Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Jeśli chodzi o przepisy w kraju to wszystko jasne:

 

 

"W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r."

 

Mój pojazd jest z 2006r. więc powyższy przepis na terenie naszego kraju nie obowiązuje mnie. Mieszkam jednak blisko zachodniej granicy kraju i bardzo często przemieszczam się po drogach niemieckich. Chciałbym wiedzieć jak tam wygląda sytuacja bo nigdzie nie mogę wygooglować tego.

 

Czy zakup orurowania z homologacją załatwia sprawę ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/69967-orurowanie-przednie-przepisy-w-niemczech-i-innych-krajach-ue/
Udostępnij na innych stronach

u niemcow wszystko musi miec TUV

i to wbity w ich dowod (od opon po wszelkie zmiany zawieszenia wydechu itd itp)

nie moga wymagac tego samego od auta zarejestrowanego w PL

jedynie w razie wypadku moga byc problemy

 

btw

przepis z 2007 rokiem to wlasnie przez Unie wprowadzili

teoretycznie wiec przepis obowiazuje w calej unii

 

Chciałem pozbyć sie orurowania bocznego i lekko dofinansując kupić sobie orurowanie przednie, ale tak jak pisałem często latam po DE i wolałbym nie mieć kontaktu z BAGiem, który założy mi blokade na koło do czasu zdemontowania rur.

 

Widziałem orurowanie z pianki poliuretanowej ale tylko na zdjęciu. Z drugiej strony rozmyślam bo czytałem inne fora i coraz wiecej osób wypowiada się, ze przednie orurowanie to już agrotunning.

 

Chociaż w Turcji jak byłem widziałem takie bezpieczne i ladne plastikowo stalowe

 

homologowane maja takie mocowania

ze sie uginaja przy zderzeniu np z pieszym

 

montowac tylko dla wygladu to wywalanie kasy w bloto

bo ochrony to to nie daje

sam teraz planuje zmiany w jeepie

przod z blachy i mocowaniem wyciagarki plus uchwyty pod hilifta

to samo tyl i progi

ma byc pancernie a nie dla ozdoby

 

co do agrotuningu

w osobowym mozna sie zgodzic

w suvie badz vanie to juz praktyczne rozwiazanie

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności