Skocz do zawartości

Podczas skręcania w lewo blokuje automatycznie lewe przednie koło


Rekomendowane odpowiedzi

Gość adam vectra c 2006lift

Próbowałem poszukać tego czujnika obdzwoniłem zaprzyjaźnione hurtownie i.... nikt nie ma. ; /

Jedyny ratunek sklep z częściami na salonie. Zadzwoniłem tam powiedziałem co potrzebuje i miły pracownik powiedział mi że nie ma takiego czegoś jak czujnik obrotu w okół osi.. ;/ jedyny czujnik co znalazł to jakiś czujnik ,, ZBACZANIA POJAZDU Z KURSU,, zapytałem więc o cenę w razie czego i okazuje się że cena wynosi 2600zł..>.< jak mi on sam powiedział ,,kostka na czterech śrubach,,. dołączę więc zdjęcie i powiedzcie mi czy to to.. a dziś sprawdzę styki kabli i wszystkie kostki.. może tam się coś ujawni..


Czytałem jeszcze coś po forach i przyszło mi do głowy, że moja vectra jak ruszam z piskiem blokuje tylko jedno właśnie przednie koło lewe.. prawe mu nie pomaga.. nie wiem czy to też ma jakieś znaczenie ale wydaje mi się że tak.. to coś zdechło od esp.. tylko co? rzadko zdarza mi się z piskiem ruszać ale kiedyś właśnie była potrzeba i coś kojarzę że blokowało tyko lewy przód..

post-46938-0-00437200-1430722263_thumb.png

 

Gość adam vectra c 2006lift

Powiedzcie mi czym i jak sprawdzic ten czujnik badz u kogo i czy to jest ten ktorego wkleilem miniaturke tylko ze pracownik salonu podal go pod inna nazwa?

Nie wykluczam kupna uzywki ze szrotu bo patrzylem na allegro jakies jednostkowe czujniki byly ale nie wiadomo czy dobre.. ale trzeba tak bedzie zrobic... tylko czy czujnik obrottu w okol osi to jest ten sam co zbaczania pojazdu z toru jazdy.. czy mowa jest o tym samym czujniku.. bo nigdzie nie znalazlem jakiegos fachowego okreslenia czujnika obrotu wokol osi...

Nie wykluczam kupna uzywki ze szrotu bo patrzylem na allegro jakies jednostkowe czujniki byly ale nie wiadomo czy dobre.. ale trzeba tak bedzie zrobic... tylko czy czujnik obrottu w okol osi to jest ten sam co zbaczania pojazdu z toru jazdy.. czy mowa jest o tym samym czujniku.. bo nigdzie nie znalazlem jakiegos fachowego okreslenia czujnika obrotu wokol osi...

 

Gość popencjusz

Opcomem możesz sprawdzić. Techem też. Jeśli nie masz to napisz skąd jesteś a może ktoś z forum Ci pomoże.

 

  • 7 miesięcy temu...
Gość adam vectra c 2006lift

Witam.

Od opisu mojego problemu minelo sporo czasu i przyznam sie... dalej to samo..

Od tamtej pory przewalilem cale auto wymienilem tez czujnik zbaczania z toru jazdy esp pod tunelem.. ostatnio bylem u magika ktory zajmuje sie naprawa tasm za poduszka, sprawdzaniem czujnika kata skretu i sprawdzaniem CIM. Wszystko jest tak jak ma byc a kolo na wybranych zakretach hamuje... komputer nie pokazuje zadbych bledow.. powiedzcie mi czy uklad abs(w absie tez nie ma bledow) ma wplyw na dzialanie esp? Jak rozwiazane jest wysylanie sygnalu przez kola ze auto sie slizga i ma dzialac esp? Gdzie sa czujniki esp na kolach czy to dziala od sygnalu czujnikow abs czy co... wyczytalem gdzies kiedys ze moze miec cos wspolnego z tym za krotki kabel od czujnika badz jakis zly.. ale to pisza ze od abs.. powiedzcie czy to moze miec cos z tym wspolnego bo juz tyle wymienilem ze musze to znalesc... pisza ze ten kabel oryginalny jest zly i zeby go przelozyc na jakis inny ale niby mam oryginal.. gdzie indziej pisza ze akumulator ale nam nowy po za tym to esp glupieje tylko na wybranych zakretach ktore znam i zawsze w tych samym miejcach na drodze.. odpowiedzcie mi co robic z tymi kablami na amortyzatorach czy poprzekladac na jakies inne czy co... pomozcie bo wkoncu sie do rowu wewale.. wybaczcie za bledy w pisowni ale ze wzgledu na obecnosc dwuch malych synkow w domu jestem zmuszony pisac tylko na telefonie:) pozdrawiam serdecznie.

 

Gość popencjusz

ESP bierze sygnał o prędkości i obracaniu się kół z czujników ABS na piastach. Dodatkowo zbiera sygnał położenia kierownicy i czujnika momentu odchylającego (o ile dobrze pamiętam jego nazwę). Wg mnie problem tkwi w samym oprogramowaniu sterownika ESP lub w samym sterowniku. Jeśli kable od ABS by nie łączyły to natychmiast albo prawie natychmiast wywali błąd. Miałem tak u siebie że zaczęło poszarpywać koło jakby miało zahamować i nagle kontrolki od trakcji i ABSu się pojawiły. Trudno tak na odległość a może masz zamienione kable ABS (choć nie wiem czy to możliwe) np stronami?

 

Gość popencjusz

Tak. Sobie jeszcze dziś pomyślałem:

Powinieneś sprawdzić odpinając po kolei wtyczki przy kołach czy lokalizacja kół w sterowniku ABS pokrywa się z lokalizacją faktyczną. Jak jedziesz po łuku w lewo to koła po lewej stronie kręcą się z mniejszą prędkością obrotową niż te po prawej (nie będę tłumaczył dlaczego). Skoro sterownik blokuje lewe koło to uważa że kręci się ono z większą prędkością niż prawe na tej osi. Trop z zamianą wtyczek (pinów prawa/lewa) miałby tu sens.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności