Skocz do zawartości

Corsa D - hałas, chrobotanie, tarcie przenoszące się na drążek zmiany biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam od niedawna posiadam Opla Corsę D 1.2 80KM, przebieg ok. 66 tys km. Dzisiaj zaczął niepokoić mnie pewien dźwięk oraz przenoszące się na drążek zmiany biegów drgania. Ma to miejsce przy powolnej jeździe w zasadzie nawet podczas toczenia się pojazdu na luzie, po nierównościach.

Generalnie I i II bieg na wolnych obrotach w momencie jak samochód się kołysze na boki lub pokonuje nierówności słychać takie puknięcia, tarcie, chrobotanie z okolic skrzyni. Ten hałas przenosi drgania na drążek zmiany biegów. Trzymając dłoń na gałce czuć jakby gdzieś na drążku był jakiś luz lub jakieś elementy tarły o siebie. Jak tylko samochód zakołysze się to słychać ten dźwięk i w tym samym momencie czuć jest to na drążku.

 

Zdjąłem mieszek ale wszystko jest ok i zasmarowane białym półstałym smarem. Jechałem nawet ze zdjętym mieszkiem trzymając rękę na gałce i ewidentnie drgania przenoszą się od strony skrzyni. Zerknąłem na szybko na poduszkę (łapę) skrzyni ale wzrokowo wydaje się ok. Poszarpałem nią pobujałem ale może to za mała siła żeby coś wyczuć w ten sposób. Wcześniej jakoś nie odczuwałem tego problemu, dopiero jak dzisiaj ruszałem ze stacji paliw to wtedy zaczęło coś o sobie dawać znać.

 

Miał ktoś doświadczenie z takimi objawami ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za rady, postaram się to sprawdzić.

 

Wsłuchałem się jeszcze dzisiaj i dźwięk można porównać do sytuacji gdy mamy zaciągnięty nie do końca ręczny i chcemy ruszyć. Słychać wtedy takie chrupanie, tarcie itp.z tą różnicą, że wibracje przenoszą się na dźwignię zmiany biegów. Przy dynamiczniejszym ruszaniu nie czuć tego natomiast przy mniejszych obrotach i wolniejszym ruszaniu czuć, to samo na wstecznym. Jest to dźwięk ściśle związany z momentem zakołysania, bujnięcia się samochodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Przepraszam, że po tak długim czasie podaje rozwiązanie. Wystarczyło przesmarować plastikowe tulejki które są przy cięgnie które jest przy skrzyni. Trochę smarowania i problem zniknął całkowicie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności