Skocz do zawartości

szarpanie silnika 1.9 cdti 150KM


Rekomendowane odpowiedzi

WItam.

Wczoraj po raz pierwszy od dłuższego czasu pojawił się problem z moim signum. Autko zaraz po odpaleniu zimnego silnika na biegu jałowym nie zgłasza żadnego problemu. Jak tylko ruszę z miejsca delikatnie przyśpieszając to zaczyna mocno szarpać samochodem. Dodam mocno gaz autko przyśpiesza normalnie bez szarpnięć. Jak ustali się prędkość na tempomacie znów pojawia się szarpanie. Po około 20 min od odpalenia silnika problem ustaje.

Nie ma żadnego błędu, EGR zaślepiony od pół roku. MAP przeczyszony, przepustnica przy okazji też. Filtry i olej też wymieniony. DPF wypala się co ok 800km. Obecnie nasycenie ok 50%. Wymienioną mam też już wtyczkę felernego trzeciego wtryskiwacza. Podczas awarii kostki objawy były dość podobne lecz nie dało się wtedy płynnie przyśpieszać. Idąc tym śladem, przejrzałem również pozostałe wtyczki. Nie ma najmnieszego śladu braku kontaktu. Dawki korekcyjne w granicach 0,3, oprócz trzeciego który pokazywał max do 1.

Po zrobieniu logów dynamicznych okazało się że turbina przeładowywuje dość znacznie na niskich obrotach (reszta parametrów nie odbiega od normy). Jak tylko zacznę przyśpieszać wartość zadana i zmierzona się pokrywają. Czy ktoś z Was może spotkał się z szarpaniem silnika spowodowanym właśnie przeładowaniem?

 

EDIT: 14-10-2014


Wczoraj wieczorem zabrałem się do czyszczenia wszystkich wtyczek znajdujących się u góry silnika (dostępnych na parkingu pod blokiem) i potraktowałem je kontkatem oraz sprężonym powietrzem. Żadna wtyczka nie była przypalona. Dziś rano auto od samego odpalenia odrazu inczej pracowało. Dosłownie zaczęło mruczeć :-) . Jeśli w najbliższym czasie nic się nie będzie działo to znaczy że problem tkwił w połączeniach elektrycznych. Turbiną zajmę się później. Autko nie szarpie. Ustały też delikatne drgania odczuwalne na kierownicy które uznałem wczesniej za normalne dla diesla.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69190-szarpanie-silnika-19-cdti-150km/
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

EGR jest zaślepiony całkowicie. Problem teraz pojawił się ponownie więc jak tylko znajdę więcej czasu to wezmę się gruntownie za połączenia elektryczne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69190-szarpanie-silnika-19-cdti-150km/#findComment-558644
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Czyszczone czujniki i dodatkowo jeszcze podmieniane z mojej astry. Jak zabiorę się za sprawdzanie połączeń elektrycznych to dam znać. Teraz też kupiłem sobie oscyloskop wiec sprawdzę też kondycję regulatora napięcia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69190-szarpanie-silnika-19-cdti-150km/#findComment-558827
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności