Skocz do zawartości

Opel Corsa 1.0 silnik nie odpala, niskie napięcie na przepływomierzu.


Rekomendowane odpowiedzi

Jak we wtorek podłączyłem pod kompa, to pokazywał około 1120-1180 obr. min. Jak stałem na luzie, to obroty wahlowały, ale to minimalnie. Nie było słychać po odgłosie silnika.

Przepraszam, że post pod postem, ale zapomniałem napisać, że komputer pokazywał obroty w środę przed tą awarią w czwartek. Znalazłem w necie, że też komuś nie chciał odpalić, gościu już sam nie wiedział co naprawić i wymienił czujnik wału i samochód odpalił. Wcześniej też nie mógł odpalić jak ja.

 

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tyle , że jak jest padnięty czujnik wału , komputer od razu wywala jego błąd , było dziesiatki a nawet setki tematów o tym , chociaż w corsie z tym silnikiem wszystko możliwe . Początki końca czujnika wału zaczynaja się od gaśnięcia auta na rozgrzanym silniku , dalsza jazda mozliwa dopiero po ostygnięciu . Tak było w prawie każdym przypadku opisanym na forum . Póki co , podmień przepływkę jak masz taką mozliwość i zobaczysz co sie stanie ale intuicja mi mówi , że to jednak ona jest wszystkiemu winna , tym bardziej , że wstawiony tam masz jakiś zamiennik , a opel po prostu nie znosi zamienników elektrycznego osprzętu silnika , by wszystko było git , musi być oryginał a w szczególności dotyczy to właśnie przepływomierza .

 

Ale przez tą przepływke byłyby takie objawy? Odłączona przepływka od wtyczki też nie chodzi. Trzy światy z tym silnikiem :/

Corsa przemówiła! Nie na długo, ale silnik odpalił. Odpaliłem, pompowałem "gazem", obroty 3-4-5 tys. obrotów, przepaliła paliwo (zalany silnik), nawet jak trzymałem pedał w podłodze, to obroty trzymała, tylko że jak puściłem do połowy pedał, to obroty spadały. Jak wogóle puściłem "gaz", to obroty spadały i silnik gasł. Co to może być? Silniczek krokowy? Czujnik na wale?

 

Sprawdzałem i wszystko szczelne. Włożyłem moją przepływke do innej corsy i odpaliła. Przepływomierz jest sprawny.

Edytowane przez adi2507

 

Trzeba podpiac pod komputer i sprawdzic parametry podczas rozruchu bo powodow moze byc wiele.

 

A sprawdzałeś jak w Twojej corsie działa inny przepływomierz ? Może cos nie tak z kablami od przepływki lub usterka lezy całkiem gdzie indziej , np w układzie zapłonowym lub paliwowym , a błąd który pokazał komp . może być stary i nieaktualny . Objawy wskazuja na wiele rzeczy , począwszy od przepływomierza , egr , czujnika wału po moduł zapłonowy , świece czy pompę paliwa . Podepnij pod kompa jeszcze raz .

 

Pod kompem pokazywał i to 2 razy przepływomierz i nic więcej.

Wcześniej przed awarią zauważyłem, że przy wciskaniu i puszczaniu pedału przyśpieszenia, czuć poszarpywanie silnika. Nie wiem czy tak ma każda corsa, czy tylko moja.

 

Przepływka przepływką ;) ale jestem przekonany prawie na 100% że sprawcą problemu jest EGR (zawór recyrkulacji spalin), w każdym bądź razie musisz to sprawdzić!! pewnie zacina się i blokuje i wymaga czyszczenia oraz (prifilaktycznego zaślepienia tego ustrojstwa), w sumie dobrze było by gdyby....przepływka była w Oryginale Bosch-a Ewentualnie z Magnetti Marelli, co do diagnozy komputerem Boscha, lepiej sprawdzi się Tech2 lub OP-COM niż uniwersalny Bosch;)

Edytowane przez marti82

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności