Skocz do zawartości

Skaczące obroty, wypadający zapłon.


Gość ukanio

Rekomendowane odpowiedzi

Używałem opcji "szukaj", ale nie znalazłem rozwiązania.

 

Silnik Z20LET.

Kilka tygodni temu podczas jazdy, przy przyspieszaniu najpierw zaczęło poszarpywać autem, a po kilku kilometrach zapalił się Check Engine i silnik zaczął pracować na 3 cylindry.
Zgasiłem auto, odpaliłem i silnik zaczął znowu pracować w miarę normalnie.
Sczytałem błędy i okazało się, że wypada zapłon na trzecim cylindrze.
Wymieniłem świece i od tamtej pory (przejechałem już ok 2000km) podczas ruszania, jazdy i przyspieszania nie ma żadnego szarpania (lub jest ono niewyczuwalne). Check engine też już się nie zapala, ale nadal czuć, słychać i widać, że na wolnych obrotach skaczą obroty tak jakby zapłon nadal wypadał. Wygląda to tak jakby co kilka-kilkanaście sekund silnik przygasał na ułamek sekundy. Obroty spadają o jakieś 70-100rpm i ponownie wracają do normy. Podejrzewam, że nie jest to wina wypadającego zapłonu i problem leży gdzieś indziej. Dzieje się to na zimnym jak i na rozgrzanym silniku. Nie słychać żadnego pierdnięcia, ani strzału w wydechu.

Dodam, że auto jest po programie. Przed programem obroty również skakały, ale było to niemal niezauważalne. Zmiana programu jakby pogłębiła ten problem.

Wymienione:
- Świece (NGK)
- Cewka (Bosh)
- Filtr paliwa
- Pompa paliwa (Bosh)

Wymiana tych części nie pomogła.

 

Sprawdzona sonda lambda - pracuje poprawnie.

Ktoś ma jakiś pomysł?

Edytowane przez ukanio

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

A ja obstawiam , że kolega postąpił w pyśl zasady - plough and play.

Czyli włożył swiece , bez sprawdzenia przerwy....

Ja mam kable i świece NGk , ale przerwę na świecach ustawiałem , bo na każdej była inna.

Dzięki temu latam na świecach NGK bezstresowo , nawet jak minie im zalecany termin wymiany.

 

Podejrzewam , że to dotyczy wszystkich producentów świec , ale mało kto się stresuje takimi "drobiazgami" 8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ale Ty chyba nie masz silnika Z20LET?

Myślałem o tym żeby ustawić przerwę, ale tą są świece dwuelektrodowe i podobno przerwy się tam nie ustawia.

W tej chwili jeżdżę na irydowych świecach jednoelektrodowych Denso dedykowanych do Subaru Imprezy i Nissana Skyline (wg katalogu do Z20Let też się nadają).

To jest czwarty znany mi przypadek kiedy świece NGK powodują wypadanie zapłonu w silniku Z20LET.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności