Skocz do zawartości

Podczas skręcania w lewo blokuje automatycznie lewe przednie koło


Gość adam vectra c 2006lift

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adam vectra c 2006lift

Witam Wszystkich.

Na początek jako nowy użytkownik chciałem się z wszystkimi przywitać i proszę Was o pomoc. Jestem posiadaczem vectry c po lifcie z 2006 roku 1.8benzyna+GAZ landi renzo 16V.

Od pewnego czasu pojawiły mi się dziwne stuki zgrzyty w zawieszeniu. Zacząłem inwestować w samochód i wymieniłem amortyzatory, sprężyny, łożyska amortyzatorów, wahacze ze sworzniami, zregenerowałem przekładnie kierowniczą i wymieniłem wszystkie gumy tj. poduszki silnika czy skrzyni biegów. Pozbyłem się stuków ale... gdy ruszam z miejsca po przejechaniu około 1-2-3 metrów słychać jednorazowy ,,strzał" w kole. czytałem że może to być pompa wspomagania ale nie wiem co z tym może mieć wspólnego. Jednakże problem, o którym napisze jest dużo gorszy od tego.. Mianowicie podczas jazdy niezależnie z jaką prędkością podczas skręcania w lewo ale wtedy gdy samochód się przechyla tj. lewe koła są na chwile skrętu niżej od prawych blokuje samoczynnie lewy przód. Na desce rozdzielczej zapala się na chwile kontrola trakcji i samochód zwalnia do chwili aż wyprostuje kierownice. Mechanik mowił że glupieje ABS więc wymieniłem piastę z łożyskiem i czujnikiem o absu o czym zapomniałem dodać na początku i nic.. problem dalej jest..

Jechałem z mechanikiem podpiety pod komputer sprawdzaliśmy obroty kół i mogę dodać że obroty kół są wszystkie takie same a podczas skrecania w lewo jak samochód się przechyla samoczynnie hamuje lewe przednie koło na chwile...

Ponoć są jakieś sensory esp czy cos takiego czy jakieś czujniki bezwładności pojazdu jednakże ja nie wiem gdzie tego szukać nikt nie potrafi mi powiedzieć żadnych konkretów.. Wydaje mi się że to już jest jakiś błąd ze strony elektroniki typu właśnie jakiś czujnik bo nie mam juz co wymieniać.. Dziękuje za przeczytanie mojego problemu i proszę o pomoc jeżeli ktoś miał taki przypadek albo jakieś pomysły ponieważ borykam się z tym juz z 3 miesiące..; / Pomóżcie. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Wg mnie problem może tkwić w okablowaniu a nie w samych czujnikach. Jeśli nie masz błędów i masz takie same opony na osiach to sprawdź stan kabli i kostek do czujników ABS w kołach (nadkolach). Sprawdź też napięcie ładowania i stan akumulatora bo kiepskie ładowanie też ma wpływ na poprawność działania elektroniki. Do sprawdzenia też jest odczyt błędów w CIM na kierownicy. Dobrze też wykonać kalibrację czujników ABS/ESP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam vectra c 2006lift

Na komputerze nie ma żadnych błędów.. jeśli chodzi o kable to dotyczyło by to kabli lewego koła a wspomniałem że wymieniłem piastę a ona jest zintegrowana z kablem od abs a kostka jest w dobrym stanie.... Interesuje mnie ta podpowiedz kolegi beny72. Co to jest za czujnik? jak się dostać do niego? podaj jakąś pełną nazwe czy coś? Miałeś taki przypadek może u siebie albo wiesz cos na ten temat? mogłbyś opisać sytuacje po które to stwierdzasz? dzieki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

ten czujnik o którym pisze beny72 to czujnik kąta obrotu kierownicy. W niektórych modelach był tam gdzie pisze beny72 a w innych był wbudowany w CIM na kolumnie kierownicy. Z tego co pamiętam, małe odchyłki kąta odbierane były jako błąd i wywalało na stałe kontrolkę od trakcji i reflektorów AFL.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BENY72

Propencjusz,czujnik obrotu kąta kierownicy to czujnik kąta kierownicy.A czujnik obrotu w okół osi to czujnik odpowiedzialny za ESP.

 

A wracając do czujnika kąta skrętu to montowane były w przekładni kierowniczej.

 

Na chłopski rozum co miał by robić czujnik kąta kierownicy na tunelu środkowym??????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

rozumiem BENY72. Masz na myśli czujnik obrotu wokół osi własnej samochodu. Mi chodziło właśnie o czujnik obrotu kierownicy. Ale swoją drogą na logikę to jest dobry trop. Skoro na kołach nie ma błędów, na kierownicy też, to pozostaje ten czujnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam vectra c 2006lift

Dziekuje wszystkim za podpowiedzi. Czujnik skretu kierownica wymagal kalibracji po regeneracji maglownicy bo nie odbijaly kierunkowskazy.. Tyle ze problem juz mam dosyc dlugo w tym samochodzie.. co to znaczy sprawdzic kable? Znaczy styk i czy w ogole sa podpiete? Bo ich niby sie nie da wymienic tylko z piasta.. zobacze gdzie jest i jle kosztuje ten czujnik wymiejie i bedziemy dalej szukac...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności