Gość pawelci Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Witam, Posiadam Maryśkę z 2004 i zaczął już dawno szwankować zamek w tylnych drzwiach prawych (nie zawsze zamyka, albo za 'n' tym razem, czasami ciężko zamknąć/otworzyć ręcznie ryglem). Sprawdziłem połączenia kabli i jest wszystko Ok. W czasie wakacji, gdy postał w słońcu to drzwi się zamykają bez problemów. Parodia zaczyna się gdy jest chłodno więc chcę zakupić zamek z allegro i go wymienić. Mam dylemat gdyż, są dwa rodzaje zamków do wyboru wg. serwisu opla: - nr 5133080 model GH bez ochrony przeciw kradzieży - nr 133093 model EH z ochroną Czy ktoś wymieniał zamek w drzwiach i czy będzie pasował zamek EH, gdy nie ma w aucie alarmu fabrycznego (moje takie jest)? Czy lepiej się upewnić co się ma i dokładnie taki sam model zamówić?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelci Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Witam, w związku z tym, że nikt nie chce/ nie wie/ nie umie odpowiedzieć postanowiłem sprawdzić okablowanie i napięcie w przewodach w kostce wchodzącej w drzwi. Poniżej zamieszczam link do zdjęć jakie zrobiłem kostce rozłożonej na czynniki pierwsze. Zaznaczonymi przewodami płynie prąd otwierający i zamykający zamek drzwi. poniżej zamieszczam link do filmiku gdzie nagrałem jakie mam napięcie przy otwieraniu i zamykaniu drzwi. http://youtu.be/TPEjdVuUwak Wiem, że to może być niewiarygodne bo ciężko zbadać napięcie tylko przy jego skoku. Dodam, że między przewodami nie mam żadnego przebicia i przewody wyglądają na zdrowe a pomimo to drzwi nie zawsze zamykają się, czasami rygiel tylko drgnie przy zamykaniu i tak samo przy otwieraniu. Pozostałe 2 kabelki są od głośników (muza gra bez problemów). Czy w tym wypadku czeka mnie wymiana zamka w drzwiach?? PS. Posiadam model GH zamka.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Według mnie napięcie na przewodach jest zbyt krótko i dlatego nie działa zamek prawidłowo. Jak już ustaliłeś które to przewody sterujące, to sprawdź "na krótko" jak działa zamek.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelci Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Dla otwarcia czy zamknięcia zamka prąd w przewodzie nie musi płynąć sekundami (długo), prawidłowo jest gdy jest skok napięcia dodatni na jednym kablu (+) w celu otwarcia drzwi albo na drugim kablu (-) w celu zamknięcia drzwi. Ważne jest podanie sygnału na elektro magnes zamka aby on zareagował. Jeżeli chodzi o podłączenie ‘na krótko’ to mam chęć sprawdzić przez napięcie z zapalniczki i muśnięcie kablami czy drzwi się zamkną prawidłowo czy nie. Na razie brakuje mi mniejszych drucików i aby to bezboleśnie w kostkę drzwi wpiąć. Jeżeli na krótko będzie działało to będzie mnie czekać dostanie się całej wiązki kabli w progu drzwi, ale … w tym celu widzę, że bez demontażu foteli (przedniego i tylniego) oraz zdemontowaniu obudowy słupka oraz plastików w bagażniku się nie obędzie bo próg jest przykryty tymi plastikami i przyciśnięty fotelami. Jeżeli ktoś w Warszawie dobierał się do tej wiązki kabli w progu drzwi w Merivie to chętnie prosił bym o wsparcie w jakiś wieczór czy sobotę. Proszę o info czy ktoś jest w stanie pomóc.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Masz racje , impuls nie musi być długi. Jednak z tego co widzę to jest tak krótki że napięcie nawet nie zdąży osiągnąć właściwej wartości. Winowajcy musisz chyba szukać w module strojącym zamkami.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelci Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Sprawdziłem 'na krótko' zamykanie i otwieranie zamka drzwi. Mianowicie wykorzystałem kabelek ze starego auta od autoalarmu, gdzie wtyczka jest taka sama jak w większości stacjonarnych komputerów na płytach głównych, np podłączanie dodatkowego wentylatora na karcie graficznej. Wtyczka tego kabelka idealnie pasowała w gniazdo w drzwiach a prąd pociągnąłem przewodem od lodówki turystycznej z zapalniczki z bagażnika . Zmieniając kabelki i zwierając na krótko bezproblemowo otwierałem i zamykałem drzwi. Wniosek jest taki, że w drzwiach zamek działa prawidłowo Dodatkowo sprawdziłem na drzwiach tylnych za kierowcą jakie jest napięcie przy zamykaniu/otwieraniu i jest 9-10V jak w filmiku wcześniejszym i tu drzwi działają bez problemu. Prawdopodobnie jak pisałem wcześniej czeka mnie dostanie się do wiązki. Czy ta wiązka gdzieś się kończy - tzn. gdzie, albo skąd ona wychodzi ??? Czy ktoś z Warszawy dobierał się do tej wiązki i jest w stanie pomóc w niedługim czasie??   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelci Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Witam ponownie i dziękuję za "tak liczne odpowiedzi". W wolnej chwili sprawdziłem drzwi dając im napięcie do zamka z innych drzwi, tzn. problem jest w prawych tylnych więc pociągnąłem kabelek z wtyczki drzwi lewych tylnych do gniazda drzwi po prawej stronie i niestety drzwi się zamykają ale bez zmian czyli za którymś razem (jak się już 'rozbujają' to zamykają się za pierwszym). Wcześniejsze sprawdzanie na napięciu z zapalniczki 'na krótko' mogło działać bo mogłem dłużej trzymać dopływ napięcia na kablu a tu tylko wystarczy dać sygnał na elektromagnes w zamku. Co możecie poradzić? Czy zamek do wymiany w drzwiach? Czy ktoś wie jak go wymontować z drzwi bez demontażu wszystkich innych wnętrzności (szyba, prowadnica szyby, klamka)? Czy ktoś w Warszawie to robił i może pomóc ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Nie wiem jak go wymontować ale na pewno musisz zdemontować tapicerkę drzwi i przyjrzeć się gdzie jakie śruby. Może samo przesmarowanie np smarem silikonowym poprawi jego działanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.