Gość Micchalek Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2015 Witam, Noszę się z zakupem astry czwartej generacji w kombi. Z mojego budżetu wynika ze mogę celować w 110 lub 125 km. Nie do końca znam różnice wynikające z tych dwóch różnych mocy. Czy dobrze myślę że oba są produkcji Opla? Jak ich żywotność oraz osprzęt czy ma to jakieś znaczenie poza przyspieszeniem i vmax? Chociaż przyspieszenie tez pewnie mało znaczące gdyż kombi nie jest do ścigania się a do jazdy. Ktoś może podpowiedzieć?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Może spróbuj na Wikipedii tam masz dane w tabelach... Koniecznie ropniak?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Witam, Noszę się z zakupem astry czwartej generacji w kombi. Z mojego budżetu wynika ze mogę celować w 110 lub 125 km. Nie do końca znam różnice wynikające z tych dwóch różnych mocy. Czy dobrze myślę że oba są produkcji Opla? Jak ich żywotność oraz osprzęt czy ma to jakieś znaczenie poza przyspieszeniem i vmax? Chociaż przyspieszenie tez pewnie mało znaczące gdyż kombi nie jest do ścigania się a do jazdy. Ktoś może podpowiedzieć? no to zacznijmy od początku .. oba silniki to te same silniki jeden ograniczony mocą przez oprogramowanie, ale zaznaczam, nie da sie wgrac innego oprogramowania i silnik odzyska moc .. tak przynajmniej twierdzi serwis. ten słabszy ma 260 Nm przy 2300 rpm drugi, mocniejszy .. ma 280Nm przy 2300 ale co ważne 90% momentu obrotowego przypadaa na zakres od 1800 - 2800 rpm. Jako nowsze były jeszcze wkładane silniki A17DTS/E/C z mocą 110 KM i 130 KM .. osobiscie mam taki w Merivie i jak na razie jest OK. (przebieg 115kkm). Silników tych już sie nie produkuje .. zakończenie produkcji nastapiło na poczatku tego roku (nie mówie o sprzedaży aut, bo pewnie jakies wyprodukowane jeszcze sa). Silniki te zostały zastapione silnikami 1.6 CDTI. Wszystko zalezy jak bedziesz jeżdził tym autem .. jezeli masz zamiar wykorzystywac go w miescie do jazdy codziennej .. to daj sobie spokój .. weź sobie 1.4 turbo albo 1.6 turbo .. Silniki diesla z uwagi na fakt, ze maja filtr DPF (czastek stałych) sa bardzo wrażliwe na którkie dystansy. Bardzo fanie jeździ sie tymi mocniejszymi .. te słabsze z uwagi na jednak spory ciężar auta troche brakuje mocy. Spalanie na poziomie 6 litrów mozliwe do realizacji bez zbednych problemów .. ale zejśc do poziomu 5 litrów, moze byc kłopotliwe. Oba silniki były produkowane przez fabryke w Tychach .. kiedys Isuzu a potem przejeta przez GMa. Co ważne .. układ korbowo tłokowy wraz z blokiem był przez cały czas produkcji produkowany przez Isuzu. Kilka częsci również produkowane przez japończyków .. Jeżeli cos jeszcze chcesz wiedzieć .. zapytaj   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Micchalek Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) Miałem dotychczas ropę i bylem bardzo zadowolony.Co do samej astry dziękuję za odpowiedzi. Teraz aktualnie mam ofertę na silnik 130km. Tylko nie bardzo rozumiem bo samochód wyprodukowany w roku 2011 grudzień i pierwsza rejestracja styczeń 2012. Z danych w necie wynika ze te silniki były produkowane od 2012. Czy możliwe jest zatem to ze jest tam ten nowszy silnik 130km?Co do mojej jazdy to te 30% jeżdżę w trasy wiec wydaje mi się ze dam rade. Co prawda w poprzedniej astrę wyciągiem dpf ale poza tym było super. Mam jeszcze jedno pytanie, czy w tych astrach IV istnieje możliwość ręcznego sprawdzania błędów ( gaz + hamulec ) czy to w tych wersjach nie działa lub jest jakoś inaczej? Ciągle przymierzam się do zakupu dlatego chciałbym wiedzieć jak najwięcej. Czy uważacie, ze sprawdzenie używanego samochodu w serwisie opla wystarczy do podjęcia decyzji o zakupie, czy dobrze jeszcze zwrócić na coś uwagę? Ehh... jeszcze jedno pytanie odnośnie DPF-a. Co ile mniej więcej taki filtr się zapycha czy też co ile trzeba go wypalać? Nie chodzi mi tutaj o konkretne dane bo rozumiem, że odpowiedź będzie "jak się zapcha czy zanieczyści". Chodzi mi o to czy to dzieje się raz na dzień, raz na tydzień czy raz na miesiąc. ( mniej więcej ) Przypuśćmy, że dziennie robię 80km, tygodniowo 500, miesięcznie 2000. Generalnie mieszkam bardzo blisko trasy więc 20 minutowa przejażdżka raz na tydzień a najlepiej dwa nie zrobi mi problemu Zastanawiam się też ile kosztuje wycięcie PDF-a w IV? ( 130KM 2011 r) Edytowane 9 Sierpnia 2015 przez Micchalek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zweimall Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 (edytowane) Ja mam astre 3 z DPF jezdze 95% po miescie, glownie krotkie trasy okolo 10km. Czesto tez w korku sie stoi. I wypalanie dpfa mam mniej wiecej co 300-500 km(u mnie to mniej wiecej raz na tydzien lub co 2 tygodnie). Jak sie bardziej zapcha DPF to wtedy u mnie pojawiaja sie objawy ze na rozgrzanym silniku stojac w korku obroty zaczynaja skakac a czasami tak skacza ze az silnik gasnie. Wtedy MUSZE zabrac samochod na przejazdzke i koniecznie zrobic dobre wypalanie(3-4 tys obrotow przez jakies 20-30 min od wlaczenia wypalania), wtedy problemy znikaja. Ja kupilem samochod uzywany wiec juz pewnie troche dpf byl zapchany, nie wiem jak to bedzie wygladac w nowym samochodzie. Edytowane 9 Sierpnia 2015 przez zweimall   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Micchalek Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Witam Panowie ponownie, Nie ukrywam, że powoli mój czas dobiega końca, w ciągu kilku dni muszę kupić jakąś astrę. Z DPF-em się nie boję, celuje w kombi 125-130KM no w ostateczności 115. Ponadto chce aby przebieg byl w okolicach 100 000. Moje pytanie: - czy można ufać serwisowi i sprawdzą mi ten samochód dobrze? Konkretnie czy na podstawie opinii wydanej przez serwis można podjąć decyzje o zakupie? Z tego co wiem to koszt takiej usługi to 300zł. A teraz konkretnie co sadzicie o tych dwóch poniższych ofertach : http://otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-7cdti-131km-ID6y96Sf.html- przyznam że ta oferta jest dla mnie aktualnie najbardziej atrakcyjna, jedynie ma tam jakieś slady na przednim zderzaku, ale to pewnie pierdoły http://otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-7-cdti-125-km-cosmo-klimatronic-alufelgi-perfekcyjny-stan-ID6y94BX.html- druga pozycja tylko szkoda, że bez parkotronika a jednak żona trochę jeździ. http://otomoto.pl/oferta/opel-astra-naviparktronicskoracosmo-ID6y95nW.html W ostateczności bo troche za droga. http://otomoto.pl/oferta/opel-astra-astra-j-cosmo-bi-xenon-udokumentowany-przebieg-bogate-wyposazenie-ID6y8YAL.html Rozumiem, że niewiele da się powiedzieć patrząc jedynie na ofertę, ale waszym zdaniem który byłby dla was najlepszy? Wszystkie niestety czy też na szczęście były sprowadzane. Z góry dziękuję za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość grzes08 Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2015 Nie było silnika 115 KM, poza tym celowalbym w 130KM, silnik poprawiony i niektóre problemy z 125KM zostały wyeliminowane ... Osobiście jeżdżę 130KM w Merivie i jak na razie nie narzekam. Trochę większy moment przy ciężkim aucie jakim jest astra IV daje France z jazdy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.