Skocz do zawartości

Astra IV porównanie 110 vs 125 km 1.7


Gość Micchalek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Micchalek

Witam,

 

Noszę się z zakupem astry czwartej generacji w kombi. Z mojego budżetu wynika ze mogę celować w 110 lub 125 km.

 

Nie do końca znam różnice wynikające z tych dwóch różnych mocy. Czy dobrze myślę że oba są produkcji Opla?

 

Jak ich żywotność oraz osprzęt czy ma to jakieś znaczenie poza przyspieszeniem i vmax?

 

Chociaż przyspieszenie tez pewnie mało znaczące gdyż kombi nie jest do ścigania się a do jazdy.

 

Ktoś może podpowiedzieć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Witam, Noszę się z zakupem astry czwartej generacji w kombi. Z mojego budżetu wynika ze mogę celować w 110 lub 125 km. Nie do końca znam różnice wynikające z tych dwóch różnych mocy. Czy dobrze myślę że oba są produkcji Opla? Jak ich żywotność oraz osprzęt czy ma to jakieś znaczenie poza przyspieszeniem i vmax? Chociaż przyspieszenie tez pewnie mało znaczące gdyż kombi nie jest do ścigania się a do jazdy. Ktoś może podpowiedzieć?

no to zacznijmy od początku .. oba silniki to te same silniki jeden ograniczony mocą przez oprogramowanie, ale zaznaczam, nie da sie wgrac innego oprogramowania i silnik odzyska moc .. tak przynajmniej twierdzi serwis.

ten słabszy ma 260 Nm przy 2300 rpm drugi, mocniejszy .. ma 280Nm przy 2300 ale co ważne 90% momentu obrotowego przypadaa na zakres od 1800 - 2800 rpm.

Jako nowsze były jeszcze wkładane silniki A17DTS/E/C z mocą 110 KM i 130 KM .. osobiscie mam taki w Merivie i jak na razie jest OK. (przebieg 115kkm). Silników tych już sie nie produkuje .. zakończenie produkcji nastapiło na poczatku tego roku (nie mówie o sprzedaży aut, bo pewnie jakies wyprodukowane jeszcze sa).

 

 

Silniki te zostały zastapione silnikami 1.6 CDTI.

Wszystko zalezy jak bedziesz jeżdził tym autem .. jezeli masz zamiar wykorzystywac go w miescie do jazdy codziennej .. to daj sobie spokój .. weź sobie 1.4 turbo albo 1.6 turbo ..

Silniki diesla z uwagi na fakt, ze maja filtr DPF (czastek stałych) sa bardzo wrażliwe na którkie dystansy. Bardzo fanie jeździ sie tymi mocniejszymi .. te słabsze z uwagi na jednak spory ciężar auta troche brakuje mocy. Spalanie na poziomie 6 litrów mozliwe do realizacji bez zbednych problemów .. ale zejśc do poziomu 5 litrów, moze byc kłopotliwe.

Oba silniki były produkowane przez fabryke w Tychach .. kiedys Isuzu a potem przejeta przez GMa. Co ważne .. układ korbowo tłokowy wraz z blokiem był przez cały czas produkcji produkowany przez Isuzu. Kilka częsci również produkowane przez japończyków .. :) Jeżeli cos jeszcze chcesz wiedzieć .. zapytaj :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Micchalek

Miałem dotychczas ropę i bylem bardzo zadowolony.

Co do samej astry dziękuję za odpowiedzi. Teraz aktualnie mam ofertę na silnik 130km. Tylko nie bardzo rozumiem bo samochód wyprodukowany w roku 2011 grudzień i pierwsza rejestracja styczeń 2012. Z danych w necie wynika ze te silniki były produkowane od 2012. Czy możliwe jest zatem to ze jest tam ten nowszy silnik 130km?

Co do mojej jazdy to te 30% jeżdżę w trasy wiec wydaje mi się ze dam rade. Co prawda w poprzedniej astrę wyciągiem dpf ale poza tym było super.

 

Mam jeszcze jedno pytanie, czy w tych astrach IV istnieje możliwość ręcznego sprawdzania błędów ( gaz + hamulec ) czy to w tych wersjach nie działa lub jest jakoś inaczej?

 

Ciągle przymierzam się do zakupu dlatego chciałbym wiedzieć jak najwięcej.

Czy uważacie, ze sprawdzenie używanego samochodu w serwisie opla wystarczy do podjęcia decyzji o zakupie, czy dobrze jeszcze zwrócić na coś uwagę?

 

Ehh... jeszcze jedno pytanie odnośnie DPF-a.

Co ile mniej więcej taki filtr się zapycha czy też co ile trzeba go wypalać? Nie chodzi mi tutaj o konkretne dane bo rozumiem, że odpowiedź będzie "jak się zapcha czy zanieczyści".

Chodzi mi o to czy to dzieje się raz na dzień, raz na tydzień czy raz na miesiąc. ( mniej więcej )

Przypuśćmy, że dziennie robię 80km, tygodniowo 500, miesięcznie 2000.

 

Generalnie mieszkam bardzo blisko trasy więc 20 minutowa przejażdżka raz na tydzień a najlepiej dwa nie zrobi mi problemu :)

 

Zastanawiam się też ile kosztuje wycięcie PDF-a w IV? ( 130KM 2011 r)

Edytowane przez Micchalek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam astre 3 z DPF jezdze 95% po miescie, glownie krotkie trasy okolo 10km. Czesto tez w korku sie stoi. I wypalanie dpfa mam mniej wiecej co 300-500 km(u mnie to mniej wiecej raz na tydzien lub co 2 tygodnie). Jak sie bardziej zapcha DPF to wtedy u mnie pojawiaja sie objawy ze na rozgrzanym silniku stojac w korku obroty zaczynaja skakac a czasami tak skacza ze az silnik gasnie. Wtedy MUSZE zabrac samochod na przejazdzke i koniecznie zrobic dobre wypalanie(3-4 tys obrotow przez jakies 20-30 min od wlaczenia wypalania), wtedy problemy znikaja. Ja kupilem samochod uzywany wiec juz pewnie troche dpf byl zapchany, nie wiem jak to bedzie wygladac w nowym samochodzie.

Edytowane przez zweimall

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie ponownie,

 

Nie ukrywam, że powoli mój czas dobiega końca, w ciągu kilku dni muszę kupić jakąś astrę. Z DPF-em się nie boję, celuje w kombi 125-130KM no w ostateczności 115. Ponadto chce aby przebieg byl w okolicach 100 000.

 

Moje pytanie:

- czy można ufać serwisowi i sprawdzą mi ten samochód dobrze? Konkretnie czy na podstawie opinii wydanej przez serwis można podjąć decyzje o zakupie? Z tego co wiem to koszt takiej usługi to 300zł.

 

A teraz konkretnie co sadzicie o tych dwóch poniższych ofertach :

http://otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-7cdti-131km-ID6y96Sf.html- przyznam że ta oferta jest dla mnie aktualnie najbardziej atrakcyjna, jedynie ma tam jakieś slady na przednim zderzaku, ale to pewnie pierdoły

http://otomoto.pl/oferta/opel-astra-1-7-cdti-125-km-cosmo-klimatronic-alufelgi-perfekcyjny-stan-ID6y94BX.html- druga pozycja tylko szkoda, że bez parkotronika a jednak żona trochę jeździ.

http://otomoto.pl/oferta/opel-astra-naviparktronicskoracosmo-ID6y95nW.html

 

W ostateczności bo troche za droga.

http://otomoto.pl/oferta/opel-astra-astra-j-cosmo-bi-xenon-udokumentowany-przebieg-bogate-wyposazenie-ID6y8YAL.html

 

Rozumiem, że niewiele da się powiedzieć patrząc jedynie na ofertę, ale waszym zdaniem który byłby dla was najlepszy? Wszystkie niestety czy też na szczęście były sprowadzane.

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było silnika 115 KM, poza tym celowalbym w 130KM, silnik poprawiony i niektóre problemy z 125KM zostały wyeliminowane ...

Osobiście jeżdżę 130KM w Merivie i jak na razie nie narzekam. Trochę większy moment przy ciężkim aucie jakim jest astra IV daje France z jazdy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności