Skocz do zawartości

Obieg wewnetrzny + ABS OPEL ASTRA 1.6 H


Gość pectore

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pectore

Witajcie

Opel ASTRA H 1.6 Twinport Kombi 105 KM

 

Mam taki dosc chyba czesty przypadek, problem z obiegem wewnetrznym.

 

Stwierdzilem najpierw ze moze bezpiecznik, no to wyciagalem pokolei i sprawdzalem, niestety to nie to, dodatkowo po tym zabiegu zapalila sie lampka ABS heh, zniknie ona czy juz tak zostanie ? wlasciwie nic takiego nie zrobilem oprocz wylozenia i wsadzenia bezpiecznika w to samo miejsce.

 

No ale wracamy do glownego watku, wlaczam klime, po czym probuje wlaczyc obieg wewnetrzny, nie mam zadnej lampki, zatem przypuszczam ze obieg wewnetrzny nie dziala. No ale, co moze miec kluczowe znaczenie to np w zimie albo w czasie deszczu bardzo ostro mi parowaly szyby, ale np po jezdzie 10 minut wszystko znikalo.

 

Mowia, ze czestym problemem jest to, ze silniczek od otwierania klapki wewnetrznego nawiewu padl na otwartym albo w pol otwartym miejscu. Z tego wzgledu szyby moga parowac. Prosze mi powiedziec, jak to rozwiazac ? co prawda auto ma gwarancje i moglbym z autem jechac na gwarancje.

 

Drugi taki aspekt, ktory bardzo mnie denerwuje w tym aucie np uruchamiam auto, jak auto chodzi na np obrotach 1100 bo wiadomo jest zimny to jest ok, ale jak spadnie juz do normalnych obrotow, to te obroty sobie faluja tak i to wlasciwie w rownym tempie. spada caly czas z gory na dol tzn. np 900 - 880, 900 - 880 i tak non stop. Np wlaczam klime, to rowniez mam ten sam problem. Troszke nawet gorszy. EGR nowy z OPLA oryginalny wlozyli, nic to nie zmienilo. Falowanie obrotow hmm ma sie do tego jakby wieksze znaczenie jak juz np dojezdzam do swiatel i hamuje to potrafia w niektorych miejscach troche dalej spasc niz te 880 powiedzmy. Za to w czasie jazdy nic takiego sie nie dzieje, auto nie szarpie, swiece nowe BOSHA.

Edytowane przez pectore

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w AG podobnie miałem z obiegiem powietrza. Silniczek był dobry, problemem była klapka, która pękła. Jest słabej jakości, a silniczek za mocny. O ile w AH klapka znajduje się w tym samym miejscu co w AG, to wystarczy, że odkręcisz schowek i powinieneś ją zobaczyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pectore

A co powiecie z tym falowaniem obrotow ? skoro tylko na biegu jalowym to pewnie sonda lambda ? powiem wam szczerze, ze tych wszystkich mechanikow to puknac w glowe, nic wiecej

Pojechalem mowie sprawdz mi tu auto dokladnie pod komputer, bo to ze nie pokazuje bledow to nic. Ja moge sprawdzic tylko bledow, jak bledow nie ma to wszystko jest ok

Tak tak, ciekawe. Ja chcialbym calkowita diagnostyke auta a nie takie gadanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pectore

Swiece - nowa

cewka - nic mi nie wiadomo na ten temat zeby byla wymieniana, mozliwe ze tak jezdzi od poczatku

Mozliwa wymiana samodzielnie ? tylko w jaki sposob sprawdzic czy ona dziala poprawnie

 

No a z tym nadmuchem to wyszlo, ze np na szybe przednia tylko nie dziala. A reszta jak przelacze w inna pozycje to jest ok. To bedzie ta klapka ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz wszystko w porządku, nie da się przełączyć obiegu jak nawiew jest na szybę. Cewkę najlepiej podmienić i sprawdzić czy będzie w porządku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie

 

 

No a z tym nadmuchem to wyszlo, ze np na szybe przednia tylko nie dziala. A reszta jak przelacze w inna pozycje to jest ok. To bedzie ta klapka ?

 

Odpowiedź

 

 

U mnie w CD obieg wewnętrzny nie włącza się gdy nawiew jest skierowany tylko na szyby... w innych ustawieniach jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pectore

Hmm dziwne :-D czemu tak jest ? :P powietrze powinno w kazdej pozycji raczej dmuchac z wewnatrz. A powiedz mi taka rzecz, co ile kilometrow taka cewke trzeba wymieniac ?

Moje auto ma 90 000 przebiegu i z tego co wiem nic nie bylo w nim robione. totalnie nic. nawet pasek rozrzadu bo niemiec powiedzial ze ee tam, 120 000 jak przelecisz to bedzie lux a olej zalany longlife polecisz tez ze 30 000 na tym oleju...co mi sie nie wierzy bo ja zawsze olej wymienialem max co 15 tys. Jeszcze w dodatku olej oplowski.

 

Taka cewke mozna samemu zdemontowac i wlozyc z powrotem ? widzialem filmik ale do konca nie jest to takie latwe. Czy np po takim przebiegu cewke mozna by wymienic bez zadnej dodatkowej kontroli ?

No tak tylko ze to w sumie spory koszt :D 500 zl jak nic hehe. I wlasciwie to nie daje gwarancji

Edytowane przez pectore

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności