Skocz do zawartości

Ocena wyników, engine check, brak mocy po uruchomieniu


Gość phoenix_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Gość phoenix_pl

Witam,

auto to Opel Corsa B rocznik 2000, silnik X12XE.

Najpierw przy wyższych prędkościach zaczął zapalać się 'engine check' i autko trciło moc, kontrolka gasła po odpuszczeniu gazu. Później zdażało się iż zapalała sie nawet na czwartym biegu kiedy autko musiało pociągnąć pod górkę. Teraz doszedł następny objaw. Po jednodniowym postaju od razu po uruchomieniu silnika i ruszeniu autko nie ma mocy, dławi się, natomiast na biegu jałowym wszystko jest ok. Wystarczy poczekać około minuty i można ruszać, a objawy znikają. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz, aczkolwiek nie zweryfikowałem jeszcze czy jest tak zawsze, a mianowicie, gdy uruchomię silnik, a później go wyłaczę i uruchomię ponownie to jestem w stanie normalnie ruszyc - aczkolwiek tak jak napisałem, nie wiem czy jest to regułą bo nie powtarzałem tego.

Podłączyłem się więc interfejsem TECH2 i zczytałem parametry zaraz po uruchomieniu.

Coolant Temperature: 0 stopni

Coolant Temperature: 1,72V

Intake Air Temperature: 0 stopni

Intake Air Temperature: 3,16V

Zastanawiam się dlaczego nie jest podawana temperatura płynu chłodzącego oraz temperatura powietrza dolotowego? Dla obu tych parametrów pokazywana jest wartość zero. Natomiast jest pokazywana wartość w woltach? Czy jest to prawidłowe wskazanie czy powinienienm sprawdzić jakoś oba czujniki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość phoenix_pl

 

Czytałem już ten wątek wcześniej i zastanawiam się co do znaczenia błędu P0130 - jest on opsiany tam jako: "za niskie napięcie obwodu sensora O2", a ja znalazłem m.in tutaj http://forum.opel24.com/topic/26000-kody-bledow-czyli-wstretna-zolta-kontrolka-silnika/ "0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy". Więc jak to jest?

Po drugie jeżeli ktoś się orientuje to proszę o wypowiedź odnośnie mojej wątpliwości z pierwszego postu... czyli dlaczego przy zczytywaniu parametrów pokazywana jest temperatura cieczy chłodzącej silnik i powietrza dolotowego w funkcji napięcia, a nie jest pokazywana w stopniach? Czy to normalne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku błąd P0130 wskazuję na sondę lambda ale gwarantuję ci że wymiana sondy nic nie da! bo to nie jest jej wina!

do wymiany masz Przepływomierz i do sprawdzenia oraz czyszczenia (zaślepienia) zawór recyrkulacji spalin EGR, przy okazji przyjrzał bym się przepustnicy - może wymagać czyczenia;), sprawdź w jakim stanie są świece....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności