Skocz do zawartości

P0400 wakumetr


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

strobik, tu chodzi o pomiar pracy

pompy wacum-od tego się zaczyna,a potem

szczelnośc układu i na końcu elektrozaworki...

a sprawdzisz ją takim urządzeniem http://www.allegro.pl/item996873917_wakuometr_1_do_0_bar_krociec_tania_wysylka.html

lub innymi http://www.allegro.pl/search.php?string=wakuometr&sourceid=Mozilla-search&order=p&change_view=1

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7266-p0400-wakumetr/page/2/#findComment-82588
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witam jestem na forum 1 raz mam aste dti 2.0 i zapala mi sie chek samochod slabo jedzie potem gasnie iastra jedzie ok. w czasie jazdy dzieje sie tak pare razy .proszo pomoc / :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7266-p0400-wakumetr/page/2/#findComment-28010
Udostępnij na innych stronach

zapala mi sie chek samochod slabo jedzie potem gasnie iastra jedzie ok

Ciężko zgadnąć o co ci chodzi, jest taka funkcja jak edycja aby poprawić wcześniejszy wpis.

Przypuszcza że autko wchodzi ci na tryb awaryjny po zapaleniu się checka i dlatego jest słaby. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. Opisz dokładniej w jakich okolicznościach zapala się check, użyj też wyszukiwarki. Należało by odczytać błędy to najlepsza metoda.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7266-p0400-wakumetr/page/2/#findComment-27697
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

WITAM !! wszystkich

 

to jest mój pierwszy temat ale czytając sporo postów chyba najczęśćiej się pojawiający a mianowicie P0400 .. co mogę powiedzieć kontrolka niedawno mi się zaświeciła wiec pod kompa lecę a tu błąd P0400 ( specyfikacja po dłuższej jeździe ok 40 min jak auto się nagrzeje . najczęściej dojeżdzając do skrzyżowania gdzie cza mocniej przyhamować :/ kontrolka się zapala i lipa :/ tryb chyba awaryjny straszny muł :/ pocisne go trochę to przechodzi gasnie i zaś po jakimś czasie:/ ) oczywiście zakupiłem wakuometr zaraz przy pompie mam ciśnie ok 0.85bar elektrozaworki sprawdzone ( uszkodzony był od turba nie chodził ), reszta sprawna , przewody od podciśnienia sprawne, egr odkreciłem przeczyściłem strzykaweczką robiłem podciśnienie i chodził wczesniej był zlepiony paskudnie dziadostwem :/, co mogę powiedzieć jescze ta gruszeczka od klapek zawirowań chodzi ale chyba tak są zasiedziała w brudzie cze wogule nie pociaga dzydzelka ta gruszeczka:/ no i gruszczeczka od turbo ruszam ja ręką w lewo i prawo na zgaszonym na zapalonym podciaga ją do przodu widać ewidentnie ale mogą ją też lekko bez problemu w prawo pochnać ok (1cm) poprostu mogą nią ruszać ,

===ciśnienie doładowania na wolnych obrotach ok 95kpa a na obrotach 3000 tyś mam ok 102,7kpa

=== położenie zaworu recylkulacji spalin po przekreceniu stacyjki 3%

=== zadana recylkulacja spalin 286mg a przy obrotach 3000tyś ok 345mg

 

nie wiem jak przepływke sprawdzić :/ co jeszcze nastepnym krokiem to bedę czyścił kolektor bo odkreciłem czujnik doładowania to syfu jest tona maskara:/ a klapki wogule nie chodzą :/ ( tak na marginesie do czego one służą/?? ) czekam na jakieś sugestie i wskazówki pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7266-p0400-wakumetr/page/2/#findComment-378467
Udostępnij na innych stronach

Moge ci podać zebrane w całość co do klapek zawirowań i turbo.

Działanie klapek zawirowań.

Zastanawia nas jedno jak sprawdzaliśmy podciśnienie na klapach zawirowań odrazu po zapaleniu silnika jest 0.05 bara,ale siłownika nie rusza,zaczynamy dodawać gazu i tez nic.Więc wyciągamy podłączony do układu podciśnienia klapek zawirowań zegar do mierzenia podciśnienia (wakometr) z pod maski i montujemy go do wycieraczki żebyśmy widzieli co sie dzieje z podciśnieniem i jedziemy tak pare kilometrów i nawet przy 4000-4500 obr/min podciśnienie sie nie pokazuje,aż tu nagle pokazało sie ale dopiero jak przydławiliśmy silnik (za duży bieg) -0,6 ,zatrzymujemy sie i ruszamy z dwójki kilka razy i podciśnienie czyli (zamkniecie klapek)pokazuje sie w momecie przyduszenia sie,ruszanie z 2 lub 3.

Klapki otwarte-pełen przepływ powietrza pełne doładowanie -największa moc.

Klapki w pewnym sensie zabezpieczają i osłaniają silnik przed przeładowaniem i regulują pracę właśnie przy hamowaniu silnikiem -zamykają sie wtedy gdy po dynamicznej jeździe puścimy pedał gazu.

I tak na biegu jałowym są otwarte i nawet wymuszenie (ręczne) zamknięcia nie powoduje widocznych efektów w pracy silnika.Czyli nawet przy przegazowaniu klapki sie nie poruszają (na postoju).

Działanie siłownika turbo.

A teraz czy silownik od turbo powinien chodzić również przy przegazowaniu na postoju czy tylko przy jezdzie ?. Siłownik od turbo sterujacy zaworem Wastegata zaraz po odpaleniu silnika zamyka się (czyli zaciąga dzwignie od turbo) i nie ma prawa drgnąć aż do momentu sygnału z czujnika cisnienia w kolektorze ssacym o zbyt dużym ciśnieniu doładowania (wtedy popuszcza dzwignie wychamowywując turbo).Zawór EGR po zapaleniu silnika otrzymuje podciśnienie w zależności od stanu pompy podciśnienia np 0.7 bara po dodaniu gazu spada do 0.1 bara czyli otwiera doładowanie turbo.

Czujnik przy kolektorze należy przeczyścic - jak jest zapchany to nie włącza się turbo - 2000 obroty.

Czujnik ten obok akumulatora- profilaktycznie można go przedmuchać one razem współpracują.

Dodatek.

Jeżeli podciśnienie jest za małe to sztanga na turbo nie ma odpowiedniego przesuwu a wtrysk jest już wczesny,a turbo jescze nie pompuje i słychac spalanie "stukowe".

Sztangi jak to wszyscy piszą nie można ręką poruszyć jak ją zaciągnie podciśnienie.Należy sprawdzić szczelność egr,i siłownik klapek zawirowań.Osobiście stawiam na uszkodzony egr ale sprubuj jeszcze wyczyścić czujnik doładowania na kolektorze dolotowym po prawej stronie egr na dolocie.Przepływke zostaw w spokoju.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7266-p0400-wakumetr/page/2/#findComment-378672
Udostępnij na innych stronach

super ,,ZAFEK,, dziękuję ci bardzo chyba jako jedyny zareagowałeś :) już mniej więcej rozjaśniłeś mnie :) czyściłem czujnik doładowania auto on ma 1cm wgłębienia a syfu było 2 cm auto jakby przybrało no mocy :) ale problem nie zniknął , wyczyszcze jeszcze klapki i sprawdzę :/ kurka maska z tym błędem :/ upierdstwo :P ok to przepływki nie ruszam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/7266-p0400-wakumetr/page/2/#findComment-378714
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności