Skocz do zawartości
wild_elk

Rozrusznik Corsa C 1.3CDTI

Rekomendowane odpowiedzi

witam, niestety musze wymienić rozrusznik przy moim bolidzie i mam pytanie, patrze np na allegro i mam dwie opcje, pierwsza to oryginalna używka valeo/bosch za 250 zł, druga to nowy zamiennik z 12 miesięczną gwarancją tez za 250 zł i tu mam dylemat co wybrać, oczywiście rozsądek mówi o tym, żeby brać nowe bo to w końcu nowe a używane nie wiadomo ilo pochodzi, prosze Was o jakieś opinie co byłoby lepsze bo byćmoże używany oryginał jest lepszy od nowego zamiennika firmy X, nie chce wydawać kilkuset złotych za rozrusznik w aso bo po prostu nie mam na to pieniędzy a nie chcesz władować się w jakiegoś shita, żeby później pluć sobie w brode - a mogłem kupić to czy tamto ... co radzicie ? Za wszelkie podpowiedzi dziękuję :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wild_elk, nie wiem jak jest z rozrusznikami, ale jeśli chodzi o podróby alternatorów z alledrogo, to ponoć jest problem z ich późniejszym serwisem (części)

jak również to, że długo mogą nie pohulać - spotkałem się z tym

Z rozrusznikiem może być podobnie i osobiście założyłbym używką - oczywiście sprawną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DAROMV6 dzięki za podpowiedź, mam tutaj jeszcze jedną opcję - zregenerować ten, który mam obecnie, tylko czy to ma sens ? Czy lepiej byłoby kupić używany sprawny rozrusznik i nie bawić sie w takie rzeczy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli tylko miałbyś przeczyścić, wymienić szczotki czy tulejki - to pewnie

nic nie napisałeś czy automat, bendix, jest sprawny, czy się spalił czy jeszcze coś innego więc trudno mi się odnieść do kosztów :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wybacz, zapomniałem o tym, byłem w aso bo miałem tam kolege i jak wyjeli rozrusznik i sprawdzili to bendix jest ok, powiedzieli mi, że przyczyna przepuszczania przy odpalaniu to "wytarte satalitki" jakieś miedziane części, które się zużyły i podlega to regeneracji, niestety jeśli chodzi o aso to wysłaliby to do serwisu boscha do poznania i to koszt ok 400 zł na tamtą chwilę - grudzień, więc nie wiem czy aso ma aż taką przebitke czy ewentualnie koszt regeneracji gdzieś w jakimś zakładzie mógłby być minimalnie mniejszy, poza tymi "satelitkami" rozrusznik jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przeczytałem kilkanaście wątków dotyczących uruchamiania silnika 1,3 CDTI doszedłem do wniosku że przyczyną ciężkiego uruchamiania ciepłego silnika może byc rozrusznik. Chciałem go wymintowac ale nie umiem "namierzyc" górnej śruby mocowania. Mam pytanie czy ktoś go już demontował, gdzie znajduje się ta górna śruba czy znajduje się ona od strony rozrusznika czy od strony skrzyni biegów. Jakim kluczem należy ją odkręcic. Podejrzewam że może ona byc za gumwą zaśleką na skrzyni biegów. ew. proszę o fotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest od strony skrzyni torx pod gumową zaślepką obudowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na wysokosci tej sruby w skrzyni jest owalna gumowa zaslepka torxem odkrecisz ale pamietaj zeby ta sruba nie wpadla lub jakis klucz pod kolo zamachowe bo bedziesz udupiony .

przerabialem to , jak odkrecalem egr nie masz kanalu to nawet nie zaczynaj sciagac rozrusznika

po odkreceniu sruby od razu nakrecilem nakretke m8 zeby przypadkiem nie wcisnac jej

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Tak jak myślałem, muszę namagnesować końcówkę i jakoś się tam dostac bez wyciągania zbyt dużej ilości rzeczy. A ten torks mam nadzieję że tak jak dolny jest wewnętrzny chyba 40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem właścicielem opla corsy c 1.3 cdti z roku 2006,mam problem z uruchomieniem silnika,zaobserwowałem że silnik podczas rozruchu kręci zbyt wolno,mam zamontowany rozrusznik 1,3kw,wiem że w nowszej generacji corsy d montowano rozruszniki 1,8kw i tu moje pytanie czy taki rozrusznik będzie pasował do mojego samochodu.Znalazłem takie rozruszniki

Valeo 1.8 kW 55564491 TS18E33

Valeo 1.8 kW 55221292 TS18E33

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pomoc pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinien pasować.

Sprawdziłem w katalogu intercars i Boscha jest zamiennie stosowany do Z13DT i jednocześnie do Z13DTJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na przyszłość dla użytkowników - w silniku Z13DT montowano rozrusznik 1.1kW, który był za słaby, szybko się zużywał i wymagał napraw co jakiś czas. W Z13DTJ zaczęto wstawiać mocniejszy 1.3kW a następnie w Z13DTH na przykład już 1.8kW.

Wszystkie w/w rozruszniki pasują zamiennie (można kupić od Astry J, Corsy D itd.). Z czystym sumieniem polecam Valeo 1.8kW o symbolu TS18E33. Jest co prawda dłuższy, ale nie stanowi to żadnego problemu. Auto odpala zupełnie innym dźwiękiem, kręci dużo szybciej i nie przypomina zdychającej padaczki podczas odpalania 1.3CDTI jak to jest w przypadku kręcenia fabrycznym 1.1kW. Naprawdę samochód jest nie do poznania. Od fiatowskich 1.3jtd podobno nie podchodzą z uwagi na inne zęby, ale nie porównywałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@bad miałbyś możliwość nagrania startu swojego silnika po wymianie rozrusznika? Mój akurat sobie daje radę, ale zimą wolniej się rozkręcał. modyfikacja stosunkowo niedroga i chyba warta rozważenia.
Dla porównania wrzucam mój filmik ze standardowym rozrusznikiem 1,1 kw.
www.youtube.com/embed/Mwwi1AdIQxY

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram się nagrać niebawem. Różnica jest znacząca i zauważalna. Po prostu szybciej kręci i szybciej odpala w stosunku do 1.1kW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. W rozruszniku 1,1 kW i 1,3 kw jest 9 zębów a w ts18e33 jest 10 zębów. Czy ma to jakieś znaczenie?. Czy na to nie trzeba zwracać uwagi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zwróciłem na to uwagi. Nie wiem czy pod tym względem się różnią. Na pewno model, który podałem pasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim,

 

Dawno nie zaglądałem na to forum. Jeśli ktoś się zastanawia nad wymianą rozrusznika na mocniejszy to polecam model 1,8 kW Valeo TS18E331 (identyczny jak TS18E33 tylko z młodszych roczników). na filmie poniżej możecie zobaczyć jak się sprawuje. Wszystko pasuje Plug&Play, fakt, że mocniejszy rozrusznikjest trochę dłuższy i więcej zabawy jest z jego wciśnięciem pod maskę.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

POSKLADALEM DRUGI SILNIK I ZAPODALEM ROZRUSZNIK 1,8 KW

https://www.facebook.com/100001839158820/videos/1963134443757842/

 

 

 

Zapomniałeś że nie krzyczymy na forum?

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.