Skocz do zawartości

niskie obroty


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Wiem że temat był już wałkowany ale po przeczytaniu ciągle jestem w punkcie wyjścia.

Od niedawna posiadam Zafire z silnikiem x1.6xel autko chodzi ok ale po wrzuceniu na luz przed zatrzymaniem obroty są ok około 1000 obr/min natomiast po zatrzymaniu obroty spadają za nisko do około 600-650 obr/min i tak się trzymają. Przeczyściłem wszystko co jest do wyczyszczenia i bez zmian. Ostatnio zauważyłem że katalizator(nie wiem w jakim celu) został zamieniony odcinkiem rury czy to może mieć wpływ na niskie obroty i jak ewentualnie podnieść te obroty ? Czy może zaślepić EGR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kawalek rury zamiast kata - widac byl zatkany i ktos tanim kosztem pozbyl sie problemu

ale to raczej nie ma wplywu na obroty i praca silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość master22221

U mnie podczas jazdy na luzie jest 1200, a po zatrzymaniu ok. 800 - różnica ta sama co u Ciebie, więc może masz coś ze wskaźnikiem obrotów? Podłaczałeś jakiś diagnoskop w celu odczytu rzeczywistych obrotów? Jak auto stoi to telepie budą? Przy 600 juz lekko powinno... Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie sprawdzałem autentyczności obrotów ale przy ok.650 spokój ale gdy sie zawachają do 600 to telepie . Denerwójące jest to,że przy spokojnym ruszaniu przy puszczaniu sprzęgła jest jednak lekki spadek obrotów i zatelepanie budą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Trzeba by sprawdzić czujnik spalania stukowego, podejrzewam że jest taki u Ciebie. Ewentualnie czujnik położenia wału. A pytanko mam czy jaździsz na gazie??? Bo jeżeli takie cuda dzieją się na gazie to jedź sobie do servisu i niech Ci obroty podkręcą na parowniku. Gaz w Polsce jest kiepski i na każdej stacji inny. Dlatego parowniki różnie reagują na różżny gaz, trzeba jechać ustawić obroty na parowniku. A jeżeli to benzyna to może być wiele żeczy. Sprawdź świece, przewody napięcia jeżeli nie były wymieniane to trzeba to rzobić. W Oplach obroty szaleją mam podobnie ale nie bujają się tak mocno. A co do gazu to najlepszy jest do grzania garnków z zupą :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki szwacz2007 za podpowiedż ale nawet nie wiem czy i gdzie sie może znajdować czujnik spalania stukowego a co do gazu to go nie posiadam.Po świętach sprawdzę cz. położenia wały .Ale ciągle zastanawia mnie ten EGR[/b]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolne obroty można zaprogramować w ECU ( komputerze sterującym pracą silnika ), ale konieczne jest wpięcie się do TECHA w serwisie. Raz na jakiś czas należy liczyć się z takim kosztem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności