Skocz do zawartości

Kontrolka oleju i problem z odpalaniem na cieplym silniku


Gość Kullsyre

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kullsyre

Witam, autko to corsa b, 2000 rocznik. Rok temu padła uszczelka pod głowica, przy okazji tej naprawy wymieniony został czujnik położenia walu, cewka zaplonowa i czujnik cisnienia oleju. Po jakimś czasie auto zaczęło lekko szarpać na zimnym silniku, przez kilka minut do rozgrzania silnika. Po rozgrzaniu działa normalnie. Jedyny błąd na komputerze to padnieta sonda lambda. Sonda została wymieniona ale teraz właściwie jest gorzej, mocniej szarpie, raz nie reagował na dodawanie gazu. Na gorącym silniku nie da sie auta odpalić bez dodania gazu, plus na niskich obrotach kontrolka oleju zaczyna migać. Szlag mnie już trafia z tym autem nie wiem co jeszcze moglabym w nim wymienić. W zeszłym tygodniu wymienione sprzeglo, znowu czujnik oleju (cieklo z niego, kabel prowadzący do cZujnika posklejany na milion możliwych sposobów). Jakieś sugestie ? Prawdopodobnie filtr oleju nie wymieniany od ok. dwoch lat, czy to moze być przyczyna szarpania, i problemów z odpalaniem ? Chce zasięgnąć opinii kogoś zanim znowu mechanik będzie mnie chciał naciągnąć na milion napraw :P

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kullsyre

Niestety nie, przy naprawie uszczelki olej był wymieniany ale czy filtr to nie wiem bo mechanik raczej mnie o tym nie poinformował. Wiec filtr oleju do wymiany, co dalej ? Filtr paliwa zmieniam w tym tygodniu. Proszę o troche wyrozumiałości, jestem kobieta, to moje pierwsze auto a niestety nie mam nikogo kto mógł by mi z nim pomoc :/

Edytowane przez Kullsyre

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr powinien byc zmieniony

jesli mechanik tego nie zrobil to go unikac szerokim lukiem

mamy taki dzial ''polecane warsztaty''

poszukaj kogos w swojej okolicy

dopisz tez w profilu skad jestes

moze ktos z forum pomoze ogarnac problem

 

ja bym zaczal od sprawdzenia cisnienia oleju i kompresji

filtr nie ma nic do odpalania silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kullsyre

W mojej okolicy moze być problem bo mieszkam w Norwegii. Najgorsze jest to, ze tu mechanicy to by chcieli wymieniać wszystko na nowe, a to jednak kosztuje biorąc pod uwagę, ze życzą sobie 500 zł za godzinę pracy. Czy problem z odpalaniem moze być z powodu kończącej sie pompy paliwa? Dodam, ze przy puszczaniu gazu cholernie szarpie całym autem nie ważne na jakim biegu. I jeśli ciśnienie oleju będzie dobre gdzie szukać dalej przyczyny ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za duzo jest mozliwosci

pompa watpie

moze sprzeglo ale to wymienilas

moze czujnik np walu on potrafi swirowac na zimno albo na cieplo

bez konkretnej diagnozy z autem na miejscu ciezko bedzie

 

kontrolka z piorunem sie zapala podczas jazdy ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kullsyre

Nie, tylko kontrolka oleju zapala sie na niskich obrotach. Na starym czujniku na zaplonie kontrolka sie świecila, a kiedy poruszalam kablem od czujnika znikała i pojawiała sie, tak jak by cos nie łączyło. Na nowym czujniku zaczęła sie świecić na niskich obrotach. Wcześniej tak nie było

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności