http://forum.opel24.com/topic/62321-usuwanie-elektroniczne-egr-czy-zaslepienie-z13dt-z13dtj/

 

opcja całkowitego zaślepienia spowoduje wystąpienie błędu, najlepsze rozwiązanie to "usunięcie" elektroniczne

 

jak wymieniałem termostat, to widziałem, że też mam tak upierdzielony kolektor... a co do egr to ma 300tys i od nowości ma się dobrze, wystarczy autem nie jeździć jak emeryt

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, zostawie, nie będe zaślepiał bo w sumie błedu EGR nie było. Trzepień pracuje delikatnie. Bardzo ciężko odkrecały się śruby od kolektora.

Co myślicie żeby przed ponownym montażem delikatnie smarem miedzianym posmarować, ale naprawdę delikatnie ?

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym podzielić się własnymi spostrzeżeniami na temat czyszczenia EGR, przepustnicy, układu dolotowego w tym kolektora.

Generalnie dostęp do kolektora jest straszny. Trzeba się ostro na gimnastykować.

Przed taką robotą proponuję się zaopatrzyć w:

- nowy płyn chłodzący,

- narzędzia w tym nasadki, przedłużki, torxy 30 i torxy 45. Kolektor i EGR trzyma się na torxach 45.

- preparat do czyszczenia gaźników i co najmniej 4-5 szmatek,

- nowe śruby na kolektor i EGR, tylko w ASO, koszt: na kolektor: 5 długich (5zł szt.) i 4 krótkie, a na EGR długie 2 torxy : 22zł szt. niestety,

- uszczelka na EGR pod chłodnice, w ASO FIAT koszt 12zł,

- uszczelka na EGR do silnika w ASO Opel koszt 18zł,

Cała robota zajęła 4 dni robocze, na samą uszczelkę i śruby czeka się co najmniej dzień.

Jeżeli chodzi o trudność roboty to uważam, że do łatwiejszej nie należy. Jeżeli ktoś chce to zrobić to niech się przygotuje na trochę roboty i gimnastyki.

Na pierwszy rzut oka wydaję się prosta ale taka nie jest.

Trzeba sporo się na odkręcać, pomijam rzeczy które widać, trzeba odkręcić wszystko na i za kolektorem w tym odpowietrznik oleju.

Sporo opasek jest fabrycznych i na nowy montaż tylko ślimakowe.

Jeżeli chodzi o to co się zmieniło to samochód lepiej zbiera się od dołu i płynniej przyspiesza, takie są moje odczucia po czyszczeniu.

Syfu było tyle, że uzbierał się duży kubek nagaru albo czegoś podobnego.

Kolektor wychodzi swobodnie po odkręceniu, a EGR wyjmowałem między zbiorniczkiem płynu hamulcowego, a silnikiem w stronę akumulatora, który trzeba oczywiście wyjąć razem z podstawką.

Czyściłem, ponieważ samochód od dołu przyspieszał słabiutko i brakowało dynamiki.

Jeżeli EGR, a raczej część elektryczna działa bez błędu to odradzam zaślepienie.

 

527917IMG_20140404_114049_tn.jpg

117049IMG_20140404_114055_tn.jpg

117501IMG_20140404_124132_tn.jpg

Edytowane przez Gość

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TomekCorsa

Nie zła robota, podziwiam i doceniam. Jakie mogą być koszty takiej naprawy w warsztacie? Jeszcze jedno, jaki masz przebieg?

Edytowane przez TomekCorsa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć o kosztach czyszczenia w warsztacie, mnie za samo wyjęcie części EGR elektrycznej i czyszczenie skasował kiedyś 100zł, więc myślę, że koło 500zł na pewno z uwagi na ciężki dostęp i sporo pracy. Co do przebiegu to 160tys, taki przynajmniej mam na blacie.
Poradziłeś sobię ze swoją corsą? Z tym autem z kluczykiem i odcinką mocy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TomekCorsa

Dałem sobie na tą chwilę spokój. Byłem u kilku "mechaników" i ręce opadają. Cały czas szukam kogoś kto zajmie się moim autem ale już bez większych emocji. Jeździ tak że po mieście starczy, jedynka i dwójka bez problemu a później są już kolejne światła i znów stoimy ;) Jestem gotów dać tysiąca za taką robotę tylko odpowiedniej osoby nie mogę znaleźć. Już kiedyś pisałem, za nerwowy jestem. Może dam ogłoszenie tu na forum, żeby ktoś zrobił w moim aucie to co Ty zrobiłeś w swoim. Tysiąc mam do wydania, są chętni ?

Edytowane przez TomekCorsa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności