Skocz do zawartości

Dziwne warczenie - po raz kolejny


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Ciągle mam problem z dziwnym dźwiękiem, który co jakiś czas przyprawia mnie o zgrzyt zębów. Ponieważ dźwięk ten pojawia się czasami to dłuuuuugo zajęło mi ustalenie, jakie warunki muszą wystąpić żeby pojawiła się szansa usłyszenia tego dźwięku. Otóż auto musi jechać z niewielką prędkością (myślę że max do 30 km/h) musi być włączony napęd a więc nie może być na luzie lub mieć wciśniętego pedału sprzęgła no i naturalnie trochę wciśnięty gaz. I w takich warunkach (np. manewry na parkingu) jak dość gwałtownie skręcę w lewo to czasami pojawi się ten dźwięk. Jest to takie warczenie-brzęczenie (bzzzzzzzzzzzzzzzzz) słabo słyszalne w kabinie ale za to na zewnątrz mocno słyszalne w okolicach prawego przedniego koła. Trwa około 1-2 sekund i jest dość równomierny tzn. nie przyśpiesza, nie zwalnia tylko jak nagle się pojawia, tak nagle się kończy. Jakby jakiś silnik czy siłownik coś chcał przestawić, nastawić. Myślałem, że to wspomaganie ale to już wykluczyłem. Teraz skłaniam się w kierunku TC lub ESP (sam nie wiem co mam, tylko czasami kontrolka pomruguje jak koło zaboksuje na śliskiej nawierzchni). Niestety nie mam pojęcia jak te systemy działają i w jaki (fizyczny) sposób wykonują swoje działanie.

Jak można tam coś sprawdzić? Macie może jakieś pomysły co to może być.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeguby posprawdzałeś?

 

[ Dodano: Czw Sty 10, 2008 16:22 ]

ESP zaczyna działać w momencie gdy któreś z kól dostaje nadmiernego przyspieszenia

(zaczyna świecic kontrolka na desce).Nie zauważyłem aby układ w momencie działania wydawał jakiś dziwny dzwięk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość marekww33

U mnie jest podobnie ale nie musze jechac wystarczy ze na postoju skręce koła na maxa w lewo lub prawo i to chyba pompa od wspomagania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

U mnie jest podobnie ale nie musze jechac wystarczy ze na postoju skręce koła na maxa w lewo lub prawo i to chyba pompa od wspomagania.

Przy skręcie kół na maxa to normalne, że pompa wyje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wyje nie pompa tylko zawór. I tak musi być. Przy maksymalnym skręceniu kół ciśnienie w układzie rośnie i olej przez zawór i tzw. bypass omija przekładnię zabezpieczając przed uszkodzeniem pompę wspomagania. Ot tyle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności