Skocz do zawartości

[TUT] Wymiana zaworu SCV 1.7 cdti z17dtr


kaliope

Rekomendowane odpowiedzi

No i znów nie ustrzegłeś się od błędów merytorycznych ..

z tego co pamiętam nie ma uszczelki pod zaworem .. jest tylko sam oring, do wymiany

poza tym Honda to tez inna bajka, gdyż pompa ma jeszcze paskudną osłonę, która nie dość, że często dzwoni to jeszcze jest ja strasznie ciężko zdemontować.

Po wymianie zaworu, niezależnie czy chodzi prawidłowo, czy nie należy wykonać ale "nie naukę małej dawki" tylko przede wszystkim "nauke pompy" .. bo wymieniasz zawór SCV a nie wtryskiwacze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. I tu się mylisz. Nie trzeba robić żadnej nauki pompy, poczytaj dziesiątki postów w sieci...np na forum astry a potem krytykuj

 

tu masz link: http://astra-3.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=319

 

A jak Ci sie nie chce czytać to wrzucę parę cytatów:

 

„Po wymianie nie musisz go programować. Jedynie jeśli spalanie na biegu jałowym będzie na poziomie 0,7-0,9 to musisz przeprowadzić naukę małej dawki wtrysku.”

 

„dawkę ustawia się tylko wtedy gdy na postoju jest większe zużycie niż 0,6 na rozgrzanym silniku, ja miałem po wymianie SCV 0,8-0,9”

 

„pracował równo - wystarczyło nauczyć małą dawkę paliwa”

 

 

 

 

2. Nie ma uszczelki? Więc po co ją dołożyli do zestawu oryginalnego nr GM 55582723 ?

 

47085bc514f78ddcmed.jpg

 

 

 

Tu masz screena z EPC:

2abaed24e953093cmed.jpg

 

3. Co do hondy to już tłumaczyłem, a tutek już był dawno gotowy więc już nie poprawiałem.

Edytowane przez kaliope

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. I tu się mylisz. Nie trzeba robić żadnej nauki pompy, poczytaj dziesiątki postów w sieci...np na forum astry a potem krytykuj tu masz link: http://astra-3.pl/fo...c.php?f=2&t=319

nie mylę się kolego .. powiem jeszcze więcej .. żeczywiście tak było ale na starszych silnika 1.7 Z17DTH, DTL bo one były oparte na systemie Bosch .. ale na denso nalezy to wykonać .. oczywiscie, że zdarzy się, że zawór, który założysz będzie działał podobnie (na podobnym poborze prądu) jak ten, który zdejmiesz .. i nie bedzie specjalnej różnicy (na Twoje i moje oko) ale różnica bedzie w parametrach pracy na poszczególnych wartościach ciśnienia i wtryski będa pracowały nie do końca prawidłowo.

ja niemusze czytac forum aby to wiedzieć .. bo moja wiedza nie opiera sie na wiedzu z forum.

 

Co do uszczelki .. masz rację jest .. dziś to potwierdziłem .. dlatego napisałem "z tego co pamiętam" .. a jednak nie pamiętałem.

 

Tu nie chodzi mi o krytykowanie Ciebie .. chodzi o to, aby nieprawdziwe informacje nie zalewały internetu i tego forum .. a ponieważ mam wiedzę i doświadczenie, chcę to sprostować.

Poza tym jezeli czegos nie jesteś pewny .. powinieneś tego nie podawać .. potem, ktos będzie mieć problemy, bo ktoś czegoś nie napisał, nie dopowiedział lub źle podał. Jezeli coś piszesz .. weź odpowiedzialność za to .. sprawdź to, jeszcze raz w innym wiarygodnym źródle, a nie pisz, że jesteś niezadowolony, że ktoś Ci zwraca uwagę, że cos jest nie tak.

Co do uszczelki sie myliłem .. pokazałeś EPC i sprawdziłem .. miałeś rację i przyznaję się do błędu .. to też trzeba umieć.

 

A propo SCV .. mogą się zdarzyć takie zawory, że po wymienie nie będa działały w ogóle silnik nie odpali .. co nie bedzie oznaczać, że zawór jest zły .. po prostu zawór jest całkowicie inny. Wtedy zdarza się, że pomaga ..najpierw zresetowanie ustawień zaworu, potem wymiana zaworu i ponowna nauka, jezeli silnik uda sie odpalić na zressetowanych ustawieniach, bo tak naprawdę funkcja której uzywamy do ustawień pompy .. powoduje tak własciwie wymazanie ustawień starych .. a po odpaleniu silnik sam sie uczy nowych .. co jeszcze najpier uczy sie ustawień wstepnych .. dopiero po jakims czasie jak silnik znajdzie odpowiedni sprzyjajacy czas (praca na biegu jałowym, nagrzany silnik, niewielkie obciążenia innych elementów jak alternatora, klimatyzacji) wtedy nauczy sie ponowniei zapisze wartości stałe.

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe będę się kłócił i mówił że dam rękę odciąć, ale w całym wątku przytoczonym ludzie piszą właśnie o z17dtr na Denso a nie o z17dth na Boschu, a kolega szmic już jest ekspertem w tych sprawach i własnie piszą o Denso, że nie trzeba nic programować...poza tym, że może komputer oszukiwać ze średnim spalaniem.

Edytowane przez kaliope

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem co pokazuje komputer pokładowy w takim wypadku .. ja wiem co nalezy zrobić aby silnik pracował poprawnie .. powtarzałem to już w kilku wątkach, że 16 lat przepracowałem z tymi silnikami (już nie chce mi się tego powtarzać) i wiem co nalezy zrobic po wymianie zaworu SCV.

 

zresztą w TIS też masz napisane co nalezy zrobic po wymianie zaworu .. i dokładnie to o czym pisałem powyżej ..

 

19. Wyzerować zaprogramowane wartości pompy wysokociśnieniowej za pomocą Tech 2
• Przeprowadzić programowanie • Wymienić pompę, potwierdzić za pomocą "Tak"

 

20. Przeprowadzić kontrolę szczelności zespołu dozującego
• Przeprowadzić testowanie członu nastawczego • Przeprowadzić kontrolę wycieku paliwa

 

21. Przeprowadzić kontrolę wzrokową
• Sprawdzić zespół dozujący pod kątem wycieku paliwa

 

22. Zamknąć pokrywę komory silnika

 

 

kolega szmic już jest ekspertem w tych sprawach i własnie piszą o Denso, że nie trzeba nic programować...poza tym, że może komputer oszukiwać ze średnim spalaniem.

i własnie na takich ekspertów się powołujesz .. którzy do podstawowej wiedzy dla mechanika serwisu ASO nie zaglądną .. pozdrawiam

Edytowane przez grzes08

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności