Skocz do zawartości

Poruszanie się samochodem + przyczepa po drogach niemieckich a obowiązek tachografu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Posiadam samochód o DMC 2600 kg + możliwość ciągnięcia przyczepy o DMC 2800 kg. Chciałbym pojechać takim zestawem do Niemiec po samochód i stąd moje pytanie jakie niezbędne podczas kontroli wyposażenie i przepisy muszą być spełnione, aby robić to legalnie.

 

Rozumiem, że i to nie podlega wątpliwości :

 

- kierowca kategoria prawa jazdy: B+E

 

- opłata za winietę w kraju i w DE

 

 

Wątpliwości jakie mam to:

 

- Czemu w dowodzie MMC przyczepy jest większa od DMC auta, skoro w praktyce nie wolno poruszać się zespołem pojazdów, gdzie przyczepa ma hamulec najazdowy i jej DMC > od DMC pojazdu ? Jak to z tymi masami jest. Z tego co się orientuje RMC

 

 

 

- Czy potrzebuje wyposażyć osobówkę w tachograf, lub dzienniczek pracy kierowcy ?

 

- Czy muszę mieć licencję w tym przypadku, jeśli kupione i ciągnięte na lawecie auto jest kupione nie na moje dane ?

 

- Czy są jeszcze jakieś inne rzeczy, które trzeba przed taką podróżą wiedzieć ?

 

Z grubsza - skoro coś robisz na własny użytek, to te tachografy cię nie obowiązują.. Jesli auto na lawecie nie będzie "twoje" to już nie wiem, dobrze by było aby "właściciel" jechał jako pasażer..

 

 

Jak to z tymi masami jest.

Wolna ameryka jest - szkoda, że nie wrzuciłeś zrzutu tego DR..

 

 

poco w dowodzie wpisują DMC przyczepy 2800 kg skoro DMC pojazdu to 2600 kg.

 

B+E - jedziesz ciężarówką, masz 3,5 tony RMC + 3,5 tony RMC przyczepy.. Zauważ, że aby ciągnąć lawetę z autem czyli ok. 2 tony musi auto ciągnące też ważyć min 2 tony.. Nie DMC .. musi być załadowane - nie można ciągnąć pustą lawetą przyczepki załadowanej 1,5 tony autem..

 

Troche jest młynu z tymi masami.. MMC jest zbytecznie chyba definiowana, określa max mase całk. określoną przez producenta, a ważniejsza jest DMC - czyli dopuszczenie do ruchu..

 

Wolna ameryka jest - szkoda, że nie wrzuciłeś zrzutu tego DR..

 

A to nie ma problemu:

Może po prostu źle rozumuje, ale skoro nie można ciągnąć przyczepy z RMC => od DMC pojazdu to po co w dowodzie rejestracyjnym umieścili informację, że może być ciągnięta przyczepa o max RMC = 2800 kg.

 

A być może chodzi to o przyczepę, której pojazd ciągnący jest wyposażony w hamulec hamujący przyczepę (coś jak mają ciągniki siodłowe), który w pierwszej kolejności hamuje przyczepę a w drugiej samochód.

IMAG1199.jpg

 

 

 

to po co w dowodzie rejestracyjnym umieścili informację, że może być ciągnięta przyczepa o max RMC = 2800 kg.

Podejrzewam, że nawet ten co ustalał warunki dokonywania tych wpisów tego nie wie..

I może być to spowodowane rozbieżnością przepisów w innych krajach.. Chyba rozkminianie tego nie ma sensu, trzeba sobie dokładnie przeliczyć co możemy zapiąć na hak żeby było bezpiecznie i zgodnie z przepisami.. I jechać..

 

http://www.auto-swiat.pl/prawo/nowe-zasady-holowania/l3gyj

 

  • 2 lata później...
Gość Adamila021

A nie wiecie jak ze stanem technicznym przyczepki? Mogą się o to czepiać w Niemczech? Słyszałam, że własnie tak jest ale ile w tym prawdy to nie wiem. Moja przyczepa jest dosyć stara i potrzebowałaby paru zmian. Pierwsze co to musiałabym wymienić koło podporowe, mam juz na oku jedno z sklepu https://unitrailer.pl/pol_m_Kola-podporowe-i-podpory-153.html .Wytrzymałość wystarczy do 150kg. Jeszcze pare zaczepów i powinna być jak nowa.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności