Skocz do zawartości

szarpanie duszenie zimnego silnika opel corsa b 1,2 16v


Gość borekkk4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym się poradzić w sprawie autka Corsa B 1.2 16v rok 1999, generalnie silnik pracuję bardzo dobrze i bezproblemo, problem mam natomiast gdy po odpaleniu (odpala na dotyk) i ruszeniu na zimnym silniku dlawi go i szarpie przez okolo 1 minute nie moze sié rozpedzic, problem znika po kilkuminutowej pracy silnika i potem nie wystepuje wogole, cieply silnik pracuje rowno trzyma obroty nie ma spadków mocy. EGR zaslepiony, świece wymienione, przepływomierz orginalny BOSCH sprawny(podmieniany 3 razy w celu prub i to samo) , filtry i płyny nowe, na diagnostyce auto nie generuje błędów.auto posiada instalacje gazowa sekwencyjna, spalanie gazu okolo 7 litrow gazu, benzyny nie wiem poniewaz ciezko obliczyc. Czy mozliwe ze uszkodzona jest sonda lambda bo spalanie gazu normalne gdyby byla uszkodzona to spalanie bylo by bardzo wysokie(chyba ze lambda nie ma wplywu na spalanie gazu ale tego nie wiem). Co to moze byc przyczyna bardzo prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR Zaślepiony ok:) ale EGR Musi być do tego wcześniej sprawdzony czy jest sprawny i musi być wyczyszczony! dopiero można to ustrojstwo zaślepić;), sprawdź czujnik temperatury cieczy który podaje dane do ecu (bialy dwupinowy) umiejscowiony z lewej strony na pompie wody, przyjrzyj się cewce zapłonowej bo może mieć przebicia a ten moduł lubi płatać figle, możesz też profilaktycznie zastosować STP do czyszczenia wstryskiwaczy i przegonić auto na wyższych obrotach, auto się odmula, silnik pracuję kulturalniej, równiej, do tego lepiej się zbiera;) a jakie tankujesz paliwo tak na marginesie? 95 czy 98....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Egr wyczyszczony i zaslepiony jako sprawny bo do aku podlaczalem i dzialal w pelnym zakresie. Ten czujnik o ktorym piszesz juz kiedys wymienialem bo jak byla zimna to ssania nie bylo a teraz obroty w normie. Mam do ciebie jeszcze pytanie czy moze byc uszkodzone podgrzewanie sondy lambda i dopuki nie podgrzeje sie ona spalinami to zle wartosci podaje a co za tym idzie zimny silnik zle pracuje? Paliwo leje 95 sporadycznie 98 na BP wiec chyba dobre. Gaz rowniez z BP. A moze silniczek krokowy. Tyle ze obroty nie faluja a jak zlapie temperaturke to wszystko i juz nie szarpie i dusi. Znalazlem juz pare podobnych tematow na forach i zaden nie zostal zakonczony (wyjasniony o co chodzilo) wiec nie jest to jakis zadki przypadek usterki wiec prosze o pomoc moze ktos mial podobne przygody z corsina.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda Lambda zaczyna podawać dane do ecu właśnie po rozgrzaniu się silnika, w pierwszej fazie zimnego silnika dane z sondy nie są brane pod uwagę, także wina tu nie leży po stronie sondy, jakby ci fiksował na obrotach (koziołek) na rozgrzanym motorze to można by sondę o to podejrzewać, sonda oryginał czy zamiennik? czujnik temp. cieczy chłodzącej oryginał czy zamiennik?, przepływomierz oryginał czy zamiennik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Egr wyczyszczony i zaslepiony jako sprawny bo do aku podlaczalem i dzialal w pelnym zakresie
Jestes tego pewien ? Wystarczy , że w miejscu gdzie grzybek jest osadzony , czyli tam , gdzie jest w pozycji zamknij , nazbiera się z milimetr nagaru i juz potencjometr z w zaworze odczytuje to jako błąd . Przerabiałem to u siebie , a wyczyćsic to miejsce nie jest łatwo ze względu na jego trudna dostępność .Jeśli jestes pewien , że to nie to , sprawdź układ zapłonowy i paliwowy , począwszy od filtrów , świec ,wyczyszczenia przepustnicy itp sprawy nie wymagające duzych nakładów finansowych , a na pewno niezbędne w bliższej lub dalszej przyszłości . Sprawdź tez przewody od masy i ich mocowania do karoserii . Co do ceki zapłonowej , marti może mieć rację , a objawiać sie to może zwłaszcza teraz , wiadomo wilgoć , niskie temperatury .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda Lambda zaczyna podawać dane do ecu właśnie po rozgrzaniu się silnika, w pierwszej fazie zimnego silnika dane z sondy nie są brane pod uwagę, także wina tu nie leży po stronie sondy, jakby ci fiksował na obrotach (koziołek) na rozgrzanym motorze to można by sondę o to podejrzewać, sonda oryginał czy zamiennik? czujnik temp. cieczy chłodzącej oryginał czy zamiennik?, przepływomierz oryginał czy zamiennik?

sonda oryginal, przeplywka tez a czujnik to nie wiem ale dziala poprawnie bo wchodzi na wyzsze obroty jak zimny jest, wczesniej gdy byl uszkodzony to nie bylo ssania.

Jestes tego pewien ? Wystarczy , że w miejscu gdzie grzybek jest osadzony , czyli tam , gdzie jest w pozycji zamknij , nazbiera się z milimetr nagaru i juz potencjometr z w zaworze odczytuje to jako błąd . Przerabiałem to u siebie , a wyczyćsic to miejsce nie jest łatwo ze względu na jego trudna dostępność .Jeśli jestes pewien , że to nie to , sprawdź układ zapłonowy i paliwowy , począwszy od filtrów , świec ,wyczyszczenia przepustnicy itp sprawy nie wymagające duzych nakładów finansowych , a na pewno niezbędne w bliższej lub dalszej przyszłości . Sprawdź tez przewody od masy i ich mocowania do karoserii . Co do ceki zapłonowej , marti może mieć rację , a objawiać sie to może zwłaszcza teraz , wiadomo wilgoć , niskie temperatury .

 

filtry paliwowy i powietrza nowe swiece tez ngk nowe , zajmne sie jeszcze tymi kablami i przepustnica moze cos pomoze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli w tym silniku jest przepustnica, to zwrocilbym na nia uwage. Mialem podobnie, czyli na zimnym poszarpywanie a na cieplym duzo lepiej i leciutkie szarpanie przy stalej predkosci. Po wyczyszczeniu problem ustapil.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli w tym silniku jest przepustnica, to zwrocilbym na nia uwage. Mialem podobnie, czyli na zimnym poszarpywanie a na cieplym duzo lepiej i leciutkie szarpanie przy stalej predkosci. Po wyczyszczeniu problem ustapil.

a po tym czyszczeniu to wystarczy wszystko zlozyc i juz czy trzeba cos jeszcze zrobic bo o jakiejs adaptacji czytalem kiedys cos.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim silniku skladam i zapominam. Nie wiem jak jest u Ciebie niestety, ale z pewnoscia wiedza jest do znalezienia na tym forum lub w necie.

no wlasnie jedni pisza ze tak drudzy ze nie bo sam sie adaptuje, jestem juz po czyszczeniu, byla zabrudzona ale nie az tak bardzo(troche nalotu czarnej mazi) po odpaleniu i rozgrzaniu da sie zauwazyc delikatne falowanie obrotow a co do szarpania to musze poczekac do rana aby stwiedzic czy szrpanie i duszenie ustapilo, jutro sie odezwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności