Gość Drakensang_bcz Opublikowano 27 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Witam! Ostatnio gdy pojawiły się niskie temp. otoczenia moja corsa b 1.2 16V x12xe przestała odpalać. Sprawdzam co mogę i patrzę brak iskry na jednej świecy. Cewka sprawdzona więc szukam dalej... odkręcam sterownik a tam Corsa 1.0 12V... Teraz pytania do was: Czy możliwe jest że autko jeździło elegancko na tym sterowniku? Może te sterowniki da się programować i po prostu ktoś nie zmazał tej nazwy (no bo namaziane tak standardowo białą farbą). Obroty nigdy nie wariowały odpalał bez większych problemów (czasem po deszczu miał problem). Dodam że latem tego roku jeszcze nim z Poznania do Łodzi autostradą pojechałem i bez problemów. Jedyny mankament że 3 tyg. temu sprawdzałem olej a tam prawie sucho... dolałem i tydzień pojeździłem i było ok ze stanem. Pozdrawiam. Edytowane 27 Grudnia 2014 przez Drakensang_bcz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70104-z%C5%82y-komputer-i-praca-na-3-cylindry/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drakensang_bcz Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 OK Panowie sprawdziłem sterownik jest na X12XE pali też na rozgrzanym silniku na 4 cylindry. Jak zostawię auto na dworze ewidentnie jedna świeca jest zalana. Kable sprawdzone od komputera do świec żarówką. Czy ktoś ma pomysł co sprawdzić? Masę? A może jakiś kondensator?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70104-z%C5%82y-komputer-i-praca-na-3-cylindry/#findComment-566933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 Jezeli oleju ubyło to moze cos z kompresją...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70104-z%C5%82y-komputer-i-praca-na-3-cylindry/#findComment-566934 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drakensang_bcz Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Jezeli oleju ubyło to moze cos z kompresją... No niby wczoraj kompresję sprawdzałem. Samochód nawet odpalił na 2 gary wczoraj w garażu (taki tam "wypadek" przy pracy). Sprawdzę jeszcze raz na zimnie i podciągnę dodatkowo masę do komputera. * * * No niestety dodatkowa masa na kompa nie pomogła. Ugrzałem komputer i po wsadzeniu też nie odpalił. Czyli teoretycznie komp dobry. Generalnie autko chce odpalić ale od razu go przygasa a potem zalewają się świece. W piątek zrobię ostateczne sprawdzenie czy to komputer jest walnięty czy coś innego. Edytowane 7 Stycznia 2015 przez Drakensang_bcz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70104-z%C5%82y-komputer-i-praca-na-3-cylindry/#findComment-566943 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 7 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2015 (edytowane) Przeczytaj mój temat, zamieściłem w temacie video które nagrałem rok temu, masz podobnie? http://forum.opel24.com/topic/65700-cosiarka-i-zablokowana-regulacja-biegu-jalowego/?do=findComment&comment=519975 Edytowane 7 Stycznia 2015 przez marti82   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70104-z%C5%82y-komputer-i-praca-na-3-cylindry/#findComment-567057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drakensang_bcz Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Niestety u mnie autko w ogóle na zimnym nie chce odpalić. Słychać że ma ochotę zapalić ale nie daje rady. W garażu już normalnie jak żyleta odpala. Może taki filmik zamieszczę też jak uda się coś nagrać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70104-z%C5%82y-komputer-i-praca-na-3-cylindry/#findComment-567294 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 9 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2015 Konieczna jest diagnoza! podepnij pod kompa i zczytaj błędy, trzeba przejrzeć parametry life data, do sprawdzenia masz tak przepływomierz, EGR, czujnik temp. cieczy chłodzącej, regulator biegu jałowego, przepustnica, TPS.....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70104-z%C5%82y-komputer-i-praca-na-3-cylindry/#findComment-567357 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drakensang_bcz Opublikowano 12 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2015 (edytowane) Już był pod komputer podpinany i zero błędów. Dzisiaj sprawdziłem na zimnym silniku ewidentnie brak iskry na czwartym cylindrze. Sterownik wyjęty prosto z zamrażalnika (tak dla pewności) po podłączeniu do rozgrzanego w garażu autka jakoś dał radę odpalić i potem już autko odpalało jak żyleta. A to dlatego że na rozgrzanym autku przy zimnym sterowniku pojawiła się iskra na 4 cylindrze Nie pozostaje mi nic innego jak wymienić ten cholerny czujnik wału korbowego o którym czytałem. Nie zawsze daje to efekt ale sam nic innego nie wymyślę. Przepustnica i EGR były czyszczone. Czujnik temp i ciśnienia oleju wymieniony też rok temu. Zakładając że komputer jest ok to na brak iskry tylko ten czujnik by miał wpływ bo z tego co wiem to coś istotny element przy zapłonie. Dam znać co dała wymiana jak już to zrobię. Jak by ktoś miał jeszcze jakiś pomysł to niech pisze bo potem autko już daję do mechanika bo elektryk już mnie zawiódł i wymienił mi pompę paliwa co oczywiście nie naprawiło samochodu... Pozdrawiam. Przeczytaj mój temat, zamieściłem w temacie video które nagrałem rok temu, masz podobnie? http://forum.opel24.com/topic/65700-cosiarka-i-zablokowana-regulacja-biegu-jalowego/?do=findComment&comment=519975 Dzisiaj pierwszy raz kolego mi tak się zachował jak na Twoim filmiku. Wymieniłem czujnik położenia wału. Jutro będę wiedzieć czy coś to dało. Bo po wymianie to odpalił ładnie ale cóż to już było drugie a nie pierwsze odpalenie Czary mary Może nie na 100% ale proponuję zmknąć temat. Dziś rano auto odpaliło bez problemu. Winowiajcą był CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO (60zł). Gdy coś się jeszcze działo dam znać na tym lub innym temacie. Ale możecie Panowie i Panie śmiało w ciemno wymieniać ten czujnik. Objawy to brak np. 1 iskry na zimnym silniku (tak było w moim przypadku). Pozdrawiam i powodzenia. Edytowane 10 Stycznia 2015 przez Drakensang_bcz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70104-z%C5%82y-komputer-i-praca-na-3-cylindry/#findComment-567423 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Drakensang_bcz Opublikowano 13 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2015 Jednak autko nie odpaliło na drugi dzień. Mam pytanie czy czujnik Halla ten na rozrządzie może robić takie jaja z iskrą na zimnym silniku? Pozdro.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70104-z%C5%82y-komputer-i-praca-na-3-cylindry/#findComment-567913 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marti82 Opublikowano 15 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2015 Zapomniałem jeszcze napisać żebyć sprawdził DIS czyli listwę zapłonową!, przepis: Sprawdzanie cewki - miernikiemWtyczka odlaczona - piny we wtyczce: 1 i masa oraz 2 i masa - 11-14V (zaplon wlaczony)Cewka odlaczona - piny na cewce: 2 i 3, 2 i 4 , 2 i 5, 2 i 6 - opornosc 0,3 oma (uzwojenie pierwotne, uzwojenia wtornego nie da sie zmierzyc) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/70104-z%C5%82y-komputer-i-praca-na-3-cylindry/#findComment-568233 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.