Skocz do zawartości

1.9 CDTI 120km, szarpanie 2-2,5 tys obr.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z szarpaniem po przekroczeniu ok 2 tys obrotów, początkowo było sporadyczne 1 -2 zacięcia około 2200obr i objaw znikał. ale w ostatnim okresie objawy się nasiliły , rekordem była trasa 1000 km gdzie musiałem po kilka razy popuszczać gaz , i ponownie atakować "magiczną" barierę .

Ostatnio zwróciłem uwagę że raczej ma to miejsce tylko przy spokojnym przyspieszaniu, gdy w trakcie szarpanie wcisnę gaz do dechy auto przyspiesza bez szarpania(dławienia).

Znalazłem na forum podobny wpis, gość zakończył temat stwierdzeniem że przyczyna był nie wyregulowany czujnik sprzęgła, ale nie rozwinął tematu, czy to możliwe , co ma sprzęgło do jazdy na 1 biegu, i czemu by miało powodować szarpania tylko w określonym zakresie obrotów?

Dodam ze auto ma 151 tys km, i nic się nie wyświetla, będę wdzięczny za pomysły, ew namiary na w miarę uczciwego i kumatego mechanika okolice Katowic,Oświęcimia

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67377-19-cdti-120km-szarpanie-2-25-tys-obr/
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj ten temat

http://forum.opel24.com/topic/41311-vectra-szarpie-przy-rozpedzaniu/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67377-19-cdti-120km-szarpanie-2-25-tys-obr/#findComment-537776
Udostępnij na innych stronach

Gość noahmsz

Witam. Tez mialem ten sam problem do tego jeszcze praca silnka na 3 cylindry. Okazało sie ze kostka laczaca wtryskiwacz jest zasniedziała nie lączy . Po wyczyszczeniu problem ustapił.

kostka 3 wtryskiwacza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67377-19-cdti-120km-szarpanie-2-25-tys-obr/#findComment-538073
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam zacząłbym od wyczyszczenia egr ew. jeszcze paru rzeczy :-) tak przy okazji

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67377-19-cdti-120km-szarpanie-2-25-tys-obr/#findComment-539477
Udostępnij na innych stronach

Gość cormanus

A ja bym zaczął od tej kostki jednak. Sam tak miałem ( identyczne objawy) . Kostka na 3 wtrysku była "zepsuta" Tz najpierw ją wyczyściłem , jeździła jakiś miesiąc , dwa a później amen. Wymieniłem na nową kostkę ( koszt w ASO około 100- 150 zł za oryginalną ) .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/67377-19-cdti-120km-szarpanie-2-25-tys-obr/#findComment-540369
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności