Skocz do zawartości

Zły komputer i praca na 3 cylindry


Gość Drakensang_bcz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Drakensang_bcz

Witam!

 

Ostatnio gdy pojawiły się niskie temp. otoczenia moja corsa b 1.2 16V x12xe przestała odpalać. Sprawdzam co mogę i patrzę brak iskry na jednej świecy. Cewka sprawdzona więc szukam dalej... odkręcam sterownik a tam Corsa 1.0 12V...

 

Teraz pytania do was: Czy możliwe jest że autko jeździło elegancko na tym sterowniku? Może te sterowniki da się programować i po prostu ktoś nie zmazał tej nazwy (no bo namaziane tak standardowo białą farbą).

Obroty nigdy nie wariowały odpalał bez większych problemów (czasem po deszczu miał problem).

 

Dodam że latem tego roku jeszcze nim z Poznania do Łodzi autostradą pojechałem i bez problemów. Jedyny mankament że 3 tyg. temu sprawdzałem olej a tam prawie sucho... dolałem i tydzień pojeździłem i było ok ze stanem.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Drakensang_bcz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Drakensang_bcz

OK Panowie sprawdziłem sterownik jest na X12XE pali też na rozgrzanym silniku na 4 cylindry. Jak zostawię auto na dworze ewidentnie jedna świeca jest zalana. Kable sprawdzone od komputera do świec żarówką. Czy ktoś ma pomysł co sprawdzić? Masę? A może jakiś kondensator?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Drakensang_bcz

Jezeli oleju ubyło to moze cos z kompresją...

No niby wczoraj kompresję sprawdzałem. Samochód nawet odpalił na 2 gary wczoraj w garażu :-D (taki tam "wypadek" przy pracy). Sprawdzę jeszcze raz na zimnie i podciągnę dodatkowo masę do komputera.

*

*

*

No niestety dodatkowa masa na kompa nie pomogła. Ugrzałem komputer i po wsadzeniu też nie odpalił. Czyli teoretycznie komp dobry. Generalnie autko chce odpalić ale od razu go przygasa a potem zalewają się świece. W piątek zrobię ostateczne sprawdzenie czy to komputer jest walnięty czy coś innego.

Edytowane przez Drakensang_bcz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj mój temat, zamieściłem w temacie video które nagrałem rok temu, masz podobnie?

 

 

http://forum.opel24.com/topic/65700-cosiarka-i-zablokowana-regulacja-biegu-jalowego/?do=findComment&comment=519975

Edytowane przez marti82

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Drakensang_bcz

Niestety u mnie autko w ogóle na zimnym nie chce odpalić. Słychać że ma ochotę zapalić ale nie daje rady. W garażu już normalnie jak żyleta odpala. Może taki filmik zamieszczę też jak uda się coś nagrać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konieczna jest diagnoza! podepnij pod kompa i zczytaj błędy, trzeba przejrzeć parametry life data, do sprawdzenia masz tak przepływomierz, EGR, czujnik temp. cieczy chłodzącej, regulator biegu jałowego, przepustnica, TPS.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Drakensang_bcz

Już był pod komputer podpinany i zero błędów. Dzisiaj sprawdziłem na zimnym silniku ewidentnie brak iskry na czwartym cylindrze. Sterownik wyjęty prosto z zamrażalnika (tak dla pewności) po podłączeniu do rozgrzanego w garażu autka jakoś dał radę odpalić i potem już autko odpalało jak żyleta. A to dlatego że na rozgrzanym autku przy zimnym sterowniku pojawiła się iskra na 4 cylindrze :-D

 

Nie pozostaje mi nic innego jak wymienić ten cholerny czujnik wału korbowego o którym czytałem. Nie zawsze daje to efekt ale sam nic innego nie wymyślę.

Przepustnica i EGR były czyszczone. Czujnik temp i ciśnienia oleju wymieniony też rok temu.

 

Zakładając że komputer jest ok to na brak iskry tylko ten czujnik by miał wpływ bo z tego co wiem to coś istotny element przy zapłonie.

 

Dam znać co dała wymiana jak już to zrobię.

 

Jak by ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to niech pisze bo potem autko już daję do mechanika bo elektryk już mnie zawiódł i wymienił mi pompę paliwa co oczywiście nie naprawiło samochodu...

 

Pozdrawiam.


Przeczytaj mój temat, zamieściłem w temacie video które nagrałem rok temu, masz podobnie?

 

 

http://forum.opel24.com/topic/65700-cosiarka-i-zablokowana-regulacja-biegu-jalowego/?do=findComment&comment=519975

 

Dzisiaj pierwszy raz kolego mi tak się zachował jak na Twoim filmiku. Wymieniłem czujnik położenia wału. Jutro będę wiedzieć czy coś to dało. Bo po wymianie to odpalił ładnie ale cóż to już było drugie a nie pierwsze odpalenie ;p Czary mary :]


Może nie na 100% ale proponuję zmknąć temat. Dziś rano auto odpaliło bez problemu. Winowiajcą był CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO (60zł). Gdy coś się jeszcze działo dam znać na tym lub innym temacie. Ale możecie Panowie i Panie śmiało w ciemno wymieniać ten czujnik. Objawy to brak np. 1 iskry na zimnym silniku (tak było w moim przypadku). Pozdrawiam i powodzenia.

Edytowane przez Drakensang_bcz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Drakensang_bcz

Jednak autko nie odpaliło na drugi dzień. Mam pytanie czy czujnik Halla ten na rozrządzie może robić takie jaja z iskrą na zimnym silniku? Pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem jeszcze napisać żebyć sprawdził DIS czyli listwę zapłonową!, przepis:

 

Sprawdzanie cewki - miernikiem
Wtyczka odlaczona - piny we wtyczce: 1 i masa oraz 2 i masa - 11-14V (zaplon wlaczony)
Cewka odlaczona - piny na cewce: 2 i 3, 2 i 4 , 2 i 5, 2 i 6 - opornosc 0,3 oma (uzwojenie pierwotne, uzwojenia wtornego nie da sie zmierzyc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności