Gość ukanio Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) Używałem opcji "szukaj", ale nie znalazłem rozwiązania. Silnik Z20LET. Kilka tygodni temu podczas jazdy, przy przyspieszaniu najpierw zaczęło poszarpywać autem, a po kilku kilometrach zapalił się Check Engine i silnik zaczął pracować na 3 cylindry.Zgasiłem auto, odpaliłem i silnik zaczął znowu pracować w miarę normalnie.Sczytałem błędy i okazało się, że wypada zapłon na trzecim cylindrze.Wymieniłem świece i od tamtej pory (przejechałem już ok 2000km) podczas ruszania, jazdy i przyspieszania nie ma żadnego szarpania (lub jest ono niewyczuwalne). Check engine też już się nie zapala, ale nadal czuć, słychać i widać, że na wolnych obrotach skaczą obroty tak jakby zapłon nadal wypadał. Wygląda to tak jakby co kilka-kilkanaście sekund silnik przygasał na ułamek sekundy. Obroty spadają o jakieś 70-100rpm i ponownie wracają do normy. Podejrzewam, że nie jest to wina wypadającego zapłonu i problem leży gdzieś indziej. Dzieje się to na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Nie słychać żadnego pierdnięcia, ani strzału w wydechu. Dodam, że auto jest po programie. Przed programem obroty również skakały, ale było to niemal niezauważalne. Zmiana programu jakby pogłębiła ten problem.Wymienione:- Świece (NGK)- Cewka (Bosh)- Filtr paliwa- Pompa paliwa (Bosh) Wymiana tych części nie pomogła. Sprawdzona sonda lambda - pracuje poprawnie.Ktoś ma jakiś pomysł? Edytowane 3 Listopada 2014 przez ukanio   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69464-skacz%C4%85ce-obroty-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ukanio Opublikowano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2014 Problem rozwiązany. Winne były walnięte nowe świece NGK.Po wymianie na inne problem zniknął.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69464-skacz%C4%85ce-obroty-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on/#findComment-564562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KASIA KOSIARA Opublikowano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2014 To już nie pierwszy raz czytam negatywną opinię o świecach NGK.... Dlatego u mnie są ori GM.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69464-skacz%C4%85ce-obroty-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on/#findComment-565263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2015 A ja obstawiam , że kolega postąpił w pyśl zasady - plough and play. Czyli włożył swiece , bez sprawdzenia przerwy.... Ja mam kable i świece NGk , ale przerwę na świecach ustawiałem , bo na każdej była inna. Dzięki temu latam na świecach NGK bezstresowo , nawet jak minie im zalecany termin wymiany. Podejrzewam , że to dotyczy wszystkich producentów świec , ale mało kto się stresuje takimi "drobiazgami"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69464-skacz%C4%85ce-obroty-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on/#findComment-566512 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ukanio Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Ale Ty chyba nie masz silnika Z20LET? Myślałem o tym żeby ustawić przerwę, ale tą są świece dwuelektrodowe i podobno przerwy się tam nie ustawia. W tej chwili jeżdżę na irydowych świecach jednoelektrodowych Denso dedykowanych do Subaru Imprezy i Nissana Skyline (wg katalogu do Z20Let też się nadają). To jest czwarty znany mi przypadek kiedy świece NGK powodują wypadanie zapłonu w silniku Z20LET.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/69464-skacz%C4%85ce-obroty-wypadaj%C4%85cy-zap%C5%82on/#findComment-567905 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.