Skocz do zawartości

Zimno w kabinie / słabe ogrzewanie


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Ostatnio odkryłem, że mam problem z ciepłym powietrzem w kabinie - po prostu go nie ma.

W zeszłym roku też się pojawiło i zwykła wymiana termostatu pomogła, w tym roku już też zmieniłem termostat i dlaej dupa.

Powietrze leci najwyżej letnie. Dodam, że chlodnica się nie nagrzewa, wskazówka temp silnika rusza dość późno w górę ale chłodnica jest zimna, rurka z małego obiegu gorąca.

Kiedyś miałem tak, że jak kręciłem gałką powietrza ciepłe/zimne to nie mogłem od razu dać max ciepłe (tak jakby odbijała na 1cm) obecnie mogę bez problemu dokręcić do końca i domyślam się, że coś się stało z linką albo samymi klapami sterującymi dopływ powietrze do nagrzewnicy.

Moje pytanie: jak się do tego dostać w mojej Corsie?

Szukałem już w książce serwisowej ale nie znalazłem dokładnego umiejscowienia nagrzewnicy.

Jeżeli jest to linka lub klapka to może ktoś już się z takim objawem spotkał i może nakierować do najprawdopodobniejszego miejsca usterki?

Proszę o pomoc! W autku jest za zimno!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A korek zbiorniczka wyrównawczego masz sprawny? Czasami odpowietrzanie w nim nie działa prawidłowo i dzieją sie takie klocki jak u Ciebie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A korek zbiorniczka wyrównawczego masz sprawny? Czasami odpowietrzanie w nim nie działa prawidłowo i dzieją sie takie klocki jak u Ciebie

A jak sprawdzić czy jest sprawny?

Autko się nagrzewa, odkręcam lekko korek i powietrze syczy - jest ciepły płyn.

Płyn jest odpowiednia ilość.

 

Autko z klimą.

 

[EDIT] czy brak osłony pod silnikiem może mieć jakiś wpływ na w/w temp?

 

@Kacper

Dzięki za schemat dojścia! Na pewno się przyda, dzisiaj to rozkręcę i zerknę na linki/klapki, żeby się w ogóle zorientować jak to działa.

Edytowane przez lisq84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać nie jest to jakieś mega trudne, więc sugerowałbym wyjęcie nagrzewnicy i jej wypłukanie.

Wcześniej jednak jak dostaniesz się do nagrzewnicy sprawdź czy nagrzewa się. Jeśli tak, to trzeba przyjrzeć się jak pracują klapki otwierające przepływ powietrza przez nagrzewnice.

 

Jeszcze jedno pytanie: sprawdzałeś czy filtr kabinowy nie jest zawalony ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać nie jest to jakieś mega trudne, więc sugerowałbym wyjęcie nagrzewnicy i jej wypłukanie.

Wcześniej jednak jak dostaniesz się do nagrzewnicy sprawdź czy nagrzewa się. Jeśli tak, to trzeba przyjrzeć się jak pracują klapki otwierające przepływ powietrza przez nagrzewnice.

 

Jeszcze jedno pytanie: sprawdzałeś czy filtr kabinowy nie jest zawalony ?

 

No właśnie: tylko gdzie te klapki są i jak się do nich dostać. Wydaje mi się, że to one właśnie są problemem (albo linka sterująca).

Nagrzewnica 'raczej' będzie się nagrzewać poprawnie. Jak jest cieplej to potrafi dmuchać ciepłym powietrzem. Sprawdzę czy na całej powierzchni tak działa. Dzisiaj tylko zerknę na to, nie mam jak spuścić płynu chłodniczego więc nie wymontuję.

 

Filtr kabinowy - czyli ten zlokalizowany pod podszybiem? Wymienany jakieś 2 miesiące temu.

Poza tym, jakby był filtr zawalony to by powietrze nie leciało, a tymczasem leci jak głupie ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś wypatrzysz jak dostaniesz się w okolice nagrzewnicy tak jak w podanym linku.

Spróbuj też wyjąć radio i kieszeń - może tamtędy też coś więcej zobaczysz, jak nie to pewnie trzeba będzie zdjąć konsole środkową.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam mam opla corse c 2000 Sport rocznik 1.4 90kM jak włącze ogrzewanie to słabi mi grzeje po bokach wieje zimnym a w środku troche cieplej gdy przekręce na nogi i na kabinę to nawet troche cieplej jest. i teraz nie wiem czy to termostat czy moze filtr kabinowy wymienić ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeżdżę corsą c 1.7 dti isuzu, u mnie objawy były takie że autko nie grzało w środku środkowe kratki nawiewu dawały letnie powietrze a boczne prawie zimne. Termostat sprawny temperatura silnika 88 i stoi. Rurki do nagrzewnicy gorące obie równomiernie a ciepła nagrzewnica nie dawała.

Rozwiązanie nagrzewnica.

Nagrzewnice wyciągnąć dobre dojście 4 próbki. Okazała się zapchana. 2l paliwa i płukanie. Wyjechało trochę kamienia a przede wszystkim olej który dostał się tam podczas usterki obsady wtrysków (do naprawy nie trzeba ściągać głowicy jak każdy mechanik twierdzi naprawa wyniosła mnie 500 zł ).

Wracając do nagrzewnicy, tak wypłukana i zamontowana robi w aucie saunę. Wszystkie kratki dają gorące powietrze na każdym biegu dmuchawy. Nie bawcie się w wymianę termostatów jak temperatura stoi w miejscu na ok. 90 stopni. Wymiana filtra też nic nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności