Skocz do zawartości

Corsa C 1.3 CDTI vs 1,7 Di DTI


Gość sirbielu88

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sirbielu88

Witam wszystkich.

Tak więc zmieniłem prace i musze kupić do domu drugie autko.

Do pracy mam 14 km czyli dziennie musze pokonac 28km co na miesiąc daje ok 600 km dojazdy do samej pracy i jakies 400 poza tym czyli 1 tys miesiecznie.

Poszukuje samochodu taniego w ekploatacji, nie musi byc sliczny i wypasiony tylko prosty i tani w obsludze, nie musi miec klimy. Elektryczne szyby wspomaganie i centralny zamek mile widziane.

Mam na autko maks. 8 000

Zastanawiam sie pomiedzy VW Lupo 1.7 SDI a właśnie Corsą C ( rozmiary auta nie istotne)

Powiedzcie mi jaka jest rożnica pomiędzy 1.7 DTI a 1.7 DT ( ponoc jeden z nich nie ma intercollera i konkretnie nie wiem co to oznacza :D:D)

Który silnik najlepiej wybrać ( czyt. który do kwoty 8000 zł nie będzie zarzniety i moliwy bedzie jego zakup :D:).

No i najwazniejsze czym konkretnie rozni sie 1.3 CDTI 1.7 DTI i 1.7 DI, który z nich jest najlepszym wyborem.

Na oplach kompletnie sie nie znam, znam tylko jednostke 2.0 Turbo w benzynie :D.

Na co jeszcze powinienem zwrócic uwage przy zakupie Corsy ( widze ze duzo sztuk to po flotowe egzemplarze)

Pozdrawiam i bardzo dziękuje za odpowiedzi.

p.s. niby 600km do pracy miesiecznie to nie duzo ale zona która jeżdzi naszym Focusem robi drugie tyle co daje w rodzinie ponad 1200 km miesiecznie samych dojazdow :) dlatego koszty eksploatacji sa dla mnie najwazniejsze :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do roboty jako muł roboczy SDI. Najlepiej jakaś ibiza 1.9SDI. Ewentualnie prosty Saxo 1.5D.

 

1.3CDTI system zasilania paliwem common rail, kolo dwumasowe

1.7DTI tradycyjna pompa, sztywne koło zamachowe

1.7DI j/w ale bez intercoolera

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sirbielu88

Do roboty jako muł roboczy SDI. Najlepiej jakaś ibiza 1.9SDI. Ewentualnie prosty Saxo 1.5D.

 

1.3CDTI system zasilania paliwem common rail, kolo dwumasowe

1.7DTI tradycyjna pompa, sztywne koło zamachowe

1.7DI j/w ale bez intercoolera

 

Wiesz szukam jeszcze jakiejs racjonalnej konkurencji dla prostaka SDI. :D SDI wydaje mi sie dobrym pomysłem, prosty ekonomiczny fakt głośny i moca nie powala ale nie o to mi chodzi, do tego mam moje stare BMW :P ale to inna para kaloszy :D

Jeśli chodzi o cytryne to niby ok ale chyba nie lubie francuzów

Z Opli najrozsądniejszy jest chyba ten 1.7 DI ale strasznie ich mało :). Czy to że on nie ma intercoolera to dobrze czy nie ?? heheh

Powiesz coś więcej jeśli chodzi o zakup takiej corsy za 8 tyś>?? na co zwracać uwage i czy wogole kupie coś sensownego :D jestem kompletnym amatorem jeśli chodzi o Ople, jakby ktoś mnie o Forda zapytał to wiem prawie wszystko :P

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci radze odpusc sobie DTI .Pokonujesz krótkie odcinki,te silnik naprawde sie długo rozgrzewaja,Pozatym w tej cenie beda miały raczej lata swietnosci za soba.

Jezeli juz sie zdecydujesz to szukaj dti.Wady oringi tulei wtryskiwaczy chłodniczka oleju(w obu przypadkach olej w zbiorniczku płynu chłodzacego.),wadliwe alternatory i sterowniki.Plusy zwykła turbina brak dwumasu.

Ogólnie proponował bym sdi ale ciezko bedzie kupic w miare dobrym stanie

A tak ogólnie w tym pieniadzach to benzynka.stary diesel to sliski temat.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sirbielu88

Ja Ci radze odpusc sobie DTI .Pokonujesz krótkie odcinki,te silnik naprawde sie długo rozgrzewaja,Pozatym w tej cenie beda miały raczej lata swietnosci za soba.

Jezeli juz sie zdecydujesz to szukaj dti.Wady oringi tulei wtryskiwaczy chłodniczka oleju(w obu przypadkach olej w zbiorniczku płynu chłodzacego.),wadliwe alternatory i sterowniki.Plusy zwykła turbina brak dwumasu.

Ogólnie proponował bym sdi ale ciezko bedzie kupic w miare dobrym stanie

A tak ogólnie w tym pieniadzach to benzynka.stary diesel to sliski temat.

to może żeby mieć jeszcze jakąś opcje to zamiast DTI jakiś benzyniak co pali do 7 litrów ? :-D Istnieje w corsie taki wogóle ??

Foka TDDI. Znasz Fordy, wiec pewnie i o zaletach tego silnika slyszales.

tak znam, karosweria gnije na potęge :P miałem Mk I i sprzedalem bo gniła właśnie :D

Edytowane przez sirbielu88

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel swietnie sobie radzi z lpg a jak bys trafił np na asterke 1.6 8v 75 km w dobrym stanie....

Ps.Spalanie w dti to duzy plus np moje cdti przy dojazdach 19km w jedna strone 5.1do 5.5 max

W trasie bez klimy oszczednej jazdy 4.5 a to astra, corsa powinna jeszcze mniej palic.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sirbielu88

Opel swietnie sobie radzi z lpg a jak bys trafił np na asterke 1.6 8v 75 km w dobrym stanie....

Nie chciałbym ciebie wykorzystywać za bardzo ale możesz coś konkretnego zaproponować, nie wykluczam możliwości zagazowania takie Opela :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli DTI to musi byc w bardzo dobrym stanie(szczególnie nalezy zwrócic uwage na zbiorniczek płynu chłodzacego czy nie ma oleju)

Astra 1.6 8V x16szr ale były prod tylko do 2000 zwykłe lpg 2 gen

Dobrym wyborem jest tez golf 4 lub polo ale ciezko trafic w dobrym stanie

Znajomy ma focusa TDDi(kolega wyzej wspomniał )tez sobie chwalił

Choć ja osobiscie bym sie kierowal stanem auta a nie marka,co sie trafi dobrego.

Np http://allegro.pl/opel-astra-1-6-8v-klima-el-szyby-el-lusterka-i4746748287.html

tyle ze 3 drzwiowa ale zklima.

z komisu http://otomoto.pl/opel-astra-ii-1-6-8v-1998r-stan-bdb-oplacony-C34536673.html

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sirbielu88

Golfa nigdy nie kupie :P ( wiesz mam BMW i nie wypada :D:D stereotypy robią swoje)

Polo fakt ciężko trafić

Foki I nie wykluczam ale podchodze do niej z rezerwą

VW Lupo SDI to mój number one ale przy SDI nie ma klimy :):P

Pozostaje Corsa DTI lubcoś w benzynce ale jeszcze nie wiem co :)

może astra

Rocznik min 2000

jeśli chodzi o astre to te dwie mi pasują ale jedna to 8v druga 16v nie wiem co to za roznica ( wiem ze chodzi o ilosc zaworow na cylinder ale nie wiem co lepsze co gorsze i jakie to w oplu ma znaczenie)

http://allegro.pl/opel-astra-1-6-8v-srebrna-z-niemiec-oplacona-alu15-i4752615635.html

http://allegro.pl/niebieska-astra-ii-1-6-16v-z-niemiec-po-oplatach-i4735921024.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności