Skocz do zawartości

Corsa 1,3 cdti, co mnie czeka ?


Gość Rohas

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum opel24 : SMILE :

 

Jestem w kropce ! Ojciec zmienia samochód i traf chciał padło na Corse 1,3 cdti 55kW. Już dał zadatek, ale przed odbiorem auta jeszcze przyszedł do mnie, co bym samochód oglądnął. Obejrzałem i nie za bardzo umiem mu poradzić, czy ma kupić czy szukać dalej ? Na co dzień jeżdżę benzynami i nie mam większego doświadczenia z dieslami, a szczególnie w oplu.

Proszę Wasz Szanowni Forumowicze o wyrozumiałość jeśli moje pytania będą jak dla Was trochę dziwne ?

 

Auto sprowadzone z Belgi przebieg 187000, wydaje się autentyczny, bo z ostatniego badania technicznego na dokumencie belgijskim było 172000. Rocznik 2006. Z zewnątrz prezentuje się całkiem przyzwoicie, parę rys parkingowych na zderzakach i felgach, nic szczególnego. Szyby wszystkie z tego samego roku.

 

I teraz moje pytania:

1. Czy tylna kanapa w tym modelu 5D podnosi się w kierunku siedzenia kierowcy, bo próbowałem podnieść i sprawdzić co jest pod spodem, ale mi się nie udało ?

2. Czy silnik ma koło dwu masowe, ile kosztuje nowe ?

3. Czy silnik ma turbo, bo sprzedający twierdzi, że nie ? A sam też nie znalazłem ?

4. Czy silnik ma filtr cząstek stałych, albo jakiś inny katalizator, który się zatyka ?

5. Czy faktycznie ERG często trzeba czyścić ?

6. Co z łańcuszkiem rozrządu, klekocze faktycznie na zimnym silniku ?

7. Jakie są największe bolączki tego modelu, usterki, awarie ?

8. Co z elektroniką, bo na podszybiu zobaczyłem gołe przewody idące z komory silnika pod kierownice, ale w innym modelu też tak było, czy ten typ tak ma ?

9. Jak uważacie, samochód stanie się skarbonką bez dna, czy przy drobnych naprawach uda mu się jeszcze przejechać 50 - 80k km ?

10. Czy w komorze koła zapasowego od strony zderzaka wystają 4 takie chamskie nity, które trzymają coś ? Czy to może jest radosna twórczość poprzedniego właściciela ?