Gość guliwerek Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 Dzień dobry, sprawa jak w temacie, postaram się opisać problem. Od kilku miesięcy jestem posiadaczem autka Opel Meriva '08 1.6 Twinport 105 KM. Po zakupie okazało się ze była uszkodzona sonda lambda ( przy kolektorze wydechowym ). W aucie została założona instalacja gazowa Stag 300 Isa II. Autko jednak nie chodziło do końca właściwie, miało problem na niskich obrotach jakby było zdławione a po przekroczeniu +- 3 tyś nagle wyrywało do przodu. Został przeczyszczony kolektor dolotowy. Po tym jakby sytuacja się poprawiła, jednak jak się okazało autko przy wyższych obrotach 4.5-6 tyś ( sprawa ujawniła się przy wyprzedzaniu w trasie )auto nagle traciło moc i nie chciało dalej iść. Gazownik stwierdził ze zawór EGR podawał za dużą dawkę gazów recyrkulacyjnych, zawór został zaślepiony. Objawy na jakiś czas ustały jednak po około miesiącu użytkowania autka wróciły ze zdwojona mocą. Niestety teraz objawy są i na gazie i na benzynie. Krotko po odpaleniu i przejechaniu 50 metrów przy około 2 tyś. jest szarpnięcie, autko czasami poszarpuje przy niskich obrotach kiedy jedzie się w "sznurku", zdarza się, że przy dojeździe do świateł po wciśnięciu sprzęgła zgaśnie. Gazownik odłączył klapki przy kolektorze dolotowym ( rozumiem, że jest to ten Twinport ) i stwierdził, że objawy praktycznie ustąpiły. Proszę o radę co Wy jako inni użytkownicy myślicie może jakieś rady co można sprawdzić itd. Koszt nowego Twinportu około 1.5 tyś. za 2 dni jestem umówiony na diagnostykę do salonu opla - stwierdzili, że są w stanie sprawdzić czy Twinport jest uszkodzony. Proszę o wszelkie rady.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wolf80 Opublikowano 21 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2014 ja bedziesz mial bledy...to daj znac. Bo to moze byc potencjometr od klap wirowych na kolektorze. Nie daj sie naciagnac.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guliwerek Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2014 Czas na małe odświeżenie, kolektor został zdjęty okazało się ze w klapki dostał się jakiś "paproch" i nie domykały się właściwie. Wszystko przeczyszczone, dodatkowo została wymieniona cewka zapłonowa, auto chodzi płynniej. Jednak jeszcze zdarzy mu się szarpnąć czasami, to już chyba będzie nie do znalezienia, dodam tylko że komputer nie pokazuję żadnych błędów.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.